2012 in Blogging

Då var det dags, jag tänkte nämligen – som förra året – dela med mig av årets bloggrapport:
I siffror:
4,329 filmer skickades in till Cannes Filmfestival 2012. Min blogg hade 19,000 views och om varje view hade motsvarat en film, skulle denna blogg kunnat hålla fyra Cannes Filmfestivaler.

Under 2012 skrev jag 288 inlägg (ja, inte riktigt de där 365 som jag ville komma upp i, men kvalitet istället för kvantitet, eller vad säger ni?) vilket resulterade i att denna blogg hade ett arkiv på 445 inlägg vid årsskiftet.

101 bilder laddades upp på bloggen, vilket tog upp 61MB och motsvarar ungefär bilder i veckan.

Inlägget som fick flest views var inlägget jag skrev den 17:e januari, på min och E’s 2-årsdag. Hela 226 views den dagen. Upptaget värre!

Attraktioner:
De inläggen som attraherade er förra året var dessa (i kronologisk ordning):
1. Plastic
2. #Killgruppen
3. Barn = Livsprojekt?
4. 2 years!
5. 2012? Exotisk? Seriously?
Vart kom ni ifrån?
Ni var 1192 stycken läsare från Sverige, 681 från Finland, 329 från USA och sedan var det lite mer utstrött. Men allt som allt så hade jag läsare från totalt 59 länder!
Vilka var ni?
Det var många som var flitiga och kommenterade under föregående år, det tackar jag för <3! Men såhär såg 5-i-topp listan ut:
Anna   160 kommentarer
Jasmine 84 kommentarer
Linda  82 kommentarer
Anna 80 kommentarer
ElinFelicia  77 kommentarer
Stort TACK! till alla er som hjälpte mig att driva på bloggen, utan ert engagemang skulle jag nog slutat för länge sedan. 

 

The annual summary (2012)
I thought that I’d share my blogging of 2012: summary with you guys. Mostly because you were the ones who got me here.

Crunchy numbers
4,392
films were submitted to the 2012 Cannes Film Festival. My blog had 19,000 views in 2012. If each view were a film, this blog would power 4 Film Festivals.

In 2012 I wrote 288 new posts (yeah, not exactly 365 which I was aiming for, but still), growing the total archive of my blog to 445 posts just before the end of last year.

I uploaded 101 pictures, taking up a total of 61 MB. That’s about pictures per week.

The busiest day of the year was January 17th with 226 views (which I enjoyed considering that it was mine and E’s 2 years anniversary).

Attractions in 2012
These are the posts that got the most views in 2012 (sorted chronologically):

1. Plastic
2. #Killgruppen
3. Barn = Livsprojekt?
4. 2 years!
5. 2012? Exotisk? Seriously?
Where did you come from?
My blog was read by people in 59 different countries, bust most of the readers came from Sweden. 11 092 from Sweden, 681 from Finland and 329 from the States. The rest of you were scattered.
The most active commenters:
Anna   160 comments
Jasmine 84 comments
Linda  82 comments
Anna 80 comments
ElinFelicia  77 comments
Thank you all for reading my blog, I hope you’ll continue this year!

About rhulth

I'm an adopted 34 year old woman with a master's degree in social anthropology. I work as a social worker and have a background as a freelance reporter. I love to write, read and Netflix.
This entry was posted in Bloggen, In English, Privat and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

20 Responses to 2012 in Blogging

  1. Diana says:

    tack 🙂 det är sådär, kämpar på och försöker stå ut med tankarna. hur är det själv?

  2. anna says:

    härligt 🙂

    i veckan blir de mest jobb å lite gym sj då :)?

  3. Äsch, jag har ju inte heller hört av mig 🙂 Det är bara bra med mig, förutom att jag tappar håret igen, och det är inte så kul. Men jag kämpar på riktigt bra idag. Hur står det till med dig?

    Kram

  4. ska faktiskt sova nu 🙂 vad gör du för kul? kramis

  5. ZOOFIE says:

    SV: Instagram som är så himla kul! 🙂

    Ja det är säkert bra att kunna göra en intervju utan att vara förberedd med, så det är bra att jag fick den erfarenheten iallafall 🙂 Nu vet jag att det inte är så jobbigt som det känns, haha. Nu kan jag göra det fler gånger 😉

    Ungefär som vårt firande då, bästa vänner, fin middag och tv-spel 🙂 Himla mysigt 🙂
    Min helg nu låg jag typ däckad med migrän, så jag tog bara igen mig 🙂 Hur var din helg?

    Kram!

  6. jaana says:

    Sån underbar statestik! 🙂

  7. Anna says:

    Roligt inlägg! Och kul att jag kommenterat så mycket 😉

    Svar: Tror jag skulle se rätt klumpig ut i dem jag med, men om man matchar dem snyggt/rätt så kan det nog bli en riktig hit!

    Ja, det är skönt. Igår var det Don’t Trust The B—- In Apartment 23, Blue Bloods och Vita Huset 🙂 Vad följer du för serier nu?

    Ha en bra dag! Kram

  8. Anna Katana says:

    Roligt att det var från så många olika länder. Kul det med filmfestivalen, bra jämförelse (:
    Och tack för länken! Jag ska försöka kommentera ännu mera under året.

    Hobbit var helt underbar precis som jag hade förväntat mig så längtar verkligen till nästa film nu. Hade ju väntat bra länge på denna, så ett år klara jag nog av.

    Låter väldigt mysigt med 50-års fest (:
    Kram

  9. lizzze says:

    Wow tjejen! Vilken fin statistik du har kämpat ihop (för ingen kan komma och säga att det inte ligger mycket jobb bakom sådana resultat!)

    Det var väldigt trevligt och mysigt där ute på Annedals Gård, så om du har vägarna förbi skåne så tycker jag absolut att du ska kila in en sväng!:)

    Känner absolut ingen det där med att tiden inte räcker till, speciellt eftersom jag kuskat land och rike runt (bokstavligt talat) för att hinna träffa hela släkten. Så ja, bilden man har av denna högtid kanske är något större än själva njutningsfaktorn när den väl infaller. För precis som du skriver, vill man hinna precis allt och tyvärr är det ju sällan man gör det!

    Åh vad tråkigt att du är laktosintolerant och själv inte få testa den combon! Men jag lovar att njuta åt dig med samt vem vet, en dag kanske det kommer ett låglaktosalternativ! 🙂

    Huvudsaken är att du fick godkänt! Visst jag kan förstå om du känner att du vill få högre betyg, men man kan inte alltid prestera på topp plus att saker som känns lite luddiga redan innan kan vara lite av ett gissel att få bra betyg på, just eftersom man inte vet vad man ska fokusera på! Lite så har det varit kring vårt grupparbete med Let It Grow, ibland har det känts som vi varit på helt rätt spår och ibland har jag undrat om inte vår lärare försökt hinta om något annat! Hur som så är det redovisning den 11:e. Plus jag måste så klart tacka dig än en gång för ditt gilla bidrag! 😉

    Haha, jag är så klart försent ute för BÅDE God Jul samt Gott Nytt år, men eftersom det sistnämnda just har dragit igång så får jag passa på att önska dig ett fint år att fylla med massor av trevligheter! KRAM

  10. Anna says:

    Svar: Ja, jag föll för den så fort den kom på under filmens gång 🙂
    Det är bara bra med mig, tack. Jobbar till 14:00, sen ska jag träffa bästa vännerna ikväll. Mysigt! Själv då? Allt bra med dig idag? Hoppas pluggandet gick fortsatt bra igår!

    Tack detsamma får jag ju säga då, för vi kommenterar ju alltid tillbaka till varandra vilket betyder att du kommenterat mycket på min blogg med 🙂

    Har hört mycket gott om Community 🙂 Ja, imorgon är det hela sju serier jag följer som drar igång igen. Det gäller att inte glömma av någon av dem 😉 Kramar

  11. Felicia says:

    Det var då mkt saker, men dina inlägg är bra och rolig aoch intressant att läsa. Dock har jag itne all tid i världen alltid :((( försöker komma in senare och läsa om då! haha 😀

    SV: JO, men nya året har börjat, stressigt skulle jag säga, massa plugg och hemtenta som delas ut på fredag, usch usch, för dig?
    pusss och kram

  12. Diana says:

    ja, det är ju viktigt att det är nån man funkar bra ihop med 🙂

    jag hoppas det också, verkligen!

    ah, förstår det! hur långt har du kvar på utbildningen?
    kram!

  13. Johanna says:

    Hej!!
    vilken kul idé till ett inlägg! kul att läsa

    sv: Jag har också varit det! Plus att jag har varit inne i någon slags “hata-min-blogg-period”! Försöker iaf bättra mig och få lite mer kvalité på bloggen! Let me know hur det går 🙂 Hoppas allt är bra med dig i övrigt!

    Jag verkligen älskar Lush! Hade inte möjligheten att shoppa hos dem i Sundsvall eftersom det inte finns någon butik där, så man kan säga att jag tar igen all förlorad tid! Jag kan förstå att det är rätt överväldigande med alla dofter men när man väl har någonting hemma så doftar det ju inte lika extremt! Tur det 🙂 men en liten stund klarar jag av i butiken, haha.

    Kram!

  14. Anna Katana says:

    Nej det blir antagligen inte firande förrän i mars. Han bor ju nere i småland, bara jag som bor i Gbg. Så första helgen i mars var den tidigaste helgen som passade alla med scheman och sånt. Eller rättare sagt efter mitt schema, haha.

    Smart av wordpress att göra den liknelsen då (:

    Tycker absolut att du ska gå och sedan nu när den går på bio, för den är verkligen värd att ses just på bio.

    Har du gjort något skoj under dagen?
    kram

  15. Gabriella says:

    Jo det är lite för mkt på gång för kropp och knopp för tillfället. Dock gillar jag att ha mkt att göra, men det får inte överskrida huvudet för mkt.
    Kan tänka mig att du också har mkt, det är inte så bara att plugga. Hoppas din nya kurs kommer kännas spännande och ger dig energi, samt att dina kurskompisar är ett glatt gäng=)

    Oj vad du minns! Tack ska du ha! Julavslutningen med mina elever gick superbra, de var så duktiga. Och examiantionerna gick rätt bra. Dock har jag desvärre hamnat efter o inte hunnit lämna in alla examinationer i en kurs. Det är ett pyssel att få ihop 150% plugg så jag tröstar mig med att det inte är så konstigt att jag inte får ihop det trots allt

    Det känns rätt tufft att bo ifrån varandra, men vi har haft distans sedan januari 2012 då han gjorde ex-arbetet på annan ort så på ett sätt vänjer man sig lite. Men i längden är det ingen höjdare. Dock har vi varit ganska bra på att resa till varandra så vi har setts mer än vad jag trott.
    Hur går studierna för dig? Och hur känns det med kärleken?

    Ja gör det, det är en utmärkt kombination med jazz och bakverk av olika slag!

    Åh, härlig summering! Och bra och intressant bloggning må jag säga!=)
    Kram

  16. Viktkamp says:

    Rolig sammanställning =)

    Kram

  17. jossaaan says:

    Det är nog ganska dyrt. Men jag ska ha en vit månad nu i januari och tänkte att jag nog kan spendera 30€ i månaden på något jag mår bra av än att gå ut och festa flera ggr per vecka 🙂

    sv: praktiken var jätte rolig! Skulle inte ha velat fara därifrån, haha. Har ju jobbat på det dagiset förr så jag kände största delen av barnen och de var så gulliga. Känner nog att jag är på rätt utbildning 🙂

    Kram!

  18. Jasmine says:

    Haha, jag känner mig hedrad att även detta år hamna på topplistan av mest aktiva skrivare av kommentarer. x) ❤

    Svar: Tack för de fina orden. ❤

    Idag har jag arbetat tretton timmar, vilket var helt okej men skönt att komma hem och bara vara. Hur har du haft det?

    Kram

  19. haha ja 🙂 allt bra annars? kramis

Leave a comment