2 years!

2 år,730 dagar,17520 timmar

(1051200 minuter, 63072000 sekunder)
Yes, idag har jag och E varit tillsammans i hela 2 år. Det känns helt otroligt och jag är minst lika glad, lycklig och kär nu, som jag var för två år sedan. Det har varit en mysig förmiddag, snart ska vi göra i ordning lite lunch tillsammans (jag kanske ska börja förbereda med efterrätten för ikväll också, E ska dock göra middagen). Sedan kommer det att bli lite plugg för oss båda, för att sedan ha en trevlig kväll tillsammans!
Återigen (ja, precis som förra året) så har vi bestämt oss för att lyxa till maten hemma istället för att gå ut, ikväll på menyn så finns det:

Förrätt: Melon med Serranoskinka
Huvudrätt: Viltskav med god sallad
Efterrätt: (om jag lyckas!) Lemon Meringue-pie, sedan E såg det i förra Masterchef US som gick på TV så har han velat testa det och jag skulle ljuga om jag sade att jag inte var intresserad; dock så är det svårt att göra, så vi får se hur det blir. Håll tummarna.

Sedan har vi köpt en liten flaska champagne till ikväll också. Livet är kort, så varför inte fira när man är lycklig? Det finns säkert andra saker som skulle vara viktigare att lägga pengar på och bla, bla, bla — men jag tycker att man ska ta vara på alla fina dagar och tillfällen och det är skönt att få fira lite ibland. Eller vad tycker ni?
Hoppas att ni alla får en fin tisdag annars och återigen, så måste jag tacka mina underbara läsare för att min blogg igår, åter satt en besöksrekord! Keep it up. Igår fick bloggen hela: 168 besökare, 10 fler än i torsdags då förra rekordet sattes.
Edit (uppdatering):

Såhär ser Lemon Maringue-pajen ut!
Jag måste faktiskt erkänna att jag är riktigt stolt över resultatet, hoppas bara att den smakar bra också. Men jag trodde faktiskt inte att jag skulle lyckas så bra, jag var orolig över både lemon curden (hemmagjord) och marängen, har försökt en gång tidigare men inte fått till det riktigt; men nu verkade allting fungera. Men visst, det var lite stressigt i köket ett litet tag. Men sådant hör väl till? 😉

Puss och Kram på er!

About rhulth

I'm an adopted 34 year old woman with a master's degree in social anthropology. I work as a social worker and have a background as a freelance reporter. I love to write, read and Netflix.
This entry was posted in Mat/Bakelser, Privat and tagged , , . Bookmark the permalink.

53 Responses to 2 years!

  1. Grattis till er jag & fästman har nu varit ihop i 7 år,men herregud vad lääänge!!
    Jaaa lyktan är ju så himla fin verkligen!!!
    Ush ja snacka om att få ett snedvridet ideal!

  2. Va roligt Grattis till er söta ni 🙂 tillsommaren ha jag och Linus vare tillsammans i fem år 🙂
    nja ut kommer vi inte i dag då de är lite kallt inne också sen ha jag en muskel sjukdom som gör att jag får så ont i benen om jag är ute i kyla 😦 tror jag ska flytta till varmare länder 🙂

  3. Vad roligt. Grattis, eller vad man säger 😉

  4. Vivi says:

    Åh !!!! Stort GRATTIS till er båda !!
    Jag tycker absolut du har rätt, vi har varit lite dåliga på det själv faktiskt… vihar alltid väldigt mysigt tillsammans , emn ibland vill man göra det hela lite mer speciellt, tror jag ska planera ngt mysigt till alla hjärtans dag! 🙂
    Hur träffades ni ?

    Du får skriva hur långa kommentarer du vill, jag blir bara glad när folk brinner för något och gillar att diskutera 🙂

    På fredag firar vi först på hennes skola, ser själva cermonin, sedan tar vi med henne hem och äter en mysig middag tillsammans med mina föräldrar i stan. Min svärmor och min mamma kommer nämligen väldigt bra övverens 🙂

    Hoppas allt går bra med midagen och att ni får en riktigt mysig dag !!!
    Kram

  5. Anna Katana says:

    Grattis! Önskar er alla lycka i framtiden.
    Klart man ska ta och fira och njuta av de speciella dagarna, det gör ni helt rätt i tycker jag. Hoppas middagen blir super nu.

    Kram

  6. Oh underbara känslor & grattis!

    men bronsiga färger är väldigt snyggt 😀 tråkigt 😀 hoppas ni får det trevligt 😀

  7. ååååh graaaaaattis!!!!

    Nää det var för 2 år sedan

  8. Josefin says:

    Grattis! :))

    Men det låter ju bra!

    sv: Teorin är ganska tråkig faktiskt, haha. Just nu är det inte direkt teori utan mera om musikens historia. Not really my thing. 😉

    Kram

  9. johanna says:

    åh va fint! Grattis till er 🙂
    Jag och min pojkvän firade nyss ett år.
    Lika kära nu som då. Det är så härligt!

    Hoppas allt annat är bra med!
    kram

  10. Börjar med att säga Grattis till Två års dagen.
    Sv. Jag och min vän har inte alls bestämt vart vi ska åka när vi åker till Indien. Men vi har tänk någon arrangerad trip i 10-15 dagar iallafall till att börja med. Så som med Rosa Bussarna eller G.adventure, och sen ha en-två oplanerade veckor. Har du några rekommendationer kanske?? Har du träffat dina biologiska föräldrar eller bara varit där för att se landet? /S

  11. Men fyy, vad gott det där såg ut! Hoppas det smakade lika bra 🙂
    Svar: Jag tycker om Lindsay, hoppas verkligen hon kommer tillbaka på benen igen och fortsätter vara den skådespelaren som hon egentligen är!

    Ha en fin kväll!

  12. johanna says:

    sv: nej, många av mina vänner som hatar cherry, haha 🙂 men eftersom man inte ska äta den så.. jo, de fanns också. var lite sugen på ett med vanilla coke också, men jag håller till godo 🙂

    tack! vi firade på nyårsafton i london 🙂 en julklapp från honom!
    kram

  13. MyzaaN says:

    WOW jag tar gärna resterna 🙂

    sv; tack snälla =) kul du gillar den!

    väntar på att min älskade kom hem… kom hem idag & låg en väldigt fin överraskning hemma så vill bara puss sönder han nu 😀 haha kram

  14. Svar: Låter faktiskt som att det skulle kunna stämma, ja. En stund i kylen gör nog susen 🙂

    Men precis, jag gillar hennes filmer och verkligen älskar Georgia Rule! 🙂

  15. camilla says:

    ÅÅ grattis:D får man fråga hur ni träffades?
    Hoppas ni har det riktigt super trevligt iallafall:)

    ÅÅ om du bara visste hur glad jag blev av awarden jag fått, den värmde verkligen 😀

  16. Jenny says:

    Stort grattis på eran 2-årsdag! Hoppas ni får en underbar kväll. Allting verkade väldigt smaskigt! 😀

    sv: Kolla om det är någon som har en sån “hjärtan-på-tråd” hemma och be dem bara klippa av en bit. Som sagt, de rotar sig lätt och överlever allt. De är jättefina så jag ska försöka fixa flera stycken såna plantor till våren. 🙂

    Haha, mitt ex är inte den smartaste i världen kan man säga. När han skulle ge tillbaka min kökslampa så klippte han av sladden, istället för att bara dra ut kontakten och när jag frågade honom varför så svarade han bara att han inte tänkte efter! xD Haha. Det här var när vi fortfarande var vänner dessutom! 😀

    Jag var också pinnsmal när jag var liten, men även mina vänner som inte var det brydde sig inte. Sen är det ju som du säger. Det är viktigare idag än någonsin att man passar in i mallen för vad som är snyggt, eller räknas som snyggt. Förr blev man känd för att man faktiskt hade en talang, men idag kan man bli känd bara för att man är snygg, eller ja nästan vad som helst. Jag hoppas att Poppy växer upp med egna åsikter och att hon blir influerad till att tänka om.

    Det kanske är svårt för dina gamla vänner att förlåta just nu, men så småningom kanske. Att lögner eskalerar är ju inte heller så ovanligt. Men du har lärt dig av det misstaget och så länge man lär sig något var det inte förgäves, även om det kanske känns som en dum grej. Man ska inte ångra sina misstag, bara lära sig av dem. 🙂

    Ja, jag håller med. En av anledningarna till att jag slutade mitt jobb var att det var så sjukt tråkigt. Man var måttligt seg kl 4 på morgonen efter 12 timmars stillasittande. Fast oftast läste jag en bok, eller löste korsord så det var inte så farligt ändå. Finns värre jobb. 🙂

    Vad tråkigt att skolverket kan gå med på att det ska vara så. Har man kommit in på en linje så har man liksom. Men ja, du kan nog kombinera ditt skrivande med din inriktning du har nu. Oavsett om man har pluggat journalistik eller inte så måste man ju ha talang för att få jobbet, och det tycker jag du har.

    Bara kul att jag kan bidra med något smart för en gångs skull. Här hemma drar jag mest med mina vänner på dumheter. 😀 Haha. Men tack för komplimangen också. 🙂

    Ja, jag fick nog av en del bloggare som man ändå engagerade sig i. Hade flera tjejer som gick in på min blogg och kommenterade med “Hur mår du?” och jag gick in, läste deras bloggar och kommenterade om det de skrivit. Till svar fick man tillbaka. “Ja, tack. Hur mår du idag då?” Det var så uppenbart att de bara ville få högre statistik. Jag har slutat svara på såna kommentarer nu. Har hellre lite läsare, än många som inte bryr sig om vad det står i bloggen. 🙂

    Kramar

  17. Åh va gott de såg ut hoppas att de smaka gott 🙂 hoppas ni haft en underbar dag och kväll gumman 🙂 kramar

  18. angelica says:

    sv jag vet faktiskt inte! funderar på det eftersom att det verkar roligt 🙂

  19. Fin blogg du har!

    Allt bra med dig finis?(:

  20. wooooow så grym du är

  21. malin-helena says:

    Åh, det låter som en fantastisk kväll! Klart man ska fira när man har något att fira. Och att man är lycklig är absolut något att fira. ;D

    Sv: Jag ska kolla in låtarna du gav till förslag! Jag känner ju inte igen titlar så bra, men har säkert hört låtarna någon gång. 🙂

    Jag jobbar i en snabbmatsrestaurang. En privatägd, ingen kedja. Så det är ofta sena kvällar för mig och helger. Vilket inte är så där jätte rolig. Men men.. man har ju ett jobb i alla fall. 🙂

    Ha en toppen fin kväll!
    Kram

  22. Elin says:

    Grattis tusen gånger om!
    Jag kan bara tala utifrån mig själv (eller inte bara, ätstörda har en tendens att dras till varandra) då jag säger att det nog hade varit annorlunda för mig om jag inte hade vuxit upp med normerna som fanns då, det kanske var som värst då för unga flickor eftersom allting var så extremt från överklassen. Utan mina föräldrar hade jag nog blivit sjuk mycket tidigare. En mammas jobb är inte att förändra sina barn utan att uppmuntra barnen till att förändras och växa själv. Hur upplevde du normerna när du var liten? hur var din mamma?

    Tack, det är en sån kommentar som får en att finna lite värda i att fortsätta skriva. Ibland känns det så värdelöst för det känns som att den bara är tung och att den itne uppfyller sitt ena syfte; att få vara den där människan som får andra unga människor att undvika ätstörningar. Den människan jag själv saknade. Men tack. Ska läsa igenom din blogg mer sen när allting passar bättre. (läs; när jag är ensam, när jag inte är hyperaktiv och inte har en dator som försöker göra mig till pensionär 😛 )
    kramar

  23. Svar: Nej, inte jag heller egentligen. Tyckte bara denna lista var rolig och lite annorlunda 🙂

    Det är nog min favoritfilm med henne faktiskt, riktigt bra.

  24. Hej hej,
    Kerala har vi hört talas om och blivit rekommenderade av många. Det verkar lugnt och skönt, och inte alldeles för mycket turister. Vi vill nog ha lite av varje!! Ibland turistit och ibland så att man hamnar i “kulturchock”, bara så att man får uppleva de. Eller uppleva gör man ju inte, men få se de. Vilket får en till att förstå mer. Sånt är jag intresserad av. Vi funderar på att gå till något retreat/yoga center för avslappning, relax och finna lugn. =)

    Spännande att se “din” stad. =) Har du varit där flera gånger? Hur var det att se barnhemmet du kom ifrån?? Hade du velat träffa eller få info om dina biologiska föräldrar om det var möjligt??

    kram

  25. åh, grattis!!

    – tack så jätte mycket 🙂

    den har varit toppen, din då?

  26. MyzaaN says:

    Fick ett par jeffey campell lita har velat ha ett par men vetat länge att det aldig legat i min pris klass & när ja kom hem idag låg ett par på sängen 😀

    haha förhoppnings vis inte 😉 kram

  27. Svar: Ja, jag älskar Mean Girls med. Ännu en av mina favoritfilmer 🙂

    Imorgon väntar jobb 7-18, så det är sängen som gäller snart. Själv då?

  28. Clare says:

    CONGRATS! Happy two years!
    http://www.clarabelleblog.com

  29. Svar: Jag jobbar i Göteborgs Hamn, på en containerdepå. Sitter på kontor och besiktar containers om vartannat. Trivs som fisken i vattnet 🙂

    Ha en bra onsdag!

  30. Felle says:

    Det var så lite så! Åh tack så mycket, Det är bra att någon tycker om min frisyr iallefall!
    för jag av alla som bär den frisyren tycker inte om den!..

    Jo jag hitta din blogg genom andras bloggar 🙂
    kolla runt och kommentera bloggar och så hitta jag din blogg på en kommentar!
    Eller så hitta jag den på facebook 🙂

  31. Josefin says:

    Jaa, jag vet inte heller vad det är. Kanske man funderar för mycket?

    sv: Den ser väldigt god ut också!

    Kram

  32. anniepiie says:

    Heeej! 😀 åhh grattis till er, va roligt! 🙂 SV: Jaa, det var ju de. Jag har inte tid att uppdatera så ofta eller svara på kommentarer nu men jag har inte glömt dig. hihi Joda, det går himla bra. Går som en slags utbildning, tycker det är jättekul! 🙂 Allt bra med dig? Kramis

  33. MyzaaN says:

    tack snälla 😀

    ja asså jag fyller snart år, den 3 e feb gissar på en tidigt julklapp men saken är ha jobbar jag är arbetslös så jag får altid dåligt sammvete när han köper dyra saker till mig för jag kan inte matcha men är evgit tacksam så klart 😀 kram

  34. Stort grattis(i efterskott) på er 2-årsdag! Va roligt att ni varit ihop i 2 år nu och fler kommer det säkerligen bli. Tycker det blev en jättefin Lemon Meringue pie, hoppas den smakar så gott som den ser ut också 😀

    Ja hon verkar inte helt smart med sina val iaf, hon kanske har opererat bort för många hjärnceller 😉

    Hihi ja då är ju ju ett halvår äldre än mig! Alltid något ju 😉

    Kom på nu att jag glömde svara om kakorna. Helst vill jag ju att det ska vara från en kokbok, är ju det utmaningen går ut på. Men hoppas du hittar ett annat bra recept vännen 🙂

    Kram

  35. Vivi says:

    Jodå, stress i köket ingår ju oftast när man lagar en riktig festmiddag 🙂
    Det ser iaf ut som om det var värt lite stress, pajen såg god ut! Var den det ?
    Hoppas ni hade riktigt mysigt igårkväll! 🙂
    Ahhh ni träffades ju på riktigt klassisk maner , den snygga studiekamraten 😉 hi hi

    Tack, det känns inte riktigt som poesi, mer ord på papper bara … ell ja ..på blogg i detta fallet.
    Jag skrev en hel del mer när jag var i tonåren jag med & oftast när jag mådde dåligt 🙂
    Känns som ett bra sätt att bearbete jobbiga känslor på.
    Hoppas du får en bra dag idag 🙂
    Kram !

  36. Gud vad den där pajen ser goooood ut.kom hit med en bit,please!!!
    Åh hihi vad rart sagt av dig..idag har vi varit på en annan öppna förskola o A sover som en stock här.hehe…helt färdig;)

  37. malin-helena says:

    Jag har inte hunnit gå igenom låtarna som jag blivit tipsad om än. Jag kommer nog göra det i helgen.
    Men överlag gillar jag mest rock av de flesta slag. Helst klassisk hårdrock, rocken roll (går tillbaka till Elvis med mera) och rockabilly. 🙂
    Sedan fungerar en del “dance” med när det kommer till träning. Man blir ju pepprad med sådan musik på gymmet, så det sätter sig efter ett tag. 😛

    Kram

  38. Jenny says:

    sv: Haha, kul med en kille som känner till Rolf-Göran. Och skönt att det finns de som inte anser att man måste kunna sparka på en boll för att förtjäna ett pris. 🙂 Nej, jag förstår ju att det finns de som inte är insatta i hästsport alls. Det är ju trots allt en sport det är ganska tyst om här i Sverige. Men man ska ju inte behöva vara insatt för att kunna gratta någon för dess framgång. Rolf-Göran vann VM-guld i höstas, som första svensk någonsin inom hästhoppning. Det är ganska stort, även om resten av sportsverige inte tyckte det tydligen. xD Haha. Jag är inte insatt i skidsport eller handboll eller såna sporter heller, men jag tycker det är kul om någon får framgångar inom sporten och jag skulle aldrig säga att människan inte förtjänade det. “Ge inte priset till Charlotte Kalla, ge det till hennes skidor.” xD

    De brukar ju säljas lite överallt, fast inte som sticklingar utan som färdiga växter. Men de brukar inte vara så dyra heller har jag för mig. :/ Oftast betalar man mest för krukan och för alla dekorationer. För oftast säljs de färdigdekorerare. 😛

    Haha, nej jag tar verkligen inte illa upp. Att säga att han är korkad är verkligen en underskattning. Lustigt nog så kom allt sånt inte fram förrän efter vi gjort slut, men det berodde väl på att jag gjorde det mesta när vi bodde ihop. 😀 haha.

    Jag följer tack och lov inte program som idol men jag har nästan förstått att de går lika mycket på utseende som de går på talang. Sjukt egentligen. Det är tråkigt att man ska vara så rädd för att vara sig själv. Framförallt när man ska tvingas operera sig för att passa in. Men samtidigt tycker jag att det ändå är lättare att vara sig själv idag än det var förut. För några år sedan reagerade folk otroligt på om man kom med piercingar i ansiktet, eller hade färgat håret grönt, men idag är det vanligare och mer accepterat. Man får hoppas att det är den filosofin som kommer fram till slut. Att det spelar ingen roll hur man ser ut, utan hurdan man är som person. 🙂

    Nej, jag tycker inte de där lögnerna spelar någon roll längre. Gjort är gjort liksom. 🙂

    Man märker ju ganska lätt om någon bara fiskar efter läsare och kommentarer. Brukar tyvärr alltid vara någon tjej i 15-årsåldern som skriver om kläder och smink med. Man tycker ju de kunde läsa ens blogg för att ta reda på om man är en potentiell läsare också. Man märker ju ganska snabbt att jag inte är intresserad av modebloggar så varför försöka ens en gång? Man blir ju bara irriterad istället.

    Tack så mycket själv, gumman. 🙂 Jag är jättetacksam för att du läser min blogg också, och för att jag kan diskutera saker fram och tillbaka med någon som faktiskt kan säga sina åsikter för en gångs skull. xD

    Kramar!

  39. camilla says:

    Å vad mysigt de lät 🙂 vad läste du för något?

    Grupptentan gick kanon, klarade den så nu är kursen avslutad vlket är superskönt 🙂
    Hur har din dag varit?

    Många kramar

  40. Hejsan!

    Nu har jag en foto tävling bloggen där du kan vinna en valfri vara från uffes saker och ting.

    Låter det intressant? Kika in här då!;
    http://crossthehills.blogg.se/2012/january/utkast-jan-17-2012.html

    Vore kul om du ville vara med!

    Mvh Jessica

  41. Berättar gärna mer när vi har bestämmt lite mer. Ska åka till min kompis för en planerings-weekend i början av mars…. så efter de hoppas vi att de mesta är planerat.
    Kan tänka mig att de blir fler och mer annorlunda känslor för dig som har ditt ursprung därifrån.

    Har du variot uttorkad, tycker jag definitivt att du ska prova på teet. Gör underverk!

    Planer för veckan. Idag har jag permanentat håret… har velat haft lockigt hår ganska länge nu, så nu är det fixat. kan berätta att jag INTE är van än. Kommer nog upp någon bild senare. Plugga vidare idag på min plugg dag! Resten av veckan är oplanerad, skulle ha åkt till mamma och brorsan men han ska operera sig så vi får skjuta på de. Själv då, nå roliga planer??

    Klickade runt lite på din blogg igår. många intressanta ämnen måste jag säga. Och annorlunda. Jag har ju ny i denna “blogg-värld” och trodde att alla skrev om kläder och mode, av den anledningen ville jag inte ha en blogg till en början. Men så hittade du mig, så de är trevlig med lite nytt! =)
    Kram kram

  42. Svaren från min frugerund är nu uppe på bloggen i två olika inlägg. Läs och kolla om jag besvarade din fråga!

  43. aww varsågoood darling 😀

  44. Tessie says:

    Ett stort super MEGA grattis till er och må ni få fira många fantastiska år tillsammans!! 🙂

    sv; Ja det var verkligen super mysigt att gå runt i gamla stan och bara låta alla måsten i vardagen vara, bara ha ögonen för varandra! Det var verkligen fantastiskt mysigt.

    Det har hänt lite saker som sagt, jag kan inte gå in på dom riktigt i min blogg så. Kanske kan jag skriva ett mail till dig, men det är inget allvarligt så!!..

    Tack fina du, dina ord värmer. Det gör inget att du inte skrev om mig, jag är glad vi har den kontakt vi har och att vi funnit varandra. Vi måste ju ses, om du har lust och tid!?..
    På lördag är det iaf vernessage för bilderna jag var med och tog i höst osv.. borta vid slussen, galleri kontrast heter de… mellan 12-17 nått sånt.. utställningen heter bakom rubrikerna, jag är med på 3 bilder, var av 1 är neck, spännande anser jag!!.. Någon kan ju köpta dom bilderna jag är med på osv.. haha..

    Hoppas allt är bra med dig!.
    kram

  45. Grattis vad kul 😀 Både till er och till besöksrekordet! Jag och min kille firar ju snart också 😉

    – Tack söta du! Jag hoppas att jag kommer igång med hemmaträningen!

    I dag har jag mest tagit det lugnt, gjort skolarbete och svarat på mejl m.m. Är fortfarande förkyld … 😦 sj?

  46. Tessie says:

    Sv: Galleri kontrast ligger borta vid slussen. 🙂
    Känner några st som har iphone, jonas har med och jag har vart sugen länge så kände det var dags! 🙂

    Ja, men verkligen… vi får styra upp nått och ses! 🙂

    I inlägget under det du kommenterade skrev jag om just mitt och J´s förhållande.. 🙂 läs det om du har tid.. 🙂

    Kramar

  47. Tessie says:

    Sv: Ja det är verkligen toppen! 🙂

    Ja du, jag vet inte! Kommer ju inte härifrån, vet att det ligger på Hornsgatan!!.. hehe

  48. Malin says:

    Massa grattis till er!
    Champagne ska man alltid unna sig! Tycker åtminstone jag 🙂 Firanden är inte helt kompletta annars!
    Hoppas ni fick en mysig kväll och att pajen blev god 😀

    sv: jo, ibland tryter koncentrationen 😉 Jag läser sjuksköterska.

  49. Dennis says:

    Fy satan så gott! :O

  50. Jasmine says:

    Grattis till er! ❤
    Klart att man ska unna sig dyrare saker när man firar något så fint.
    Pajen ser fin ut, hur smakade den? 🙂

    Svar: Tack vännen! Glad att du tycker så mycket om inlägget. Det är en text som gestalter promenad som jag och R tog under mitt senaste besök hos honom.

    Klart att vi inte försvinner! Du uppdaterar aktivt (Uppskattas!) och dessutom kan man inte låta bli att gå in och skriva en rad i din blogg – bara för att. ❤

    Tack för omtanken.

    Jag hoppas att du får tillbaka motivationen inför skolarbetet. Det är viktigt att ha det, annars är det inte roligt. Jag själv fick – äntligen – tillbaka lusten för skolarbetet; den som jag har saknat under hösten. Känns skönt att vara tillbaka på banan igen.

    Tihi, så bra. Då ska jag skriva ihop ett inlägg om mig och R. Roligt att du kommer med önskemål. Alltid roligt med engagerade läsare. 🙂

    Ta vara på dig. ❤
    Kram

  51. Pingback: 2012 in Blogging |

Leave a comment