Mysdag

Det är skönt när man är i princip helt ledig (fick dock läsa kurslitteratur tills imorgon, men det gick smärtfritt på tåget, annat kommer det att bli över helgen, då blir det mycket läsande!). Idag så fick jag äntligen tid till att träffa finaste L, har inte sett henne sedan Dante kom och nu fick jag äntligen träffa henne och träffa Dante för första gången och är han söt eller? Så otroligt söt! Det var verkligen mysigt att gosa med honom och med L är det alltid mysigt att prata med, jag känner mig alltid så bekväm med henne, som att det går att prata med henne om allting.
Något som är mindre roligt är att det är blött ute. Hela tiden! Jag blir ju helt galen. Kan det inte vara fin höst? Sol som inte värmer sådär supermycket men som ändå gör dagen lite trevligare och får de fina höstlöven och se ännu vackrare ut? Jag tycker att vädergudarna har haft lite väl ensidig på sistone, I’m just saying. Något annat som inte är trevligt är att våra grannar har skaffat en bas och känner nu för att spela dunka-dunka musik högt så att det funkar fint även inne i vår lägenhet, suck!
Imorgon börjar den nya kursen, känns lite nervöst, tydligen så har denna föreläsaren ryktet om sig att vara väldigt strikt, men det ska nog gå bra. Sedan är kursen på engelska och i vanliga fall så burkar jag gilla det väldigt mycket, nu hoppas jag bara att det kommer att gå bra i en så pass stor sal som vi brukar vara i och i ett ämne som är så pass avancerat redan på svenska, men men det ska nog gå bra.
Nu tänkte jag försöka varva ned lite innan läggdags, hoppas att ni har haft en bra dag idag.
Kram!

About rhulth

I'm an adopted 34 year old woman with a master's degree in social anthropology. I work as a social worker and have a background as a freelance reporter. I love to write, read and Netflix.
This entry was posted in Allmänt, Privat, Växter and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment