Dear body, let’s make a deal?

Okej, här är dealen: Jag har inte tid att vara sjuk, okej? Så lägg ned.
Sedan i fredags har jag haft ont i halsen eller snarare ont runt om halsen och nacken, det har varit svullet och ömt med stora lymfkörtlar som sticker ut vid halsen, detta har bidragit till att det gör så himla ont att svälja. Dock är det inte som halsfluss, men något liknande. I fredags ackomanjerades detta med feber, frossa och huvudvärk (av feber). Men jag hade ju inte tid. På lördag hade jag och E nämligen tänkt bjuda hem gäster, och det hade varit struligt att planera om, så på fredagkvällen var det bara att börja med köttfärsen som jag skulle ha i lasagnen på lördagen.
På lördagen hade febern gått ned och huvudvärken gick bort med en alvedon, halsen var jobbig och jag kände mig hängig och svag i kroppen, men även detta blev bättre efter alvedonen. Jag och E spenderade dagen med att städa, han städade nog mest och jag lagade mat och fixade hemmagjord vaniljglass till efterrätten. Min fina mamma gav mig recepten, familjerecept no less! Och det blev en succé, det var en jättetrevlig kväll även om de märkte att jag inte riktigt var 100% i slutet av middagen.
Idag har jag inte känt mig febrig, men halsen har känts värre än tidigare. Så har tagit alvedon, som hjälpt värken runt halsen/nacken. Sedan försökt kurera mig med te. Men jag måste bli frisk snart! Orkar inte det här mer. Fy!
Men den här veckan har varit fylld med bra saker också, nya kursen verkar rätt spännande och jag har fått träffa L och Dante! Han är så himla fin, gosig och mysig, han kan garanterat charma vem som helst med de små hjärtformade läpparna och de stora ögonen. Snart fyller L år också och jag har lyckats hitta en present som jag hoppas blir bra och imorgon ska jag även skicka en försenad present till J, har skrivit ett handskrivet brev(!) till henne också, det är roligt att skriva riktiga brev och inte bara email.

En bild på lasagnen som L tog vid middagen, fint va? Det hela var väldigt uppskattat och med ett sådant gott recept, ja då är det rätt enkelt. 200 år gammalt är receptet och jag har älskat min mammas lasagne i alla år! Tror att jag lyckades nå upp till hennes standard, vilket jag är överlycklig kring. Känns lite som i filmen ”Skruva den som Beckham”, när Jess’ mamma åtminstone är glad i slutet av filmen för att hon har lyckats lära sin dotter indiska rätter, ni som sett filmen förstår säkerligen. För er som inte  har gjort det, så rekommenderar jag den och tänker inte spoila något.

 

Okay, so the deal I want to make with my body is simply that it should quit being sick. I mean, I don’t have the time for it and this weekend has proved that. I got sick this Friday, got an ache-y throat and became feverish, but since me and E had already made plans for Saturday (hosting a dinner party here) I couldn’t really rest. Instead I threw myself into a cooking frenzy, where I actually (with my mum’s help) managed to make a lasagna. I followed a 200 year old recipe that my mum gave me, I think it has been in our family, but not sure of the origin. It turned out great and I also made home made vanilla ice cream (also mum’s recipe – and both of them Italian of course!).

Today I still feel sick and while that feverish sensation is gone, my throat feels worse than before, god I really want to snap out of this. A friend of mine that’s in my class said that he felt the same way and that after a test/exam the body tends to let go of all the tension that has been built up…yeah, it might be something like that. I just want to feel good on Tuesday when I get to meet my grandmother again and my father!

But this week hasn’t been all bad! This new course that’s focusing on conflict and security in International Relations seems v. interesting and I also got to meet Dante this week (and L too), it was so nice and cozy! He definitely charmed me and no wonder with those heart-shaped lips and gorgeous eyes! He turns 15 weeks today, so congrats sweetie!

Nah, I think I’m gonna hit the hay now, sorry for not blogging more frequently! Have a great night/day wherever you are in the blogosphere!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, In English, Lägenheten, Mat/Bakelser, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

