Lite lugnare

Nu var det gjort. Nu är det över!
Jag som önskat så de senaste dagarna att man bara kunde snabbspola förbi denna dag, men nu är den genomliden och egentligen var det inte så extremt farligt som jag trodde. Tentan var inte en mardröm, men det var heller inte vidare lätt. Jag svarade på alla frågor samt delfrågor, men frågan är nu huruvida jag har svarat tillräckligt bra och ifall jag har svarat tillräckligt ordentligt. En av frågorna var jag kanske inte så djupgående på som jag hade kunnat vara, men jag hoppas att jag fick fram det som jag menade och att jag inte blir strykt på den frågan,  men förhoppningsvis handlar det om att jag inte får fullpott på den frågan.
Nåja, jag förväntar mig inte något toppbetyg på denna tenta i alla fall och det är ju ändå den första i denna kurs och den är väldigt annorlunda från antropologin. Jag hoppas i alla fall att jag har skrapat ihop tillräckligt så att jag får ett E i alla fall, det skulle ändå duga, även om E inte känns sådär jättekul. Hade ni frågat mig igår dock, så hade jag hade jag lugnt sagt att jag skulle ha vara stormnöjd med ett E.
Efter tentan så gick jag tillsammans med en rätt stor del av klassen till en pub i närheten så själva studentpuben först är öppen imorgon. Det var rätt trevligt att umgås lite sådär, jag drack inte vidare mycket, var inte sugen utan tog en alkoläsk eller vad man nu ska kalla Smirinoff Ice. Jag har aldrig riktigt investerat så mycket i studentlivet som så, det är inte så himla lätt när man bor rätt långt ifrån innerstan.
Nej, nu ska jag nog luta mig tillbaka i soffan lite och andas lite, tror att jag kommer ihåg hur man gör fortfarande. Tack för fina stöttande kommentarer.
Kram och godnatt

About rhulth

I'm an adopted 34 year old woman with a master's degree in social anthropology. I work as a social worker and have a background as a freelance reporter. I love to write, read and Netflix.
This entry was posted in Allmänt, Dricka/Drink/Smoothie, Privat, University and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment