Plugg, plugg, plugg…sade jag plugg?

Har suttit och pluggat hela dagen, ungefär i alla fall, ca. sex timmar och dagen är inte slut än…
Till en början blev det läsning på SP (studentpalatset) och sedan blev det diskussion tillsammans med A, S och U som också går min kurs. Lite saker kändes lite klarare efter det, men samtidigt så känns det som att det är så himla mycket i denna kurs att jag inte vet ifall jag förstår/kan och vad som är värre nu är att det känns som att jag ikväll inte kommer att kunna ta in mycket nytt.
Tar en liten paus nu i alla fall, har ätit lite äggröra – hade inte mycket matlust, känner mig väldigt nervös. Men fina mamma ringde på kvällen och gjorde mig i alla fall lite lugnare. Jag ber för övrigt om ursäkt för att mina inlägg nu, när jag äntligen börjat skriva lite mer, är så plugg-centrerade, men bloggen är ju om mitt liv, så ja…det finns inte så mycket annat att skriva om just nu.
Nej, ska nog pausa ytterligare ett liiite tag, innan jag gräver ned mig i föreläsningsanteckningar och försöker att klämma in ytterligare litegrann. Det hade varit skönt att ha E hemma, han brukar dels kunna lugna mig och även få mig att diskutera skolgrejer lite, så att jag får repetera och märker vad det är jag kan/inte kan.
Men hoppas att ni håller tummarna för mig imorgon under tentan, please?
Kram på er fina ni.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Plugg, plugg, plugg…sade jag plugg?

  1. enelyasaralonde skriver:

    Lycka till på tentan, vännen! Håller tummar och tår, men tror du kommer fixa det galant som vanligt!🙂

    sv: Haha ja, de binära koderna är häftiga!😀 Jag har dock glömt bort hur man läser binära koder. Lärde mig det när jag pluggade data men nu har det förvunnit.🙂

    Jag förstår att du inte har så mycket tid till kommentarer så du behöver inte stressa med ett svar.🙂 Tråkigt dock att du varit ensam hela helgen. Jag tycker inte heller om att vara själv numera. Förut brukade jag älska när jag fick vara själv men inte nu längre. Hoppas att det gick bra ändå.

    Jag står inte skriven i Värnamo än så risken finns att paketet inte kommer fram ordentligt eftersom vi inte har några riktiga lägenhetsnummer här. Urdumt system, framförallt när man skulle beställa bredbandet.😛 Men du kan skicka till den gamla adressen så får jag det ändå. Jenny Turner, Myrliljevägen 26B 33033 Hillerstorp. Är JÄTTEnyfiken!!😀

    Lycka till än en gång nu på tentan vännen! Massa kramar!❤

  2. Tessie skriver:

    Hejsan tjejen!
    Hur står det till med dig och hur rullar allt på?
    Själv så är det 1 dag i taget som gäller, har väl hamna lite i en svacka, men inget allvarligt så. Jag tar mig fram.

    Länge sen man hörde nått från dig, antar du har fullt upp, som för mig!?..
    Kramar❤

Kommentera

