Gaga


Jag är ett stort fan av Lady Gaga, däremot har jag inte varit en fan av henne hela tiden. När hennes låtar LoveGame, JustDance och Poker Face spelades hela tiden, så höll jag på att bli galen. Men det var när jag var i Bulgarien under sommaren 2009 och låg nere vid poolen som jag första gången hörde Paparazzi och började gilla henne. Sedan dess har jag tyckt att Gaga är riktigt cool; lite Madonna-esque men ändå väldigt originell. I like it.

Nu har äntligen hennes nya album Born This Way, släppts på Spotify; däremot är jag inte säker på att den är allmänt tillgänglig, eller om det bara är för Premium-användare. Hittills så gillar jag albumet, har bara hört två låtar än så länge, men även om de inte är favoriter, så är det verkligen hennes. En av hennes låtar som släpptes för ett par dagar sedan (även detta på Spotify) som singel: The Edge of Glory, var väldigt bra (lite upprepande dock), men den hade inte det där speciella, som de flesta Gaga låtarna har. Är inte helt såld på hennes Judas heller, favoriterna är nog: Speechless, Paparazzi, Telephone, So Happy I Could Die och Bad Romance. Blev ju ett par stycken i alla fall.

Vad tycker ni om Lady Gaga och vad tycker ni om nya skivan?

About rhulth

I'm an adopted 34 year old woman with a master's degree in social anthropology. I work as a social worker and have a background as a freelance reporter. I love to write, read and Netflix.
This entry was posted in Musik and tagged , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Gaga

  1. Anniepiie says:

    Jag har bara hört judas och the edge of glory från hennes nya skiva och tycker de är jättebra! 🙂 Gillar lady gaga i övrigt så tror nog att resten av skivan är kanon, ska inskaffa mig den snarast! 😉 SV: okej, jaa jag gillar inte gräset och björk/ekpollen! 😛 Jo allt är bara bra med mig tack! 😀 Ska till faster snart. hihi Hur är det med dig? Gjort något speciellt idag? 🙂 ha de bra iaf! 🙂 Kramis

  2. Jasmine says:

    Lady Gaga faller inte mig i smaken, men visst är hon en duktig artist.

    Svar: Tack vännen. Jag mår bättre. Efter morgonens huvudvärk känner jag mig nu nästan kry – förvånansvärt nog. 🙂

    Jo, kjol fick jag ha, men jag jade ingen mer respektabel… Men det löste sig ändå.

    Med korten går det faktiskt riktigt bra! I helgen sålde jag en hel del kort, i samband med att pappa hade folk på besök. Jag ska uppdatera kortmakeriet med det senaste. Håll utkik, så lär du få se hur utplockat det är.

    Kram

  3. Anniepiie says:

    Hejsan! 🙂 Hoppas att allt är bra med dig idag! 🙂 SV: Joda, allt är kanon. Ska in till stan idag och kolla om något till mamma på mors dag! 😉 hihi Nja, jag har inte så mkt tid till att sitta här vid datorn om dagarna, är det en lång intervju eller? 🙂 Ha de bra vännnen! 🙂 Kramis

  4. Eleonore says:

    Hej tjejen! Det var längesen, hoppas allt är bra med dig och att livet ter sig bra för dig 🙂

    Älskar också Lady Gaga och jag blev så glad när skivan släpptes i veckan så den köpte jag självklart på en gång! Den är kanonbra och är väldigt blandad! Många bra 80-talsinspirerade låtar tillsammans med riktiga mästerverk.
    Ha en fin kväll, kram

  5. Lissie says:

    Jag håller verkligen med dig, som i det mesta du skriver 🙂 Jag avskydde Lady Gaga i början, faktiskt så mycket så att jag övervägde att sluta gå på ett visst pass på Friskis för att Poker Face spelades varje gång.

    Sedan, lyssnade jag på Paparazzi. Och Bad Romance. Och hennes live- och akustiska versioner på Youtube. Och jag tyckte hon var så cool. Många av hennes låtar är geniala. Dessutom tycker jag att hennes galna stil och utflippade scenframträdanden är rätt… ja, originella. Nytänkande. Har bara lyssnat litegrann på nya skivan men ska ta och göra det så fort jag får tid.

    Sv: Det är så fint, allt du skriver till mig. Jag vete inte riktigt vad jag ska svara på din fråga, angående vad min syster och min familj säger… menar du angående hur hon mår? Eller hur jag agerar i relation till det? Egentligen säger ingen särskilt mkt om något av det. Det bara är. Jag var betydligt mer överbeskyddande förut. Det har börjat släppa nu, i takt med att hon mår bättre. Om hon nu gör det, men på vissa plan åtminstone…

    Hur som. Massa kramar till dig och hoppas att du mår bra!

  6. Tessie says:

    Jag lyssnar inte så mycket på gaga faktiskt. Man kommer väl över det när det spelas på radio m.m.
    När jag var i sthlm sist så såg jag hennes konsert lite på tv faktiskt. Man kan ju säga att hon är påhittig iaf, och all kredd till henne som står upp för så pass mycket, och alla galar hon är med på! 🙂

    Kramar

  7. Anniepiie says:

    Jag har hennes skiva i bilen och tycker att nästan alla låtarna är kanon nu när man har hört dom några gånger! 😉 hihi SV: Joda, jag köpte detta till mamma länk: http://anniepiie.blogg.se/2011/may/till-lilla-mamma.html#comment
    Vad gav du till din mamma? 😉 Hoppas att du får en finfin dag nu! 😀 Kramar

Leave a comment