Play – playing all day long!


Nu har jag äntligen tagit tag i era kommentarer!
Ber om ursäkt för att jag inte har varit vidare aktiv när det gäller dem. Anledningen också till att layouten på min text i de tidigare inläggen har varit annorlunda, har berott på att jag har postat dem via Android-versionen av WordPress på min telefon, lite roligt att det fungerar faktiskt och rätt så praktiskt när jag har varit så himla trött.
 

Idag behövde jag inte jobba båda passen, vilket jag egentligen inte hade haft något emot; men det var bara lite överväldigande och intensivt att – första arbetsdagen – jobba heldag. Men det gick jättebra och ett bra sätt att göra mig trött, jag sov riktigt gott igår. Däremot så hörde jag barnskrik i huvudet när jag slöt ögonen igår, till en början, men det försvann tack och lov rätt snabbt. Men man vänjer sig nog, bara idag kändes mycket lättare och bättre!

Jag har alltid älskat barn, men nu älskar jag dem ännu mer. Jag trodde att jag skulle bli lite immun nu på något sätt, eftersom man får hantera kinkiga, griniga barn; men snarare har det bara lärt mig att hantera det ännu bättre och det har faktiskt inte känts jobbigt alls och jag har dessutom fått höra att de jag jobbar med har sagt väldigt bra saker om mig, det känns jätteskönt. Dessutom! Vissa barn är verkligen supercoola och jättesmarta; det är häftigt att få vara omkring det.

De jag jobbar med är supersnälla och jag älskar verkligen arbetsatmosfären och jag ser fram emot att lära känna dem ännu mer och få nya vänner!

Hur har er dag varit?

About rhulth

I'm an adopted 34 year old woman with a master's degree in social anthropology. I work as a social worker and have a background as a freelance reporter. I love to write, read and Netflix.
This entry was posted in Jobb and tagged , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Play – playing all day long!

  1. Sandra says:

    Det är alltid intensivt när man inte har “jobbvanan” inne, kommer bli samma för mig nästa vecka efter att ha legat på soffan. Man blir ju supertrött!

    svar: Tack så jättemycket! Ja, syrran kommer hem imorgon 🙂 Vad roligt med födelsedagsfirande. Då förstår jag att det är att göra-

    Med mig är det bättre nu, så jag är glad. Hur är allt med dig?

    Puss och Kram!

  2. Lisa says:

    Det är klart att man vänjer sig; det är trots allt så med allt. Om det dessutom inte vore en utmaning i början skulle man inte ha lika mycket att lära sig (en liten filosofi jag har; ingen bra filosofi visserligen, men ändå) 🙂

    sv. Tack så mycket vännen!

    Puss&Kram

  3. Anniepie says:

    Åhh härligt att du trivs! 🙂 Min dag vara bara bra, hann med ganska mycket bra saker! 🙂 SV: Familjen bara! 😛 hehe Har ju inget jobb så då är det svårt att skaffa eget! Jaa, jag med! Jo, det är sant, alla har ju varit ihop med alla osv! 😛 haha Men kan inte sluta följa serien endå…. Okej, jag har inte hört någon låt från melodifestivalen. Joda, allt är bara bra tack! 🙂 Fyller år idag så blir att fira i helgen! ;D Ha de bra…Kramar

  4. Tessie says:

    Toppen att du trivs på jobbet! 😀 Att du inte hunnit med alla dina kommentarer ska du inte ha dåligt samvete över, dom finns kvar och vi finns kvar!

    Svar:
    Gårdagen var jobbig, minst sagt. Men hon skötte det jätte bra och vi var där som stöd. Jag fick mig en riktigt tankeställare när jag satt där inne och lyssnade, och iaktog allt. Fan, man kan själv sitta på hennes plats om ett tag, skrämmande.

    Idag ska jag dricka lite vin med en god vän, Sandra! Sen kanske det blir karaoke för oss på kvällen här i byn och möta upp några andra vänner!!
    Vad händer för fina dig!?..
    Kram

  5. Eleonore says:

    Va roligt att du fick jobbet och att du trivs bra än så länge! Men är ju mycket att ta in och lära sig i början 🙂 Hur ofta kommer du jobba där nu?

    Ja salladsbarer är riktigt härliga att gå till ibland, speciellt på sommaren då man kan köpa med sig något och sätta sig i en park. Men det brukar ju alltid finnas alternativ till sallad med 🙂
    Ja jag tycker Faros är en jättemysig restaurang, ganska liten och grekiskt inredd med ett trevligt värdpar från Grekland. Det kan bli lite hög ljudnivå när det är som mest folk men finns platser lite ifrån det med 🙂
    Inför denna helg ska vi åka till Kalmar för att fortsätta jakten på en balklänning till mig. Vi ska på någon militärbal i början av april så dags att börja leta 😀 Hur ser dina planer ut?
    Puss & Kram

  6. bitterfittan says:

    jag har bytt blogg så du vet (:

  7. LIENE says:

    sv: aha, men jag pluggar ju hela tiden. Tycker det skulle vara skönt med halva utbildningar? eller jag vet inte, har ju inte testat. Man verkar aldrig nöjd som människa.

Leave a comment