Photo bomb

Hej!

Jag tänkte att jag skulle blogga om något annat än sorg och sorgarbete, även om det har blivit en del av mitt liv och delvis min vardag. Alla bilder är tagna med min mobiltelefon (Samsung Galaxy S3). Tänkte börja med dem i kronologisk ordning.

1. Blåsippor

© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

2. Körsbärsblommor

© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

3. Nyponros

© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

4. Petal on Petal (Nyponrosblad på blad).

IMG_20150624_1128045. Chokladkaka med hemlig ingrediens

© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

Kakan bakade jag idag, då jag ska på Ds 3-årskalas ikväll!❤.
Det är en relativt nyttig kaka utan raffinerat socker, endast agavesirap (naturligt). Dock så hade jag ingen mörkchoklad för att glasera kakan med, så det fick bli laktosfri mjölkchoklad (50 g), så tja kanske inte det nyttigaste. Kan ni gissa den hemliga ingrediensen? Kommentera gärna!

/// I thought I’d share some more happy stuff with you guys, rather than me processing grief. Even though it’s become a part of my life and even daily life to some extent, there are other stuff that I can share too. These are photos posted in chronological order. And I thought I’d share some of my favorite flowers with you all. All of the pictures are taken by me and with my Samsung Galaxy S3 cellphone. 1) Hepatica/Blue anemorte 2) Cherry Blossoms 3) Sweet-Brier Rose 4) Sweet-Brier Rose petal on petal 5) Chocolate cake with a secret ingredient. I baked the chocolate cake earlier today (though the picture doesn’t show the chocolate glaze that I’ve now added). It’s for a birthday party later on tonight, for my favorite 3 year old!❤. It’s a quite healthy cake with no processed sugar. So it’s (more) suitable for children. The sweetness comes from agave syrup. Although I didn’t have any dark chocolate at home, so instead I had to glaze the cake with some lactose free milk chocolate (50 grams) — so maybe not so healthy anymore. Can you guess the secret ingredient in it? Comment below!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, In English, Photos, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Photo bomb

  1. anniepiie skriver:

    Så fina blomsterbilder.😀 Sv: Nää, jag är så dålig på och blogga nu för tiden… Men ibland får jag för mig och skriva lite… Allt är toppen, jobbar mkt och letar lite lägenheter.🙂 hihi Hoppas att allt är fint med dig också. Kramis

Kommentera

