Have Yourself a Merry Little Christmas

God Jul alla kära bloggläsare!
Jag vet inte hur många av er som faktiskt har överlevt, med tanke på att jag inte har varit vidare aktiv under året. Men snart är det dags för ett nytt år och förhoppningsvis kan jag börja om på ny kula och börja skriva lite mer då.

Om ni firar jul idag, hur firar ni?
Själv åkte jag hem till föräldrarna igår, jag och mamma klädde granen och det kändes väldigt mysigt. I bakgrunden spelade vi en av Diana Krall’s julskivor, julmusik i jazztappning är något speciellt; och speciellt när Krall står för musiken! Jag älskar’t.

© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

Såhär såg vardagsrummet hemma hos mamma, pappa och lillebror ut igår när vi var klara. Jag tycker faktiskt att det blev väldigt fint och mysigt. Hade ju varit ännu mysigare med snö ute också, men julstämning infann sig i alla fall.
Idag så fick jag två paket i julstrumpan (måste ha varit väldigt snäll): ett par Shepard’s tofflor och en bok av årets Nobelpristagare i litteratur – Alice Munro! Sedan blev det mysig frukost med färska jordgubbar (nu även kända som julgubbar), blåbär och knäckemacka med pappas hemmagjorda julskinka. Mums.
Sedan hjälptes vi åt att fixa iordning inför jullunchen och gott blev det med mycket olika komponenter: pappas julskinka, mammas egna köttbullar, grönkål-sojabönor-ingefära-chili-mix, kalvsylta, prinskorvar, sillar, pappas gravade lax, pappas Janssons frestelse, potatis, ägghalvor…och kanske fanns det till och med något mer. Gott var det i alla fall.

Sedan hade vi mysig julklappsöppning tillsammans, jag var tomtenissa (yes, hade till och med tomtemössa på mig). Imorgon väntar släkten, då vi firar att min farmor blir 94(!) år.

© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

God Jul på er!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Inredning, Mat/Bakelser, Musik, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Have Yourself a Merry Little Christmas

  1. anniepiie skriver:

    haha jag är också den som ropar upp namnen och delar ut paket!😛 Verkar som att du har haft en finfin jul.🙂 Kram

  2. November skriver:

    Nu ska man kanske inte vara ytlig och så, men …..OJ, va fin bild på dig!😮 elr du brukar alltid vara fin, fast du va extra fin där!😀 JÄTTE FIN FRISYR😄 den va skit cool hahaha

  3. Jasmine skriver:

    Roligt att få se bild på dig. Du är vacker!
    Kram

Kommentera

