Interpreting laws in new (creative) ways

Konst.
Ett begrepp man hört flertalet gånger, men som man kanske mest tror sig veta vad det handlar om? För kan vi riktigt bedömma vad som är konst och inte? Det känns som att folk har olika åsikter i detta och andra ser olika saker då de tittar på en konstverk. Du kanske ser en bil, jag kanske ser frihet, vem vet.
Konst är något som kanske kan betraktas som smått flummigt också, men jag tycker ändå att det är ett väldigt spännande medium att uttrycka sig via/genom. Jag är väl lite kreativ själv, men skulle inte säga att jag är superbra eller något. Däremot så är det här med kost väldigt fritt och lite upp till var och en, ett fint och bra sätt att uttrycka sig på kan det vara många gånger även.
Jag snubblade över ett konstprojekt häromdagen, som handlar om fotografi och jag tyckte att det var riktigt roligt och spännande. Här hittar ni länken till sidan. Konstnärinnan Olivia Locher, har på sin sajt lagt upp olika projekt, det jag verkligen fastnade för heter ”I fought the law,” som kan översättas till: jag kämpade mot lagen. Här har hon med hjälp av fotografier lyft fram några amerikanska lagar, som är rätt udda och påvisat dem i bildform. Jag tycker att de är underbara! Och det är även en rolig idé. Den första bilden med glassen, kan nog vara en favorit.
Även projektet ”Another day on earth,” översättning: ännu en dag på jorden, är även det väldigt fint. Men favoriter är definitivt den ovanstående.

Det här är min favoritbild, har ni någon?
Besök även Olivias tumblr: http://olivialocher.tumblr.com/

*   *   *

Art.
I’ve always loved art, but the what is art? I guess it’s quite an subjective matter, seeing as I might regard something as art, while someone else might not. And while art in general is quite creative, I feel that Olivia Locher in her art project ”I fought the law,” takes it a step further. What she has done is interpreted a few laws in the United States and made them into art and they are truly beautiful. The one above, with the Ice Cream, is my favorite. Visit her site and her tumblr and find your own favorites!

Enjoy!

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, In English, Internet, Konst, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Interpreting laws in new (creative) ways

  1. jossaaan skriver:

    Hejsan!
    Du har fått en award från mig, mer info finns på bloggen!🙂

    Kram!

Kommentera

