30 years

1983-10-08
Jag ville bara passa på att skriva detta innan det blir midnatt här. Idag, för 30 år sedan (!) gifte sig mina föräldrar i Stadshuset i Stockholm. Jag är jätteglad och lycklig för dem. Under mina 25 år har jag absolut sett upp och nedgångar mellan mina föräldrar, men det är ändå så himla fint, underbart och fascinerande (även lite hoppingivande) att de fortfarande; efter alla dessa år verkar starkare än någonsin. Jag hoppas att de har fått en bra dag idag och att de får många fler, lyckliga år tillsammans.
Jag älskar er och grattis på Er dag!

*   *   *

I cannot believe that is has been 30 years, today, since my parents got married in City Hall here in Stockholm. I am so incredibly happy for them and proud even. I know that they have faced a lot together, but in the end they always seem to come out stronger than ever and I wish them a lot more happy years! They are a great inspiration and seeing them kissing each other goodbye at the train station in the mornings (almost like teenagers ;)), it is just so beautiful.

I love you and happy Anniversary!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i In English, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till 30 years

  1. Jasmine skriver:

    Va’ roligt för din föräldrar och för familjen. Grattis!

    Hur är det med dig? Lust att fika någon dag?🙂❤
    Kram

  2. Jonatan skriver:

    Så härligt, du får vidarebefodra ett stort grattis!

  3. Julia skriver:

    Grattis till dem😀 Vad kul att se att det går så bra i giftermål ibland!

    Nu är jag gift och bor i Jokkmokk och jobbar heltid som högstadielärare och har det underbart. Jag ångrar ingenting och vill aldrig tillbaka😉 Hur har du det?

    Här kan du läsa allt om bröllopet, vilket var helt otroligt underbart:
    http://lorissalovebomb.se/category/forlovning-brollop.html

  4. Sandra Leone skriver:

    Vad roligt! Stort, stort grattis till dem.

    Sv: Mina dagar går upp och ner nuförtiden. Ena dagen är jag alldeles lyrisk över att snart ta studenten andra dagar spökar framtidsångesten. Jag försöker för det mesta leva en dag i sänder och njuta av småsaker i vardagen.

  5. anniepiie skriver:

    Whoo, grattis till dem! (tummen upp) Blir så imponerad och glad när jag hör par som kämpar och verkligen inte bara ger upp så fort det är ngt.😉 Ibland undrar jag hur det skull varit om mamma hade bott hos oss, om jag hade varit den jag är idag eller om det hade påverkat uppväxten… inget jag direkt brukar tänka på och jag är jättenöjd med mitt liv och uppväxt, men intressant tanke endå!🙂 hihi Märker ju absolut att de är otroligt olika och att de inte passar ihop nu men men…. SV: Ja, i princip. En som har jobbat längre än mig fick en anställning så jag har fått betydligt mindre timmar nu!😦 Men men, bara att söka vidare.😉 Så är det hörredu, jag skriver inte varje dag men kikar in hos de flesta när jag har tid! Så kan ta ett tag innan du får svar ibland så du vet😀 Det är bara bra med mig! Själv? Vad gör du om dagarna?🙂 Kram

  6. Johanna skriver:

    Grattis till dem! Starkt att vara tillsammans så länge. Då har man verkligen hittat rätt!🙂

    Sv: Tack! Jo, det är lite rosagul belysning i köket så den gör inte färgen rättvisa. Dock är tröjan väääldigt mörk, så det är inte så konstigt. Superhärligt material och så. Definitivt värda de 450 kr – som pappa unnade mig🙂 jag tror absolut att det finns guldkorn kvar att hitta inne hos COS. deras webbhandel har alltid så himla fina saker! Men helt klart på gränsen till för dyrt..

    Det är bra med mig, tack! Jag kämpar på med skolarbetet som vanligt. Nu börjar det äntligen lugna ner sig som tur är. Ser inte allt för mycket fram emot att ta tag i den svåra matten framöver dock. Även om det är roligt när man väl kommit in i det så är det en pina innan man förstår🙂 Hur är det själv? Läser du några roliga kurser?

    Kramar!

  7. Fröken Tö skriver:

    Åh vad fint att de varit gifta så länge!🙂

    Det är absolut ingen fara, utan jag tycker bara att det är kul att du hittat tillbaks till min blogg! För det är ju så där, ibland är man lite mer aktiv med både inlägg och kommentarer för att i nästa stund prioritera annat, vilket jag också tror är väldigt sunt!🙂

    Allt är finfint med mig, en hel del på universitetet och i livet, men det är roliga saker som jag varvar med än trevligare helger med aktiviteter så som t.ex. svampplockning och pyssel🙂 Hur går det för dig med allt? Hur lever livet?🙂 Kramar!

Kommentera

