Thrown into Reality

Reality : Verklighet
Förra veckan, i onsdags så var det deadline för den här terminens första antropologitenta. Hur det gick? Det återstår att se, men det kändes väl helt okej ändå. Dock kändes det som att det var svårt med utrymmet och visserligen vet jag att jag kan skriva på väldigt duktigt (läs: långt), men denna gång hade läraren behövt korta ned antalet ord då vi var så många och hon var utan lärarassistent.
Och nu, nu har den nya kursen börjat (började i fredags) och det är en metodkurs för att hjälpa oss med uppsatsskrivandet. Jag själv ska inte skriva uppsatsen förrän i vår 2014, men en del av de jag läser med nu, som inte går det treåriga-programmet; de skriver redan nu i höst. Det är lite läskigt och det känns som att vi kastas in i verkligheten, utan någon riktig förvarning.
Dessvärre, eftersom uppsatstiden är så pass kort så ligger i alla fall mycket av mitt fokus på att vara realistisk. Missförstå mig ej dock, jag tänker fortfarande beröra ett ämne (familj) som jag anser vara intressant. Men det kommer ju inte bli något som förändrar världen.
Var bara tvungen att ventilera lite, kan skriva lite mer nyanserat när jag vet mer själv.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

