Welcome, September.

Det känns verkligen som att tiden har gått fort och jag vet att jag verkligen inte har varit bra på att hålla bloggen igång, skulle säga att jag ber om ursäkt; men ärligt talat tror jag inte att jag hade lyckats bjuda på mycket under den här perioden i alla fall. Men hoppas ändå nu att komma igång och skriva lite mer, jag har verkligen saknat det.
Sommaren har varit bra och det har hänt väldigt mycket privat, inget som jag just nu orkar att ge mig in på (det kanske kommer senare), men det har ändå känts utvecklande. Det känns som att jag för första gången i mitt liv just nu håller på att lära känna mig själv. Lite sent såhär vid 25-års ålder, men jag hoppas att det kanske har att göra med att det är nu jag faktiskt är redo för det. För första gången på länge så har jag faktiskt också haft sommarlov, inte för att jag direkt hade planerat det – hade ju sökt en del jobb och sådär – men när det inte blev av så blev jag ledig. Och tro mig, efter det intensiva pluggåret jag haft så kändes det verkligen som att jag behövde det.
Hur har er sommar varit? 
Men nu är sommaren snart slut för min del, eller ledigheten i alla fall. Imorgon börjar allvaret igen och det känns lite nervöst att behöva börja använda hjärnan igen – känns som att den har varit i viloläge rätt så länge nu. Men förhoppningsvis har jag laddat hjärncellerna, snarare än utplånat de. Jag har faktiskt redan börjat plugga lite, såg i litteraturschemat att vi redan tills på torsdag (har första riktigt föreläsningen nu på tisdag) ska ha läst ut den första boken och ha skrivit 500 ord om den. Hittills är den helt okej, så jag hoppas på att klara det.
På ett sätt känns det ändå skönt att gå tillbaka till rutinerna som plugget bär med sig (får se hur länge den känslan håller i sig). Sedan är det extra skönt eftersom jag nu återgår – efter mitt breddningsår – till antropologin, som faktiskt är mitt huvudämne. Det innebär också att jag kommer att få återse vissa som jag verkligen har saknat.
Vad kommer ni att göra nu till hösten?

*   *   *

I can’t believe that it’s already September. I don’t really know what happened and I realized that I’ve been less than good at keeping my blog up-to-date. In one way, I’d say that I’m sorry…but I guess I’m not, not really. I just think that sometimes, pausing might be a good thing. I’d rather write when I feel like it, instead of writing just because I should.
So, summer’s been good although it has brought with it a lot of changes, at least privately but in quite a good or at least necessary way. I don’t really feel like going into it at the moment, but I might write about it later on. Anyway, I feel like the stuff that has been going  on lately has helped me grow and yes I realize that it might sound cheesy; but it’s the most apt description of my current feelings about it all. For the first time in my  life I feel like I’m onto something, discovering myself sort of. And yes, maybe it’s a little late in life to feel that way (?) I don’t know, but then I think that it might have happened now becasue I’m actually ready for it now.

Other than that, summer’s been good and I’ve actually taken time off, well from basically everything. I didn’t work all summer and yes, while that makes me feel a little lazy, I think I really needed it. I’ve done some writing though, but all in all I enjoyed my ”freedom”. After the school year I had, this time off felt crucial. It wasn’t really planned though, I mean I didn’t set out to be free all summer but I didn’t hear back from most of the summer jobs that I applied for and well, one thing led to another I guess.

How was your summer?
But my time off officially ends tomorrow when my studies at the University picks up again. While I might still enjoy the thought of having a few more weeks off, I’m mostly excited to start studying again. Mostly, because I will be returning to my major subject: Anthropology, after this year of broadening my horizons (which everyone does, it’s part of the bachelor programme). So I’ve studied International Relations and Social Work, it’s been really interesting but Anthropology is what I want to do. I’m more sure of that now, than ever. Also, I’m looking forward to see some of the friends that I haven’t seen in a year!
What will you do this fall?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, In English, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

