Syskonkärlek

Hej,
jag vet att jag har varit grymt dålig på att blogga på sistone, det var ju läskigt länge sedan jag skrev här. Men nu kanske det blir lite annorlunda, äntligen är den här terminen över och sommaren har dragit igång (även om det de senaste dagarna har regnat väldigt). Inte nog med att min termin är över, men jag har klarat alla kurserna och ett C i sista kursen kändes ändå okej, med tanke på att grupparbetet inte var det lättaste.
Så hur har jag firat detta?
Att jag sedan jag började läsa antropologiprogrammet för 2 år sedan: inte har failat en enda kurs, inte haft några Fx (komplettering) och fått rätt bra betyg! 
Tja, sedan ett par år tillbaka nu så har jag funderat på att tatuera mig [få inte hjärtattack nu mamma och pappa], jag kommer ihåg att jag på allvar började tänka på det (mer än att bara drömma) förra terminen under IR, pratade med F som själv hade tatueringar och längtade så mycket. Då blev det att jag sade att ”efter den här kursen, om jag klarar den här kursen, då ska jag tatuera mig”, fast kurserna eskalerade och den ena var svårare än den andra och tillslut var hela kursen IR slut och ändå hade jag inte tatuerat mig.
Men nu. Nu, har jag gjort det.
© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

Det är alltså två svalor på vänster handled.
Och jag är helkär i dem redan! Här är tatueringen en dag gammal, så den är inte färdigläkt ännu. Jag gjorde den i onsdags på Crazy Fresh Tattoohos Ludvig Lewinsky och han var helt underbar och jätteduktig.
Så varför två svalor?
Jag hade en tanke på att göra dem mycket mindre först och att den ena skulle vara mycket mindre än den andra (och närmare handleden) som att den flög längre bort och den andra större och närmare armvecket om man säger så. Jag hade tänkt mig dem bara helt svarta och att de skulle symbolisera mina två syskon. Den lilla, som skulle flyga längst bort, skulle symbolisera min storasyster som jag dessvärre aldrig hann träffa innan cancern tog henne. Och den som var lite större och flyga närmare, skulle symbolisera min lillebror.
Dock är jag jätteglad att Ludvig övertalade mig att göra dem lite större och lite mer detaljerade. Jag älskar dem och den närmast handleden ska fortfarande symbolisera min syster och den större min bror.
Så där har ni det, nu är det officiellt.
Nu har jag mina syskon nära oavsett.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Syskonkärlek

  1. Lisa skriver:

    Jag är så stolt över dig!
    Jag vet hur mycket energi du lagt ner på skolan och jag vet hur…orolig är lite fel ord, men det är det närmsta jag kommer på just nu — du varit över vissa kurser; jag vet att du varit orolig över att bli underkänd på något.
    Men du klarade det! Jag har aldrig haft några som helst tvivel om det och jag hoppas att du börjar se dig själv med klarare ögon — du är smartare och bättre än du tror!🙂

    Jag måste också säga, som den tatuerings-freak jag är, att den blev jättefin och jag älskar tanken bakom den (inte för att min åsikt egentligen räknas när det handlar om dig och din tatuering, men ändå ^^).
    Men hur kändes det?
    Hade du ont? Var det som du förväntat dig?

    Puss&Kram!!❤

  2. Jasmine skriver:

    Grattis, va’ roligt för dig att du klarade alla kurserna.🙂
    Och minst sagt trevligt att ha dig tillbaka. Jag har tänkt på dig.

    En jättefin tatuering, den passar på dig.🙂

    Ta vara på dig – och tatueringen.
    Kram❤

Kommentera

