Hibernation

Hej allihopa,
ja man kan säga att jag har varit i någon typ av dvala på senaste. Fast inte på det sättet att jag har legat i sängen med ett täcke över huvudet, även om det hade varit skönt. Jag har bara inte känt mig vidare inspirerad, har fokuserat på plugg och inte så mycket mer. Men den senaste veckan har känts mycket bättre tack vare: solen! Det gör så stor skillnad för mig, att få vakna upp till solsken även om det återigen har blivit minusgrader. Jag blir pigg och eggad av solen.
Ni som inte har legat i bloggdvala, hur är det med er och hur får ni inspiration? Kommentera och berätta.
Jag läser en riktigt spännande kurs nu, fast tentan verkar läskig så vi får se hur det blir. Läser psykologi för första gången, men det är otroligt mycket nya termer och annat samt mycket att hålla isär och så vidare.
Sedan ett par dagar sedan hittade jag även Cassey Ho på YouTube, en jättehärlig tjej från USA som är pilatesinstruktör som delat med sig av peppande video (alla rör inte pilates) och jag har nu utökat och förändrat min träning till ett mer intensivt schema – så nu ska jag komma igång på blodigt allvar. Ni håller väl tummarna för mig? Idag har jag hittills varit ute och sprungit: 1 mile, enligt schemat (ca. 1,6 km) och nu på eftermiddagen är det fokus på nedre delen av kroppen (lower body) och cardio i ca. 50 minuter. Det känns härligt. Träning 6 ggr/veckan, får se ifall jag lyckas hålla igång det. Hennes videos gör att det känns roligare i alla fall, alltid något nytt varje dag. Gå med på hennes sajt: www.blogilates.com och registrera er så får ni lösenord till schemat hon lagt ut till er, där det mesta av fokuset ligger på hennes videos som ni hittar på YouTube. De senaste helgerna har jag tagit en av hennes videos och tränat till (nu blir det istället sex moment,  sex dagar i veckan) och de har redan gett resultat på det sättet att jag har ont i muskler jag knappt visste fanns. Score. Förlåt om det här låter sponsrat, det är det inte. Det är bara så skönt att för en sådan som mig, som tidigare aldrig tränat i mer än typ 4-6 veckor i sträck utan att ge upp. Nu är allt planerat åt mig liksom.
Så nu drar jag mig ur hibernation mode och fokuserar på riktigt!
Hur tränar ni, om ni tränar? Ifall ni gör det, dela gärna med er av idéer och sådant. Så kan vi väl peppa varandra?

 

 

I’ve been in hibernation mode for these last couple of weeks, it was dark and gray outside, not so fun! All I could think of was spring and getting rid of this f*ing snow. But now, finally I’ve been waking up to sunshine, which is nice even though it’s still chilly outside and both ice and snow lining the roads; but we’re getting there. I get so much more energy whenever I see the sun, don’t you?

When it’s all cold and gray outside, what do you do to keep up your motivation? Please share your stories with me. 

Also, since the end of November I’ve been trying to keep up a training regime, exercising at least twice a week and for the last two weeks or so I’ve added some stuff on the weekends too: walks and also some Pilates. I found some amazingly funny Pilates videos on YouTube that I thought I’d share with you. They’re uploaded by Cassey Ho, and she keeps it funny and light throughout her sessions. Yesterday I signed up on her webpage (find the link above) and it’s totally free, since I signed up I gained access to this schedule that she has on her webpage that tells you exactly what to train/do for each day of the week (or rather 6 days/week, Sunday’s are for resting and planning your upcoming week) and it’s so good; especially for someone like me who’s tired of doing the same exercises every Tuesdays and who isn’t all that creative. It’s nice having someone telling you what to do.

Despite of how this looks, this is not a sponsored entry or anything, I’m just happy and thought I’d share all of this with you guys.

It’s time for me to end my hibernation!
If you’re currently training too, please tell me about it and maybe we could all support each other?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, In English, Träning, YouTube och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

