Sigh

Idag har varit en sådan där väldigt seg dag, men söndagar är ofta det enligt mig. Det känns alltid som att helgen har gått alldeles för snabbt och som att jag inte gjort alla tusen saker jag skulle vilja göra och sedan är det den där tunga känslan att det är måndag imorgon. Även om måndagar inte alltid är hemska eller så, det är mest psykologiskt, att jag vet att nu är det läggdags tidigt eftersom det är föreläsning imorgon. Nåja.

Har spenderat större delen av dagen med att läsa SOU 2000:3 (Statens Offentliga Utredningar) om Välfärd vid Vägskäl. Rätt spännande, vissa delar. Men efter ca. 100 sidor så känns det mest som att huvudet är fyllt med statisitk som jag aldrig kommer att kunna komma ihåg. Men det blir nog bra när föreläsaren imorgon förhoppningsvis går in lite mer på det. Det var bara så mycket text.

Annars har jag lyckats få in träning idag, duktigt huh? Och ätit nyttigt och gott. Ibland blir jag förvånad över mig själv faktiskt. Och nu när det börjat bli lite varmare ute, så kan jag fokusera på joggningen igen, dock så måste jag investera i ett par bra joggingskor också.
Hur har er söndag varit?

 

Today has been quite slow and tedious, but then it is Sunday after all. I usually don’t like Sundays, that’s when the realization hits, that the weekend went by extremely quickly and that it’s Monday tomorrow. And while Monday’s aren’t the worst all the time, the whole psychological component of knowing that you can’t really stay up late and things like that, just because it’s a ”school night”, well it’s not that fun.

Spent most of the day studying and while parts of the research on social-welfare made by the state were really interesting it felt like it was too much information crammed into it, it would’ve been one thing if we’d had a little more time, but it had to be read till tomorrow and that was some 200 pages or something to cram into a weekend. Fun. Not.

Managed to get some exercise done today at least, and been eating well and healthy too. Wow, sometimes I surprise myself. Usually I’m the one to ditch efforts like these after a little while, these seems to have stuck with me! Beach 2013? And now that it’s not as cold outside, I’ll be able to start running properly again too, although I really need new running shoes.
How was your Sunday?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, In English, Privat, Träning, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Sigh

  1. anniepiie skriver:

    ganska gutt att träna på söndagar iaf, bra avslut på helgen liksom!😉 hihi Jag jobbade hela söndagen.😛 Och på kvällen slog jag in lite paket till pappa som snart fyller år.🙂 SV: Det är bara bra med mig!!🙂 Härligt att det redan är feb tycker jag. :)) Kram

  2. LIENE skriver:

    sv: Tack🙂
    Jadu, rymden är vacker!
    Min helg var bara lugn. Din då? läste att din söndag var seg, min med förresten eller det känns som att jag är i en liten svacka.

  3. Anna Katana skriver:

    Fick du in mer information av föreläsning igår? Kan tänka mig att det är svårt att läsa 100sidor med massa statistik.

    Hoppas det varmare vädret som kommit nu håller i sig, vill helst inte ha mer snö nu känner jag. Ser framemot våren som är på ingång.

    Har precis börjat på del två i böckerna nu. Läst första kapitlet än så länge.
    Kramar

  4. Åh så segt.:/
    sv: Åh, de recepten är absolut de godaste. Otroligt goda alla tre! Rekommenderar jag varmt.
    Tusen tack för din fina kommentar vännen!
    Tisdagskramar. ♥

  5. Det löser sig säkert!Oj jag har beställt massor då jag säljer på Tradera;) Så jag tar hem så det räcker och blir över;)

  6. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Min helg var ljuvligt lat, nu kommande helg blir hårdare. Fest fredag, fest lördag, syrrans födelsedag söndag… galet stressigt, får se hur det hinns! Ska du göra något kul i helgen som kommer.

  7. Sarah skriver:

    Sön e sega men de e väl ba för att man vet att helgen o ledigheten typ e slut:/

    Sv: Okej men The next three days va bra så se den du.
    Vet inte hur helgen kmr se ut för ja e sjuk:/ Hoppas din blir bra iaf🙂
    Kram

Kommentera

