Interesting

Hade ett jättetrevligt lunch-möte idag eller vad man ska kalla det. En lunchintervju. Jag är ju som bekant frilansare för FFIA, en adoptionsorganisation och idag gjorde jag en intervju inför nästa nummer. Det var jättetrevligt och jag hade jättekul. Y träffade jag denna gång och det häftiga med henne (eller en av de häftiga sakerna med henne) är att hon är adopterad från samma barnhem som mig, dock några år senare. Y sprudlade av liv och jag kände mig genast bekväm i hennes sällskap, vi pratade väldigt mycket och det var riktigt intressant. Vi diskuterade det här med att söka sina rötter, hon vet mycket mer än vad jag gör om hennes biologiska bakgrund, inte för att jag direkt vill veta men det var spännande att lyssna på hennes tankar och vi hade en hel del gemensamt också vilket var kul.
Efter intervjun så satt vi kvar och pratade lite till och jag fick chansen att träffa Ys pojkvän M också och han var hur trevlig som helst, hoppas på att få träffa dem igen vid tillfälle.
Kom hem rätt sent och åt en lätt middag med E, har gjort allt plugg och lutar mig nu tillbaka i soffan och tar det lite lugnt ett ögonblick. Njuter av att ha nymålade naglar också, var ett tag sedan jag orkade fixa dem. Illrosa, för tankarna till solbränd hy och gör att jag längtar till värmen. Hoppas att den snart kommer tillbaka, har ju varit plusgrader hela dagen idag i alla fall!
Hur har er dag varit?

As you know I’m a freelancer for this Swedish adoption agency and today I made an interview with a woman, Y and it was so nice and interesting, I really loved it and I thought it went really well. I realized today that I have a couple of years under the belt now, when it comes to writing for this little magazine and while I’ve had the chance to meet a lot of people through it, this might be one of the most interesting ones. Y come from the same orphanage as I, although she was born (and stayed at the orphanage) a few years after me. We had a lot of things in common and it was fascinating to hear her story and her thoughts about adoption and seeking roots. I felt really comfortable in her presence from the start, even though we’ve only talked through Facebook up until today. I hope that we’ll keep in touch.
I also met Y’s boyfriend M, and that was really interesting too! He seems to be a really nice guy and I got to practice my English too, which is always nice! I miss it.
Got home pretty late after some grocery shopping, but now I’m finished with studying and everything so think that I’m just gonna lean back for a little while before going to bed. Have a loooong (4h) lecture tomorrow, hopefully it’ll be fun. Enjoying my newly painted nails too, doesn’t feel as though I’ve had the time to primp much lately, so now I’m enjoying my hot pink nails which makes me dream of tanned skin and warmth! I hope spring comes soon, it’s been above zero today at least, so here’s hoping.
How was your day?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Adoption, Allmänt, FFIA, In English, Jobb, Journalistik och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Interesting

  1. Anna skriver:

    Åh, vad kul att kunna komma så bra överens med någon på så kort tid. Riktigt klicka med någon!
    Svar: Jag har lyssnat på honom en del efter Idol, men det är först nu efter SÅ mycket bättre och denna nya skiva som jag fått upp ögonen för honom på riktigt. Tycker han är en grym artist som verkar väldigt driven och med fötterna på jorden.

    Allt är bara bra med mig, fredag och kort dag imorgon så jag ska inte klaga🙂 Hur är det själv vännen?
    Åh, tack för tipset! Ska absolut kolla in den i butik, för om den ändå är ganska stor kan man ju ha den som vas med🙂 Tusen tack (a)

    Kram och godnatt

  2. November skriver:

    svar: haha, dete lungt ^^ ska jag vara helt ärlig så minns jag knappt vad jag frågade, men du får gärnsa svara på dem ^^ alltså när du har tid❤

    hur det går emd skolan? betygen: Jo, det år bättre i vissa ämnen nu i tvåan, matten går bättre och engelskan går mycket bättre (kan tom erkänna att dete ganska kul, förut hatade jag det av hela mitt hjärtna).
    När det kommer till eleverna … dete långa historier där. De är helt okey, dock kan jag ändå känna att jag föredrar att vara själv än med dem. Vissa har jag tagit avstånd från.
    är det komemr till min bästa vän som blev "mobbad", mobbarna har slutat efter att jag lärde henne att våga stå upp för sig själv och kolla dem i ögonen. Hon har även slutat skolka, börjat vara med på idrotten, börjat våga ta med sig egen mat ist för att äta i donken typ varje dag, hon vågar fråga under lektionerna och vågar prata med klasskamraterna. Mitt löfte som jag gav henne att hon skulle komma in i klassen har jag hållit, vilket är bra.
    Ändå känner jag att jag inte trivs, och under ett tag trodde jag att det va fel på mig .. jag har ju trots allt gått i två gymnasieskolor i mindreän två år och jage missnöjd med båda .. hur stor e sannolikheten att dete fel på skolorna? dete snarare fel på mig.
    men efter att jag pratade med en tjej som började samtidigt som mig, så har jag förstått att det inte är mig dete fel på. För hon trivs inte heller, och inte tycker hon om skolsystemet i skolan vi går i. hon kmr byta tbx till sin gamla o gå om ett år. jag däremot kommer bita ihop och fortsätta där. jag ska skaffa bra betyg.- bajsa snett på alla dem där fuck-face-eleverna (uräkta språket men dete så jag känner), o när jag tar studenten ska jag peka fuck you åt eleverna och lärrarna och vända ryggen och inte tänka på dem mer.
    Dete inte så att jag har problem med att vara med folk o skaffa vänner. för de flesta brukar tycka att jag pratar mkt o är social, jag har tom en tendes att vara översocial ibland. jag är även öppen så det är inte så svårt att prata med mig. men när det komemr till dem så vill ajg inet lära känna dem. De känns så typiskt konflikträdda OCH FÖRDOMSFULLA! Och de trycker ner på avardra för att höja sig själva, men snea blickar osv. o inte evt amn heller vem som är emd en o vem som är mot en.
    visst är de flesta ungdomar osäkra och känner att de ständigt ska försöka söka efter bekräftelse, men jag har aldrig träffat på en så osäkert ställe som denna. Ögonen avslöjar deras olycka. och jag orkar inte ens bry mig längre. dete så många som är ensamma o ingen bryr sig om avarndra.
    När jag är i skolan är det som att jage i en domstol (där jag är domaren), samtidigt känns det som att jag är i utredning, där det handlar om psykologi (där jag är den som ska aar psykologen)¨.. o assa andra ställen. när jage där känner jag inte att jag är i en skola. för det som jag minns från högstadiet är att jag älskade skolan, jag längtade till den. men never att jag gör det nuförtiden …

  3. November skriver:

    sry för en väääldigt lång kommentar xD emn kände bara för atts kriva av mig ahahaha, hoppas det inte stör dig😛

  4. Sarah skriver:

    Va kul me nya saker till hemmet🙂

Kommentera

