Ego Boost

Yes, idag har det varit en riktigt bra dag!
När jag träffar I så blir dagen tydligen väldigt bra, varje gång. Hon är en magisk frisörska!❤ Slog till på en sidecut, som jag försökte demonstrera lite igår i mitt inlägg. Och ja, det ser väldigt kort ut på ena sidan och det är det! Väldigt, det är ju snaggat. Men, oroa dig inte mamma jag har sparat andra delen av håret för att spara det långt och nacken och det bakom ska bli långt också. Det är bara sidecuten som i slutändan ska vara kort. Såsom på Rihannas bild ungefär.
© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

Sådär blev resultatet, jag vet dock att bildkvaliteten inte är vidare bra, tog bilden med den inbyggda kameran på laptopen. Men nu ser ni lite av det hela. I tog en bild när jag precis var klar hos henne också.

© rhulth.wordpress.com

Foto: I
Jag är jättenöjd och sedan jag laddade upp den första bilden på FB har jag fått jättemånga fina kommentarer! Ego Boost! I sade även massa fint om mig när jag var där, peppade upp mitt självförtroende lite. Hon sade att jag hade fin ansiktsform för denna typ av frisyr och många andra saker — tack!
Vad tycker ni?
Resterande delen av dagen spenderades åt att springa runt i stan och leta kurslitteratur till nya kursen som börjar imorgon. Ja, jag är nervös. Men det ska bli lite spännande också, att få börja med något helt nytt. Jag kan knappt förstå att IR är slut dock…visserligen väntar jag på svar från sista tentan, men ändå. Kurslitteraturen var mysigt dyr också, usch! Och jag har ett kompendium att köpa också…hur är det tänkt att studenter ska betala för sig? Jag antar att de inte räknar med att man ska ha mycket till övers av lånet.
Imorgon ska jag få träffa pappa också och äta lunch med honom, det ska bli mysigt! Det var länge sedan nu. Har nog inte sett honom sedan 11:e december! Alldeles för länge.
Hur har er dag varit?

 

 

It’s been a great day today!
It usually turns out that way after I’ve been to see my hairdresser I, she’s absolutely amazing. It feels like we really click and we spend a lot of time discussing hobbies that we have in common, TV-series mostly though, hehe. I actually went through with the side cut, as you can see above. I’m hoping to develop it into something like Rihanna’s most recent haircut (seen in previous entry).
What did you think about my new haircut?
I spent the rest of the day running around town trying to locate all the literature that I need till tomorrow for my new course. I’m kinda nervous, but at the same time it’s going to be exciting; taking a whole new subject. Speaking of that, I can hardly believe that my course in International Relations is over, sure I’m still waiting to get a result on my last exam, but still…it’s gone by quite fast.
Going to meet my dad for lunch tomorrow too, before the lecture starts. It’s going to be fun, I’ve missed him, haven’t seen him since December 11th! It’s been too long.
How was your Monday?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Fashion, Foton, Hair, In English, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Ego Boost

  1. Malin skriver:

    Snyggt! Passar dig jättebra! Min dag har varit jättetråkig. Är hemma med influensa😦 Kram

  2. jossaaan skriver:

    Vad fint det blev!🙂

    Hur gick hemtentan?

    Kram!

  3. malin-helena skriver:

    wooow, vad snyggt! Är ju så att jag blir sugen på att göra det igen nu!
    Men jag har siktet inställt på page just nu.😉
    Men du passar riktigt bra i det! *tummen upp*

    Med mig är det bra, jag är bara seg på att svara på kommentarerna, vilket jag skäms lite över. För jag är riktigt glad att det är några söta själar som skriver till mig.🙂

    Träningen är i full gång, som vanligt! ;D Jag har ju börjat jobba som instruktör nu på gymmet. Har både dans för barn, bodytoning och indoorwalking/styrka.🙂 Är riiiiktigt roligt, gör att mitt rätta jobb blir roligare med när jag har annat att pyssla med på sidan av. Man blir liksom lätt i sinnet.🙂

    Hur är det med dig? Pluggar du för fullt nu med?🙂
    Kram,.

  4. Sandra Leone skriver:

    Inte undra på att du får fina kommentarer det klär ju dig hur bra som helst!

  5. LIENE skriver:

    sv: Visst var den fin🙂
    Med mig är det helt okej. Med dig då?

  6. Otroligt fint det blev. ♥

  7. MyzaaN skriver:

    ohmen oh så snygg du är😀

    Det är ju så🙂 mår bättre nu så ska inte klaga dock! så kul. hoppas det går bra för dig i skolan?:)
    jo det rullar på…även om det alltid kan gå bättre😀 kram

  8. anniepiie skriver:

    Men gash va snyggt!😀 Du passar verkligen i det!🙂 Kramis

  9. camilla skriver:

    Heeej😀 grymt fint blev det🙂 vad roligt att höra från dig igen, kommenterar knappt själv längre så det är ingen fara. har så fullt upp med massa annat så de får komma i andra hand🙂 hur e de med dig annars? har saknat att skriva till dig med🙂 kram

  10. Linn skriver:

    Jättecool frisyr! Klär dig. Och den första bilden är ju riktigt härligt inspirerande. En sån där man vill skriva ut och sätta upp på badrumsspegeln så att man ser den varje morgon.

    Kram

  11. November skriver:

    Det blev ju jäättte fint :DDD det passar dig verkligen!❤

Kommentera

