Snipp, snipp

Yes, imorgon är det dags för klipptid!
Det ska bli spännande, har lite idéer och sådär, men vi får se vart det landar. I litar jag på fullständigt i alla fall, brukar alltid känna mig nöjd när jag går därifrån. Jag har funderat på något lite assymetriskt. Jag har funderat på det där med att spara till långt/längre hår och det vore lite tufft att testa igen. Samtidigt vill jag inte bara ha en tråkigt hårsvall tills dess att jag når den längden så jag har funderat på sidecuts och liknande för att göra det hela lite mer spicy. Att man sparar ena delen av håret långt och klipper det andra kortare. Lite som det här:

Vilket är lite likt det jag har haft tidigare, men jag tänkte att sidecuten skulle synas något mer än sådär. Jag gillar nämligen Rihannas take på sidecut, dock har hon säkerligen hair extensions and what not. Eftersom hon hade pixie haircut för inte vidare länge sedan.

Vad tror ni?
Kommer nog även att hålla mig till det röda håret, blev så nöjd förra gången de lyckades få till det ordentligt rött när jag satt hårmodell.
Ska hinna köpa min kurslitteratur imorgon också, det har varit så dålig information om det där. Men nu har jag äntligen fått det, kursen börjar redan på tisdag, så det kommer bli till att kasta sig in i något helt nytt direkt. Aja, det är bara att bita ihop, förhoppningsvis blir det kul.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Fashion, Hair, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Snipp, snipp

  1. Eleonore skriver:

    ÅH jag tror att det skulle passa dig jättebra! Den första frisyren var otroligt fin, gillar när det inte är helt rakat på ena sidan utan att man ändå har några centimeter🙂

    Tack för pratstunden igår, alltid lika trevligt! Det får vi göra oftare tycker jag🙂

    Tack också för peppningen inför träningen! Jag hoppas komma igång ordentligt, jag har aldrig riktigt haft rätt motivation tidigare men nu känner jag att det är rätt stund. Jag har ju t o m dragit ner på sockret vilket är stort bara det haha. Tråkigt att det inte finns några bra gym i närheten, skillnad hade det ju varit om du hade åkt till stan varje dag då hade du ju kunnat ta träningen före eller efter skolan/jobbet men blir ju så krångligt att ta sig iväg. Det ska ju vara kul och lättillgängligt🙂
    Hoppas du får en fantastisk vecka, vi hörs snart igen! Kram

  2. ☆ Tessie skriver:

    Hej!
    Just nu pågår en tävling hos mig, att bli söndagens blogg. Delta😀

Kommentera

