Really?

Kollade ju klart filmen Mammut, som jag skulle analysera i min hemtenta i söndags. Satt sedan igår och idag och kopplade till kurslitteraturen, gjorde jämförelser och allt vad det var. Och så i eftermiddags runt 3-tiden så *vips* så var jag tydligen klar. Fast alltså vänta? Det känns helt otroligt att jag skulle vara klar med en tenta såhär långt i förväg, den ska in på torsdag eftermiddag. Jag brukar sitta och svettas med hemtentor till sista minuten i princip. Visserligen är det här ett väldigt självständigt arbete och mer en liten uppsats än en tenta, vi har ju kommit på vår fråga själva och får besvara den på godtyckligt sätt genom att använda kurslitteraturen. Men ändå…

Att vara klar såhär tidigt, får mig att bli lite rädd för att jag har varit kaxig och inte skrivit tillräckligt bra. Eller gjort något helt fel. Tack och lov har jag min finaste sambo som sitter och läser igenom alla 8 sidor som jag har skrivit. Inte för att han är superinsatt, men han borde ju kunna avgöra om något är helkonstigt. Ja, håll tummarna för mig i alla fall?

Har även hunnit med dagens träningspass, woho! Känner mig duktig. Lagade även god chili con carne till middag. Här är man produktiv så att det brinner eller något, kan jag inte alltid vara såhär?
På måndag nästa vecka har jag även beställt klipptid hos finaste I och mamma, du kan lugna ned dig. Jag ska försöka att inte klippa så kort. Men tänkte hitta på något lite nytt, har ni några tips?
Hur har er dag varit annars?

 

I think I’m done with my exam and considering that I was done analyzing the movie on Sunday and started writing the whole thing (granted the movie was a big part of it) today…it feels unreal. I mean sure, this exam was structured a little differently more like an essay where we got to chose our own topic, and considering that I feel so invested in this course, well maybe it’s not so weird? I just hope that I’ve written it academically enough and everything.

Thankfully my partner is reading through it now, so even if he’s not that into this subject, he’ll probably see if I’ve made huge mistakes or if parts are weirdly written.

I’ve also managed to get my exercise done today. Yay! Also made a nice chili for dinner, yum. So all-in-all a very productive day.

Next Monday I also have an appointment with my hairdresser, I love her! So that’s going to be fun. And I’m gonna try not to cut it that short, actually thinking about growing – at least parts of it – long again. But I’m not sure. Do you have any cool ideas?

How was your day today?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i In English, Privat, Träning, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Really?

  1. Anna Katana skriver:

    Klart att det är ett välgjort och bra arbete, oroa dig inte för det. Du var bara sjukt effektiv helt enkelt och skrev så pennan (tangentbordet) glöder. Bra gjort! Var nöjd över dig själv istället för att oroa dig (:

    Ägnade gårsdagskvällen på jobbet och ska göra det idag och imorgon också, men det är helt ok. Faktiskt roligare än att tvätta.

    Ha en bra onsdag!

  2. MyzaaN skriver:

    Hej , jo men visst är det skönt när man väll kommer igång🙂 dock har jag vaknat med tungt huvud och täppt näsa dem senaste dagarna…för att sedan må toppen efter någon timme… Träningen har fått ligga på IS då jag varit rädd att det var influensan…hur är det annars ?:)

  3. Elin skriver:

    Jag är övertygad om att du skrivit rätt!! Du skulle nog känna om det var helt uppåt väggarna, du har ju skrivit så mycket förr.

    Tack.🙂 Förhoppningsvis vänder det här snart, vet inte riktigt hur länge jag står ut..

    Så nöjd med att du träffade henne då?
    kramar

  4. Anna skriver:

    Det är hemskt vad olika ens dagar kan vara ibland alltså – en dag städar man hela lägenheten och nästa ligger man död i sängen. Från 0 till 100 liksom. Eller tvärtom🙂

    Svar: Haha, jag tycker det. Tack så mycket! Dem sitter verkligen jätteskönt på fötterna, så det var glädjande. Kan vara lite hur som helst med deras storlekar annars kan jag tycka, men dessa blev jag nöjd med.

    Jo, jag skulle väl också behöva få upp mitt flås egentligen. Ganska mycket! Om man jämför min kondition idag med den jag hade när jag var som mest aktiv blir man nästan mörkrädd, det är helt galet hur fort den försvinner alltså. Måste försöka ge mig ut i spåret igen, med lite bra musik i hörlurarna ska det nog gå vägen😉 Springer du långa sträckor eller hur lägger du upp det?

    Min dag har varit bra, men lång. Var uppe tjugo över fem idag, så det ska bli riktigt skönt när jag får gå hem om lite mer än två timmar🙂 Själv då? Haft en bra onsdag? Kramar

  5. Anna Katana skriver:

    Ja den har ju fått massa utmärkelser och bra kritik så jag har verkligen höga förväntningar på filmen, men det blir nog bra.

    Det bästa är nog att du bara lägger tentan ifrån dig nu och låter den vara. Jobbigt att du inte kunde sova inatt pga av den. Försöka ta och slappna av nu ikväll (:

    Kram kram

  6. hejsan! vad gör du för kul just nu? kramar

  7. Johanna skriver:

    Härligt! Älskar den känslan när man precis är klar med uppgiften. Kände så nyss när jag skickade in en redogörelse i kemiprofil. Skulle in på fredag, så jag är också ute i ovanligt god tid!

    Sv; Tack så mycket!
    Efter renoveringen känns det faktiskt riktigt bra. det känns mer som vårt hem! har längtat efter den känslan🙂 Första egna bostaden och långt ifrån det ursprungliga ”hemmet” så tycker jag att det känns fantastiskt ändå!

    Ja, Lush är underbart! Var där igen i lördags, haha. Jag pratade en lång stund med tjejen som jobbade där och fick med mig en hel del små söta prover hem! De är alltid så trevliga!🙂

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram

  8. Caroline skriver:

    vad skönt att bli klar med en tenta i förväg! det säger jag alltid till mig att jag med ska bli men sen blir det aldrig av och så sitter jag där i sista sekunden igen😦

    sv; haha jaa det är svårt att hitta en bra handväska! kolla in mischa bartons kollektion, hon har sjukt snygga väskor:)
    det nya året har inte varit så bra hittils, har varit väldigt sjuk men nu är jag på G igen😀 hur har ditt år varit än så länge?

  9. anna skriver:

    de hoppas ja med :D!

    åh är de roligt program då? ja jag lär trivas som förskollärare jobbar ju på ett dagis/fritids dock får man ju inte fast utan utbildning vilket ja tycker är lite synd iaf om man inte har något läshuvud som mig🙂

  10. ☆ Tessie skriver:

    Re; man får ta 1 dag i taget. försöka komma ihåg att de är okej att låta tårarna komma. Jag kan ju gå undan. De är bra! Tack för din omtanke och värme..❤
    Kram

  11. anniepiie skriver:

    Min dag har varit helt okej!🙂 Ringt hit och dit angående olika ärenden. Lagat mat, städat… SV: jag har inte fått svar på MQ jobbet än tyvärr!😦 Visst är det snyggt skärpet, gillar att det är mkt färg!!🙂 Hoppas att du har haft en bra dag!! Kram

  12. enelyasaralonde skriver:

    sv: Visst är det hemskt att bara ligga där och grubbla medan ens äkta hälft bara ligger och sover som ingenting? Jag har ärligt talat funderat på sömnpiller, men två saker stoppar mig. 1. Jag tycker inte om piller överhuvudtaget. 2. Jag är väldigt anti hela idén om att hela tiden lura kroppen med ”droger”. xD Jag har dock försökt gå upp senast 9 hela veckan nu och har än så länge fortfarande inte lyckats somna innan 2-3, så får väl försöka ännu tidigare!😛

    Förstår att du är lite orolig, speciellt när jag läser ditt inlägg. Man blir ju orolig när någonting går smidigare än det brukar men du får försöka lita på dig själv och tro att det gick så bra för att du helt enkelt är så awesome! ^^ Jag hoppas att du kan sluta oroa dig när du väl lämnat in den och att det känns bättre när E läst igenom den. Finns det ingen annan kurskamrat som är mer insatt som kan hjälpa dig att läsa igenom den?

    Träningsmusik behöver inte vara något man lyssnar på i vanliga fall. Så länge den motiverar så funkar det!😀

    Våran plywood-skiva är 100×70 cm och då har vi alltid haft gott om plats för våra 1000-bitarspussel, plus att man kan pussla ihop andra bitar runtomkring.🙂 Fast jag skulle inte kalla den plywood egentligen. Det är en spånskiva som är slipad och lackad på ena sidan så att bitarna glider lätt.🙂 Men tror vilken plan skiva som helst borde fungera.🙂

    Jag kan känna igen mig väldigt väl i att man ibland blir besviken på gamla serier. Jag kommer ihåg att jag älskade en Disney-serie som hette Gargoyles när jag var liten men när jag försökte kolla förra vintern pallade jag inte alls. Tror inte man blir tråkig, man får bara ett helt annat sinne för humor! ^^

    haha, bli inte förvånad nu men det är ytterligare en sak vi har gemensamt. Jag är inte dålig på att dricka men jag dricker aldrig vatten! Om inte jag är desperat och det inte finns något annat! Jag dricker förvisso hela tiden, men då i form av kaffe, te eller läsk och det är ju lika mycket vätskedrivande som påfyllande.😛 Vi borde kanske bättra oss båda två på den punkten om vi båda två lider av huvudvärk lite då och då?

    Jag har inte ens hört talas om Covert Affairs så tjuvkollade på imdb. ^^ Den lät faktiskt spännande. Får se om Jonne kan tänka sig att se den så småningom, annars har jag ju något att följa på dagarna när jag är själv.😀

    Pussar och kramar!❤

  13. Diana skriver:

    ja, alltså motivationen finns men ibland tar tankarna över ändå… nya tag. fokus framåt!

    min dag har varit hyfsad. lite stökig förmiddag på dagis och var sååååå trött när jag satt på bussen sen. men varit på infomöte om au pair så det var kul!🙂
    hur har din dag varit?

    kram

  14. Jasmine skriver:

    Jag hoppas att du får ett fint resultat på den lilla tentan.🙂

    Svar: Jag tycker om att träna till go’ bas, det gör mig peppad till att fortsätta att kämpa.

    Jag mår bra, bortsett från en ständig stress.
    Hur mår du?

    Trevlig helg!
    Kram❤

Kommentera

