Sleepless in Stockholm

Ja, så tänkte jag igår natt. Jag kunde verkligen inte sova. Till en början frös jag, sedan blev jag för varm och så höll det på under natten. Det enda jag gjorde var att ligga och vrida och vända mig. Visst händer det att jag ibland har svårt att somna, eller att det inte ibland bara tar tid helt enkelt. Men igår, det var ju helt otroligt. Det gick verkligen inte att sova, satte mig i soffan tillslut och bestämde mig för att hålla mig upp, eftersom mitt alarm skull gå igång vid 06.38 i alla fall.
Men…
Dagen har varit riktigt bra ändå! Med hjälp av kaffe så har jag hållit mig vaken hela dagen och det har inte ens varit så himla jobbigt (förrän nu, men nu får jag gå och lägga mig). Jag var rätt så aktiv på seminariumet vi hade imorse, jag fick tillbaka inlämningsuppgiften vi hade deadline på igår vid 12.00 och fick G+ (det högsta ”betyg” som F ger på de här mindre uppgifterna) vilket kändes underbart!
Sedan efter givande seminarium så satt jag och pluggade ca. 2h på universitetet, fokuserade på min slutuppsats/hemtenta. Vilket gått bra, dock lite segare än jag trodde att det skulle gå. Sedan vid tre-tiden mötte jag upp F efter hennes seminarium och hade en mysig och trevlig fika. Det är jättetråkigt att man först nu har börjat umgåtts lite mer med kursarna, nu när man ändå drar från Frescati-området (om än temporärt).
Nej, nu ska jag sova innan ögonen går i kors!
God natt!

 

Sorry, I don’t think I’ll be able to really write a summary in English (though try to use Chrome as a web browser, so that you’ll be able to translate the content of any webpage easily) today, I’m too tired and too unfocused.

Good night!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Pyssel, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sleepless in Stockholm

  1. jossaaan skriver:

    Jamen, det är ju precis lika bra!🙂 Har många gånger tänkt att jag skulle träna hemma men jag kom aldrig igång. Känner att jag måste masa mig iväg till gymmet nu så det ska vara värt pengarna!

    sv: Jodå, de kände igen mig. Det var så himla roligt att komma innanför dörrarna första dagen när de kom springande mot mig och gav mig varsin stor kram! Värmer hjärtat något otroligt.🙂

    Hur har du det?

    Kram!

  2. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    angående studierna går det ganska bra. Jag har inga restuppgifter utan har blivit godkänd på allt. Jag håller just nu på med en 12 hps uppsats, alltså lite större än b-uppsats. Första deadline är måndag 12:00 så jag ska försöka hinna klart idag. Sedan börjar examensarbetet🙂 Hur går det själv?

  3. Ja det är samma person och jag börjar uppriktigt sagt bli jävligt trött på henne…!Orkar man och sticka till en förbannelse kan man väl för fasiken posta boken!
    Jaaaa så kul att jag vann den där julpåsen verkligen!

Kommentera

