Music tips?

Idag har varit en väldigt bra dag.
Lyckades komma upp bra, trots att det blev rätt sent igår med seminarieuppgiften som skulle in vid 12 idag. Det kändes ändå rätt bra när jag väl skickade in den, så jag får hoppas att det blev bra. Efter inlämningen åkte jag in till stan tillsammans med E (från kursen) för en fika, vi pratade om seminariefrågorna till imorgon (de mindre) och mycket annat. Det var skönt att få en liten paus, blev ju hela 13 h(!) plugg igår. Imorgon blir det att köra igång med hemtentan också, samt kompletteringsuppgiften, men den borde i alla fall gå rätt lätt (får jag hoppas).
När jag kom hem så körde jag träningspass, ca. 1h blev det väl. Skulle ju kört igår, men då var det plugg. Så träningen har blivit förskjutet en dag, men det gör ju inget, så länge det blir av! Och det gick riktigt bra och kände mig dessutom peppad inför det. Det hade jag inte trott för en månad sedan.
Jag tänkte fråga er en sak, kan ni rekommendera lite träningsmusik till mig, det vore roligt och snällt!
Hur har er dag varit?

 

 

It’s been a really good day today!
Managed to get out of bed even though it got quite late last night, since I was so invested in my school assignment. But when I looked through it today, before handing it in and noon, it felt pretty good. I just hope that my teacher feels the same way. After having met my deadline, I met my friend (who’s also taking this gender course with me) E we had nice time over coffee and talked about the upcoming seminar and a lot of other things too, she’s really great. And it was really nice to get a little study break! I mean, I studied for 13 hours yesterday (!). And tomorrow afternoon I’m gonna have to start writing my exam and also squeeze in a little assignment that I have left (since I missed on of the seminars due to the wedding I attended in December). But that assignment will, hopefully, be quite painless.
When I got back home I managed to do my exercise, for about 1h and it went pretty well actually. I was even looking forward to it.
I wanted to ask you readers, would you be kind enough to send me some good songs to listen to when I’m doing my exercises, it would be great! Just send song names or links, whatever you want.
How was your day?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i In English, Musik, Privat, Träning, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Music tips?

  1. ZOOFIE skriver:

    Träningsmusik är jag dålig på:/ Brukar lyssna på min rockmusik då jag är på gymmet, men alla vill ju inte höra sånt😉 haha.

    SV: Det var himla spännande🙂 Haha.
    Jag ska ner på Universal Music på tisdag, bor över på hotell till på onsdag och åker hem vid 15-tiden på onsdag🙂 Så alltså, Universal Music och sedan har jag inte den blekaste aning om vad jag gör på onsdagen🙂

    Oj, himla mycket plugg det där! Vad pluggar du? Jag har inga planer på att börja plugga igen, speciellt inte då jag hör allt sånt där, haha😉

    Ja det är bara att vänta, antar jag. Det kommer nog in snart igen🙂 USAgodis har ju en fysisk butik med, som jag fattat det, och jag antar att det är deras lager med🙂

    Kram!

  2. Nathalie skriver:

    So what med P!nk
    Run to you med Bryan Addams
    Everybody dance now
    Pump up the volume
    Dansa pausa
    Om du gillar dem kan jag share:a min spellista med träningsbar musik?🙂

  3. Jasmine skriver:

    Jag föredrar att träna till musik med go’ bas. Vad sägs om Swedish House Maffia eller Benni Benassi?🙂

    Kram

  4. anniepiie skriver:

    Blir ofta att jag lyssnar på pink, hennes röst är grym oxå!🙂 SV: Det är bara bra med mig tack!😀 jaa, jag är oxå dålig på att svara på kommentarer ibland, speciellt vid hötider osv!😛 tack för att du håller tummarna!🙂 Skulle få svar inom några dagar.🙂 Ha nu en toppendag!! Kram

  5. enelyasaralonde skriver:

    Vad härligt att det går bra med träningen!😀 Heja heja! Just träningsmusik är jag förbaskat dålig på… När jag tränar kör jag helt enkelt den musik jag gillar eftersom det är den som peppar mig att röra på mig, fast jag kanske väljer bort de lugnare och de mest extrema låtarna. Huvudsaken är att det är låtar som får en på bra humör så förknippar man alltid träningen med något kul och positivt.🙂

    sv: Hahaha, nej jag blir absolut inte förvånad att du också gillar att pussla!😀 2000 bitar skulle vara kanon att prova på! Jag har ett 1500-bitars som jag fick i födelsedagspresent för många år sedan och kanske pusslat ihop två gånger. Annars kör jag mest på 1000-bitars för platsen. Jag har en plywoodskiva jag pusslar på. Skjuter bara in den under sängen när jag inte använder edn. Kan vara ett tips..?

    Jag blir alltid förbannad ändå när jag hör att någon har det tufft som ung, för det känns väldigt orättvist att alla inte ska få ha samma förutsättningar för att kunna trivas i skolan. Men jo håller med dig, man blir absolut starkare av motgångar och man hade ju inte alls varit den man är annars. Jag skulle inte kunna föreställa mig hurdan jag varit om jag glidit genom livet på en räkmacka typ. Skönt att du har en bra lärare nu också!😀 Det underlättar ju så otroligt mycket med en lärare som har en härlig personlighet.🙂

    Visst är det härligt med nostalgitrippar. Jag och Jonne spenderade ett helt jullov med att titta på alla säsonger av Bumbibjörnarna förrförra året. Jag hade glömt hur roligt det var! Det är ännu roligare nu som vuxen!😀

    ja men det är ju det som är det största problemet med just vapen, korruptionen! Inte bara inom poliskåren utan även från politikernas sida då det ändå ligger en hel del pengar i industrin och i vapenlicenser och allt sånt. Det är ju så många aspekter som måste kontrolleras som poliser, säkerhet och även jakt… Dumma påhitt det där med vapen.😛

    Ja jag såg att du haft ett pluggmaraton som hette duga! Skönt att det gått så bra också.😀 Det är ju helt klart bäst att bara skriva medan man ändå är igång. Det är svårt att gå tillbaka ibland om man gör ett längre avbrott kan jag tycka. Håller tummarna för att tentaskrivningen kommer gå kanon nu också!

    Tack så mycket! Huvudet känns mycket bättre nu. Jag har märkt att jag spänner mig en del när det är kallt ute och sen har jag börjat bita ihop käkarna ganska mycket vilket jag försöker undvika nu genom att hela tiden ha något att dricka till hands.🙂 Hoppas att du också har hälsan i behåll nu och att det går fortsatt bra med både träning och plugg.🙂

    Massa pussar och kramar❤

  6. Sadra Leone skriver:

    Vad kul att det blev en sådan bra dag! Jag har också haft en otroligt bra dag.
    Vad duktig du är som ändå fortsätter med träningen trots att du har så mycket annat.

  7. Gabriella skriver:

    Tack och bock fina du!

    Det låter som att du har väldigt mycket också! Duktig du är som kämpar på trots att klockan blev riktigt sent. Jag förstår hur du menar, när man har skrivflow vill man gärna fortsätta=)

    Är så roligt att undervisa, jag lär mig verkligen massor! Givande och bra träning sedan när jag blir klar danslärare.

    Precis, känns inte helt ultimat att bo ifrån varandra. Men en kortare period går an, men sedan blir det rätt tufft.
    Roligt att höra att det går bra för dig och din kärlek! Så härligt att ni får bo ihop nu också!=)

    Hoppas hemtentan går bra, så härligt att seminarieuppg kändes bra, bra där=)
    Jag skulle nog säga lite fartiga låtar för träningsmusik=) Rihanna, Robyn, Swedish House Maffia m.m. Framför allt musik som peppar igång en och gör att man blir av med lite energi=)

    Tack, har bestämt att försöka få in mer stressfri tid detta år! Långa promenader och ta hand om mig själv bättre. Hoppas inte du heller behöver stressa allt för mkt!
    Kram

  8. Fröken Tö skriver:

    Oj, svår fråga eftersom det finns så himla många bra artister som gör peppande träningsmusik, men jag svarar nog Swedish House Maffia, David Guetta och P!nk på topp tre!🙂

    Jag måste ju erkänn att det är lite därför jag använder sängkläderna så mycket när jag är hemma, för att det nostalgiska värdet för mig är så stort samt för att lakanen är otroligt mjuka och sköna! Så jag känner precis igen mig gällande IKEA, de är riktigt fina men inte speciellt sköna att sova i det första året!
    Man vill alltid göra mer vännen! Men jag tycker att du ska tillåta dig att vara stolt över din prestation och inse att det blev så mycket som du för tillfället orkade med, ingen kan heller begära mer. Det är ju inte direkt så att någon av oss får betalt för de rader vi lägger upp på våra bloggar! Dock så böjer jag mig genast när det kommer till samhällsdebatter och analyser. Inte för att jag inte hänger med utan för att det krävs mer av en att skriva ett sådant inlägg än bara några rader med en fin bild. Men ibland kommer jag till skott, dock absolut inte lika ofta som dig! Men jag får ändå passa på att tacka för den fina kommentaren där du värdesätter min åsikt och jag ska framöver se till att sätta mig och läsa just det inlägget!

    Absolut kan det vara som du säger att det är idylliskt både före och efter jul, det dumma är att jag fortfarande är ganska dålig på att njuta när det verkligen gäller. När jullovet verkligen rullar på så att säga så har jag inte vett nog att uppskatta det till hundra procent, vilket jag nu så här i efterhand i ett grönt Skåne kan vara lite bättre på.

    Klappar fick jag en del och om jag bara ska nämna en så skulle det nog vara en stenen i marmor som man kan ha i ugnen för att få en mer stenugnsbakad känsla till bröd så väl som pizza. Om du också skulle nämna en julklapp, vilken skulle det vara?🙂

    Jag håller själv tummarna och imorgon smäller det så nu är det en kombination av repetition inför redovisningen samt tentaplugg inför första tentan som kommer den 17:e. Men hur ser ditt januari ut, mycket planer eller ska du ta dagen som den kommer? KRAM

  9. Lisa skriver:

    Oavsett om du skjuter på träningen en dag eller inte tränar du i alla fall, och det är riktigt bra!🙂
    När det gäller musik… Jag är riktigt dålig när det gäller träningsmusik — de flesta gillar att träna till musik med högt tempo och bas, och där är House-musik riktigt bra (även Lady Gagas ”Edge of Glory” skulle fungera).
    När jag tränade (en gång för länge sedan) föredrog jag att lyssna på låtar som dels hade högt tempo (att träna till en ballad är inget jag tipsar om) men främst till låtar jag kunde texten till. För mig var det lättare att fokusera på musiken om jag visste orden och kunde fokusera på dem.

    sv. Oavsett om man dricker eller inte, om det blir sent eller inte har man alltid en bra ursäkt att inte träna på nyårsdagen. Oavsett vad brukar det alltid vara mycket att göra/att stå i på nyårsafton. Att man mår prima behöver ingen veta :p

    Jodå, allt går bara bra. Jag har inte jobbat fullt lika mycket de senaste veckorna som jag gjorde förra månaden, så jag börjar bli rätt rastlös. Men jag hörde av mig till min chef idag angående ett tomt pass nästa vecka. Det är mitt nu, så jag hoppas att rastlösheten ger med sig då🙂
    Hur har det gått med restuppgiften?

Kommentera

