Three Things

© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

{Mysore: Raspberry & Sandalwood – Indiska}
This is a lovely candle, usually I’m not that big a fan when it comes to scented candles, they’re usually too strong for my taste. But I loved this one, but yes it was kinda strong in the beginning, but I guess I’m getting used to it. The shop Indiska here in Sweden sold these candles a few weeks back (can’t find them online at the moment, but you might find them in the physical stores) with scents inspired by different parts of India. I thought it was a lovely idea, unfortunately they didn’t have a Calcutta candle (I’m from Calcutta, so that would’ve been cute) and the candle inspired by Kerala (where I’ve been) didn’t smell all that nice. So I went with this one, I also liked the purple glass encasing the candle. Each candle had a different color.
© rhulth.wordpress.com

© rhulth.wordpress.com

{Infinity – Christmas Present from E}
I absolutely love my new necklace, it’s simple and the meaning is beautiful. Infinite love. I got it from E at Christmas and it was just so lovely. I don’t even think that I had it on my wishlist this year, but he knows that I’ve pointed it out before. It’s from the Swedish online jewellery shop Kyssjohanna.

{Shanti Paisley Rug – Anthropologie.eu}
This beautiful rug was something that I came upon @ Anthropologie.eu’s SALE, isn’t it lovely? Well, it still costs a fortune (but it’s down from € 308 to 149.95). I love the pattern, it also looks very soft. If you click on the link above you can see different pictures of it.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i In English, Three Things och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Three Things

  1. Sabe's skriver:

    jätte fint halsband ^^ gulligt av E att ge dig den😀

    Svar: jo, vissa saker e jag tvungen att göra till livslöften för en typ av människor vill jag inte ha kontakt med. Det kan låte lite skumt det där, men dete just så jag känner. Vissa människor behöver man inte i sina liv, speciellt inte de som ljuger hela tiden o som knäcker en på alla möjliga sätt. och dete just det som själva ”livslöftet” handlar om, för MA var en sådan person xD

    nae, jag brukar tycka att dete lugnare när det inte e reor och så, men jag brukar ändå gå runt en sväg för att se om det finns ngt intressant, o ibland hittar jag faktiskt ^^

  2. Anna Terneborg skriver:

    Det är riktigt fint det halsbandet, har själv funderat på att köpa det🙂

    Svar: Har inte träffat henne idag, hennes pojkvän hade någon överraskning planerad för henne. Men när jag ser henne ska jag pussa massa på henne!

    Hur är allt med dig? Kram

  3. ZOOFIE skriver:

    SV: Tack🙂 Ja, så nervös som jag var, alltså. Men jag tänkte ”När får jag en sån här chans nästa gång?” och bara körde🙂 Det var så värt det, så lärorikt🙂

    Allting är bra med mig, tack🙂 Hoppas det är bra emd dig också🙂 Jag hade himla kul på nyår. Jag och pojkvännen hade ett par vänner på besök så vi åt fin-middag (pojkvännen är kock) och hade sjukt trevligt. Sedan satt vi och drack och spelade spel halva natten, haha🙂 Vad hittade du på?🙂

    Kram!

Kommentera

