The Extra Mile

Ja, egentligen skulle jag ju ha tränat i tisdags också, men det var dagen efter nyårsafton, fast det är väl ingen ursäkt egentligen. Hade ju varit ett bra sätt att börja det nya året på. Nåja, jag försöker i alla fall att hålla mig till tisdagar och torsdagar, ibland lördagar. Men idag har jag lyckats i alla fall, i början gick det väldigt bra (över förväntan) men blev segare lite snabbare, men så har jag ju också pausat lite nu under julledigheten. Kommer säkert igång snart igen, blir ju lättare nu också utan all god julmat och annat som man har blivit bjuden på. Ska satsa på Beach 2013 nu, vad säger ni?
Förutom det så lyckades jag gå upp vid åtta idag, score! Har börjat ställa om mig, men behövde dock kaffe rätt så tidigt på dagen, för att orka plugga klart det jag hade att läsa. Imorgon har jag årets första seminarium, det brukar vara intressant och kul, men kan inte låta bli att vara lite nervös. Det kommer att vara rätt intensivt nu ändå, fram tills tentainlämningen och sedan börjar nya kursen…är lite nervös för den också.
Tror att min nervositet bygger en del på skumma drömmar jag har haft de senaste dagarna, men efter dagens träning så hoppas jag att sömnen går bättre ikväll.

Hur har er dag varit?

 

Yeah, I’ve sort of promised myself to start exercising properly, but it’s always a little rocky, I don’t tend to keep it up for very long. Granted I’ve taken a little break over the holidays, but today I managed to stick to my drafted plan, that E made for me a while back. So I’m going to try and stick with my Tuesdays and Thursdays, I want to be able to get in some light activity on Saturdays too, but haven’t really gotten to it yet. I think the quote on the picture above is quite inspiring though, I’m really gonna try to aim for Beach 2013, what do you say? Are you with  me? 
Also managed to get out of bed at 8 o’clock this morning which is progress! Tomorrow’s the real deal though, have to be at University at 9 am. But hopefully it’ll go okay. At least it’s a Friday, so that’s good. Although I’m gonna have to study this weekend anyway, it’s going to be quite intense these last couple of weeks until the written exam’s deadline. And then my new course  starts, I have to admit that I’m a little worried…or anxious, rather. But I’m sure that it’ll work out, I’ve made it this far, right? Also, I think that my mood now is a little affected due to some weird dreams I’ve had these last two nights, hopefully after today’s exercise I’ll sleep like a baby and wake up filled with energy tomorrow.
How was your day? 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, In English, Privat, Träning, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till The Extra Mile

  1. Lisa skriver:

    Jodå, nyårsdagen är en bra ursäkt till att inte träna. Tro mig, det kan några av mina kunder (jag arbetade i tisdags) ”vittna” om; vissa såg helt förstörda ut och andra var fortfarande fulla efter nyårsafton.

    Det har varit en väldigt lugn dag. Jag har varit ledig idag utan att ha haft någonting uppbokat, och det är första gången på jag-vet-inte-hur-länge. Förra stannade jag hemma från jobbet ett par dagar, men då var jag sjuk så jag såg inte det som någon direkt ledighet.
    Men idag har jag varit fullt ledig, så jag tog tag i kragen och har läst större delen av dagen. Jag påbörjade en bok för rätt längesedan som jag fortfarande inte läst ut p.g.a. att jobbet kommit i vägen. Jag har bara idag läst mer än 100 sidor, så jag hoppas på att bli klar med den imorgon🙂

    Hur har det gått för dig då, med allt plugg?

  2. Duktig du är som tränar lite iallafall😛

  3. Eleonore skriver:

    Härligt att komma igång med träningen snart, vad tränar du? Jag ska också satsa på Beach 2013, inte för att jag behöver gå ner i vikt men för att tajta till kroppen och bli starkare. Sen kan det nog vara skönt att komma igång och röra sig en hel del för att bli piggare🙂

    Åh vilka fina saker du skickade länk på, H&M har verkligen otroligt mycket fint just nu till både hemmet och kläder! Jag vill ha allt hihi! Hittade du något när du var ute på rean förresten? Är alldeles för dålig på att kommentera just nu när det är julledigt och att vi dessutom börjat renoveringen i köket🙂
    Elsas första jul blev jättemysig, lugn och skön hemmajul! Likaså nyår blev lugn. Vi var hemma då också men ett par vänner kom över på trerätters och skålade in nya året🙂 Hur firade ni?

    Säg till om du har tid för en fika eller så någon dag framöver, vore jättekul att ses!🙂
    Kramar!

Kommentera

