Med näsan i böckerna

Andra dagen på det nya året. Har faktiskt varit duktig och börjat plugga nu, mitt första seminarium för detta år är nämligen på fredag. Det går rätt bra och har lyckats plöja ca. 50 sidor idag och 20 sidor igår kväll. Inte helt dåligt med tanke på att hjärnan varit på ledighet ett tag nu och det är alltid lite segt att komma igång igen. Men snart drar det igång på allvar, sedan börjar nya vårterminen och socialt arbete den 22:a januari, jag hoppas att det blir en spännande kurs, tror dessutom att en del från antropologin kommer att läsa de också, så det ska bli skönt.
Hur är det med er?
Antar att det är många av er som gått tillbaka till jobbet idag (fast vissa av er kanske jobbade redan i mellandagarna) jag hoppas att det har gått bra för er! Appropå mellandagarna, är det någon av er som fyndat något på REAN? Jag brukar mest vilja hitta saker, men dras automatiskt till att det nya i affärerna. Sedan har jag på senare tid inte riktigt orkat åka in till stan under mellandagsrean, då det känns som att hela världen är ute samtidigt. Jag hade tänkt köpa en ny mobil, men blir nog att jag beställer en från nätet. Känns lite läskigt att lägga så mycket pengar dock, men det ska bli skönt med en telefon som kan bearbeta Instagram bland annat.
Nej, nu ska jag försöka läsa lite till, sedan blir det nog en liten paus innan middagen skall göras. Ska försöka lägga mig tidigt idag också, vända tillbaka dygnet lite. Det har blivit en del sena kvällar under jullovet, men sådant hör väl till?

 

Second day of the new year, how does it feel?
I’ve actually started studying again, my first seminar this year is this Friday so had to start. It’s going pretty well though, I’ve managed to read about 50 pages today and 20 last night. So that’s something, it’s usually a little difficult – at least for me – to get my brain back to ”full function” so to speak, after a holiday. The new semester starts the January 22:d though, and my new subject about social work and things like that starts, I hope the course is fun and interesting.

I’m guessing that a lot of you are already back to work, I hope the transition went well.

Nah, I guess I should get back to reading a little more, then I’ll be able to take a quick break before starting dinner. I want to start quite early today, considering that I’m gonna try and hit the sack early tonight, or earlier at least. There’s been a few late nights during Christmas break, but that’s a part of it, isn’t it?

I wish you all well!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, In English, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Med näsan i böckerna

  1. Sara B. skriver:

    70 sidor på två dagar är bra ^^ men hur många sidor har du kvar?😮

    jag har inte hittat ngt under mellandagsrean😮 de hade ingen rea typ, o inte var kläderna lockande på ngt sätt😮 tycker faktiskt att dte här årets mellandagsrea har varit skit dålig😮

  2. Jasmine skriver:

    Jag som njuter av att fynda på rea borde ta vara på mellandagsrean, men dessvärre har jag sällan tid, ork eller lust att åka in. Det är samma sak varje år. Jag fick dock köpt lite pysselmaterial till rabatterat pris när jag och R igår var på Panduro innan bion började.🙂

    Svar: Tack snälla för att du berömde mitt gratulationskort i turkost och rosa. Hela kortet finns att se i Kortmakeriet (http://jasmineskortmakeri.blogg.se), där finns också en bättre bild på hela stämpeln.

    Jag fikar gärna med dig – det var länge sedan!

    Jag har fått jobb på ett café med lunchservering och delikatess. Varannan vecka jobbar jag mycket medan den andra är lugn. Hör av dig när du har tid att ses.❤

    Kramar

  3. anniepiie skriver:

    Hej på dig!!🙂 Jag hittade ljusen som jag lade upp igår på mellandagsrean!😛 Annars har jag inte hittat så mkt, antar att jag kom till stan för sent iår, när alla toppenfynd redan är väck!😉 Men men, ser fram imot vårnyheter nu. Hoppas att allt är bra annars!? Jag har dessvärre inte så mkt jobb nu, men har sökt till MQ som butikssäljare. Hoppas verkligen att jag får det!! Precis var jag kan tänka mig att jobba.🙂 Kramar

Kommentera

