End of the World?

Jaha, om man ska tro på Mayakalendern så når vi ju världens slut idag. Hm, tja det återstår 36 minuter i så fall. Hehe. Nej, jag tror ju inte på det, ingen Armageddon här inte. Blir väl en ny era snarare, om något. Något annat som var roligt som jag såg på nätet var att det nya året jorden går under istället är 2026.
Varför? 
Jo, iPhone kalendern visar tydligen inte längre än så – the iPhone has spoken! Kanske blir en fin uppföljning till filmen 2012: 2026 – we have it right this time! Eller något åt det hållet, vad tror ni? Jag skrev en Facebook status i förmiddags då jag frågade om idéer kring vad man gör den sista dagen i livet, det mest kreativa svaret jag fick var att dricka upp all julglögg redan nu. Tja, glögg är ju gott så…det går väl an.
Annars har jag min första dag på jullovet gått i lathetens tecken, men så måste det få vara ibland, för en gångs skull. E kom hem rätt tidigt idag, i jämförelse med andra dagar, eftersom hans projekt har tagit upp all hans lediga tid, så det var ju skönt. Imorgon ska jag, om jorden inte har gått under, försöka åka till mina föräldrars hus för att fixa med deras blommor, eftersom de är bortresta i Vietnam, sedan kanske det blir julbak, vi får se.

Hur ser era planer ut nu inför julen?

 

So, do you guys believe that world is gonna end tonight? Well, considering the time differences I think that the world would’ve ended already in that case. Anyway, here in Sweden it’s about 15 minutes left of this day. Well, I obviously don’t believe in this Armageddon/Apocalypse rather the end of a calendar might just suggest the beginning (not the end – I’m choosing to see this as a cup-half-full person) of a new Era.

Earlier today I read on the Internet (can’t remember where though) that the new date for the end of the world is 2026. Why? Because that’s when the iPhone calendar stops. Hehe. Might make for a great sequel to the film 2012: 2026 – we have it right this time. Or something like that.

So, if the world hasn’t mysteriously obliterated tomorrow, I’m going to try and head over to my parents’ house to water their flowers and such since they’re in Vietnam at the moment. And tomorrow evening I might do some saffron buns or something, we’ll see.

Tell me, what are your plans for Christmas?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Åsikter, In English, Journalistik, Nyheter/News, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till End of the World?

  1. Anna Terneborg skriver:

    Ja, det är väl en himla tur att vi finns kvar än idag!🙂

    Hoppas allt är bra med dig, länge sedan nu🙂

    Kram och god jul

  2. Fröken Tö skriver:

    Hejhej!
    Vad glad jag blev när jag såg att du varit inne och gillat! Alla gillamarkeringar behövs som sagt!🙂

    Det är som sagt lätt att de blir lidande, men det är ikngen fara på taket! Gillar skarpt att det är jul nu, mina tankar och nerver behöver det! Hoppas att du också njuter och har det bra!🙂

    Åh, det visste jag inte! Måste absolut testa det vita vinet och ser om jag gillar det lika mycket! Nämnde jag förresten att det röda är underbart till grönmögelost?!

    Jag är också generellt sett emot skönhetsoperationer, men att operara brösten MINDRE känns som att det går tvärtemot normen och skulle nog kunna vara en ganska fin trendbrytare!

    Perspektiv, det är fina saker det! Tyvärr får man det aldrig när man är mitt uppe i det, utan när man tar några steg tillbaks. Men det är trevligt att höra att tentan som var så krävande ändå gick brilljant! För ett A räknar jag till det och det är så klart att du ska glädjas åt den prestationen! Men hur gick det på den andra? För det känns som att du börde ha fått svar nu? Jag å andra sidan jobbar på med mitt och efter jul kommer två stora tentor plus redovisnikng av Let It Grow:s bildande, framsteg och målsättning. Men nu är det jul och nog med julsnack!

    GOD JUL & GOTT NYTT ÅR Rinki! Hoppas att ditt år börjar bra, nu när inte jorden gick under (och jag hoppas att den inte gör det om 49 dagar heller!) KRAM

Kommentera

