JULLOV

 

Ja, nej men det är bara så. Jullov – speciellt detta – måste skrikas ut i versaler i rubriken. Ja, så det så. Idag hade jag sista seminariet (3h) på genuskursen (Genus i Internationella Relationer) och det är seriöst en av de bästa kurserna jag någonsin har läst. Jag känner verkligen hur jag brinner för det vi läser, för första gången på IR så är det extremt lättsamt, lätt och intressant att läsa och plugga. Det känns helt underbart. Sedan har det nog väldigt mycket att göra med min lärare också, F, hon är verkligen underbar vilket gör att man blir peppad till att prata på hennes seminarier.

Idag tog jag på min rollen som moderator under seminariet också, rätt intressant faktiskt. Nej, men det var verkligen otroligt kul, trots tidigt morgon seminarium (9:00) vilket för mig betyder att gå upp senast klockan 6:00, nej inte det roligaste. Men det var lätt värt det, hade lugnt kunnat sitta och prata i en timme till. Men, bara för att det är en otroligt givande och spännande kurs (mer än tidigare genus inriktade kurser jag har läst) så betyder det inte att det kommer att vara lätt att få bra betyg i denna kurs, det tror jag kan vara lite klurigt. Det kommer att läggas vikt på det man säger på seminariet, ens akademiska skrivandet (fick dock väldigt goda ord av de som opponerade på min text till dagens seminarium), inlämningsuppgifter (2) samt slut uppsatsen (en lite mindre uppsats).

Efter seminariet hängde jag lite med U på stan och det var riktigt mysigt faktiskt, hjälpte henne att hitta en klänning till nyår och hon var grymt snygg i den måste jag säga! Sedan köpte jag en tavla från Monki också, tyckte att den var så härlig och passade in här, så nu måste jag fixa en svart ram till den. Hittar ingen bild på den på nätet, men ska lägga upp ett foto när jag har fått upp den i ram och förhoppningsvis på väggen (man vet aldrig när det kommer att bli, vi har en grymt lång kö…det är mycket som måste sättas upp och vi måste ha hjälp eftersom det är rejäla betongväggar) nu under jullovet.
Hur är det med er, är ni klara med julklappshandlingen?

 

Finally Christmas Holiday! I will get a couple of days off from uni now and it feels divine! I don’t think I’ve longed for holiday this much, ever. This IR-course has been so draining! But sure, I’ve learned a lot and this ongoing course (don’t end until middle of January) is so exciting I love it. It concerns Gender in the International Relations. I had my last seminar today and though it was long (3h) I could have easily stayed another hour, just to be able to talk and discuss more.

After the seminar, me and U spent some time together in the city and I helped her find a dress for New Years Eve, she was so pretty! And I bought a poster from a store called Monki, I’ll post a picture of it here whenever I managed to get it framed and on a wall. It’s a whole process, getting stuff on the walls her considering we have concrete walls in the apartment, but hopefully E and I will be able to fix it during the holidays.

How are things with you, are you done buying all the Christmas gifts?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, In English, Inredning, Mode/Kläder, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

