Snö

https://i1.wp.com/data.whicdn.com/images/45177013/tumblr_mei497bkYc1rtdtuqo1_500_large.jpg

På min Facebook Feed så har jag sett otroligt vackra snöbilder tagna av vänner, själv har jag inte fått så många bra bilder ännu, har inte haft så mycket tid ute när det väl har varit ljust. Nu är det ju dan-före-dan, i alla fall om man tänker tentamässigt, för imorgon smäller det! Därefter kommer jag förhoppningsvis att kunna lägga upp fina bilder som alla andra! Så länge får ni nöja er med denna lånade bild som jag fann, med rader ur en underbar sång. Och som ni kanske märkt, så faller det nu även snöflingor på min blogg – courtesy of WordPress! Mysigt, huh?
Nej, jag skulle egentligen inte blogga just nu, så därför ska jag nu fortsätta med pluggandet. Ska dock inte sitta hela dagen idag, tänkte fokusera på vissa områden och sedan ska jag försöka att ta det lugnt och lugna ned mig lite inför imorgon, jag är nämligen supernervös! Men jag hoppas att detta går vägen, det känns på något sätt skönt att jag inte är ensam om dessa känslor dock, pluggade tillsammans med ett par kursare igår på universitetet och det var många som kände på precis samma sätt. Nej, plugga var det.
Längtar verkligen tills julledigheten nu, men det ska klämmas in en ny kurs också…det är bara att bita ihop. Hoppas att ni har det bra därute i bloggosfären!
Baby it’s cold outside – Rod Stewart & Dolly Parton (my favorite version of this song!)
Men för alla er som älskar Scrubs, så är denna version helt underbar också!
Baby it’s cold outside – Donald Faison & Zach Braff

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Musik, University, YouTube och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Snö

  1. Jenny skriver:

    Hej gumman! jag hoppas att du har det riktigt bra och varmt och mysigt nu i vinterkylan! Hoppas att det går bra med pluggandet och med din tenta.

    Jag vet inte om du skickat någon kommentar till min blogg heller och sist jag försökte skriva till dig verkade hela datorn hänga upp sig så det kanske inte kom fram som det skulle heller. Jag har i allafall hört av mig till Blogg Esse om att kommentarerna inte alltid kommer fram på min blogg och tydligen klassar de längre kommentarer som spam, dock utan förvarning och utan att de hamnar i mitt spamfilter. Så det finns i alla fall en liten förklaring till varför de försvinner, även om jag tycker det är urdumt att man inte ens får en varning när en kommentar är för lång.

    Jag får helt enkelt lära mig att fatta mig kort.🙂

    Men jag hoppas som sagt att allt är bra med dig och med E och att du snart får njuta av julledigheten med allt vad det innebär!

    Massa kramar!❤

  2. Eleonore skriver:

    Hej fina du! Hur går det i pluggandet och snökaoset? Hoppas du inte är helt insnöat både bokstavligt talat och i skolböckerna🙂 Visst är det underbar med alla fin snö men idag kanske det är lite väl mycket hihi. Tur att jag inte behövt gå ut iaf!

    Hur ser julen ut för dig? Kommer du få något ledigt eller är det plugg och jobb som gäller? Har du hunnit julpynta eller baka något än?🙂

    Saknar dina härliga kommerntarer men förstår att du prioriterat plugg, familj och vänner framför bloggandet🙂 Kramar!!

Kommentera

