In the jungle, the mighty jungle

Jag skrev ju igår om IKEA-besöket och lite om våra inköp där och eftersom bloggen inte är världens roligaste alla gånger så tänkte jag att bilder kanske kan råda bot på det hela litegrann. För alla gillar väl bilder. Så here goes – vår nya matsalslampa.

© rhulth.wordpress.com

Det är inte världens finaste bild, tog den snabbt med E’s mobil, men mysigt blir det! Köpte en lampa som ger ett lite mjukare sken än den vi tidigare hade också, energisnål är den också. Så nu har vi lite jungelkänsla inne vid matbordet, vad tycks? Den röda duken känns lite väl julig och enligt mig så är det väl lite tidigt att köra på det nu, men de andra dukarna vi hade kändes lite konstiga i kontrast till lampan. Så nu får det bli såhär. Duken är för övrigt väldigt fin, och en present från E’s mamma! Tack L för duken.
Dagen idag har varit väldigt produktiv, pluggmässigt, så jag är väldigt glad! Har lyckats läsa tre kapitel och börjar känna att jag i alla fall kommer att lyckas ta mig igenom all litteratur och jag tror till och med att jag kommer ha ett par dagar tillgodo att gå tillbaka och gå igenom saker och ting. Förhoppningsvis ska jag plugga med ett par kursare också innan det blir dags. Känner mig inte jättetaggad, men det kommer nog att gå vägen.
Imorgon blir det lunch med mamma, det ska bli trevligt, det var ett tag sedan!
Hur har er måndag varit?
I know that my recent entries haven’t been that funny nor intellectual, so I thought I’d do something about it at least, so my contribute to the blog today will be a photo. As I mentioned yesterday, me and E went to IKEA this Saturday and we bought a couple of things, among them a dining room lamp. Voilà! (See pic above). What do you think? The picture actually doesn’t give it justice, it looks nicer in reality and it’s so cozy. And sure, this is an IKEA piece, so it’s hardly unique or anything (I mean a million people will probably buy it) but it feels quite unique in here and it goes well with art I have that I’ve bought in India and Thailand. So welcome to our jungle.
Today’s been a pretty good day actually, despite the fact that it’s Monday, I’ve been quite productive (study-wise) which is a great feeling. I think that I’m gonna make it, get through all the course material in good time before the test, hopefully I’ll get together with a few from the course as well, before it’s time. I don’t feel all that great about this exam though, but it’ll work out somehow! I’m looking forward to my next course.
What has your Monday been like?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Foton, In English, Inredning, Konst, Lägenheten, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till In the jungle, the mighty jungle

  1. Malin skriver:

    Fint! Rött kan man väl köra på året runt, är det tomtar på börjar det bli lite tveksamt, men annars är det lugnt tycker jag😉 Jag känner lite likadant med min blogg nu, har fullt upp, så jag hinner knappt med den…

Kommentera

