Pause

Hej, privatlivet! Jo, det är såhär va, jag…vi fungerar inte ihop riktigt just nu. Göra slut? Nej, nej, så tänkte jag inte. Nej, var inte ledsen. Men…kanske, ja men du vet, en paus? Hur länge? Ja, men typ sisådär tills julen, jullovet liksom? Då kommer jag ändå att vara ett bättre sällskap. Inte så pepp på det? Nej, inte jag heller, alltså det är ju inte som att jag vill det här, det är nog bara bäst så. Nej, it’s not you, it’s me! Det är inget fel på dig, jag lovar. Men om vi säger såhär då, vi kan ses lite sådär casually liksom? Hur låter det? Okej? Bra!
Ja, nu har jag alltså tagit en paus från mitt eget privatliv (eller min fritid snarare), jag har nämligen inte vidare mycket tid. Jag och mitt Pluggliv ska leva lite monogamt. Eftersom jag var så otroligt utmattad efter senaste hemtentan och inte direkt kastade mig med entusiasm på den nya kurslitteraturen direkt den helgen och var liiite seg på att komma igång med läsningen när den nya kursen började, så ja…måste jag nu ta en paus. Jag har så knäppt mycket att läsa och tills på måndag ska jag och min nya seminariegrupp ha fixat ett PM. Är det tänkt att vi aldrig ska ha helg? Från en dag till en annan (en föreläsning till en annan) ska vi liksom ha läst typ 200 sidor. Hur?
Behöver jag skriva vad jag har gjort idag? Läst ca. 50 sidor, ja jag vet alldeles för lite. Men det tar ca. 1h/kap, 30 min om man är effektiv. Vilket jag lyckades vara efter att ha tränat ca. 1h idag (höll ju på att somna, måste hålla igång på något sätt). Pust! Vad har ni gjort?
Aja, jag tar paus. Syns sådär vid jul någon gång, typ.
 Ja, undantaget blir ju imorgon kväll då jag bokat upp mig med finaste L för att se Breaking Dawn, men det har ju varit bestämt i ett år. Och jag och E får i alla fall njuta av middagar tillsammans. Kan dem inte vara i typ ett par timmar? Så kan det gå när man lovordar måndagar öppet på bloggen, mmm. Fint.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Åsikter, Privat, Träning, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Pause

  1. Tessie skriver:

    Hej tjejen!
    Hur är allt med dig?.. Sorry för sent svar. Det har varit fullt upp här med. I bland hinner man inte med helt enkelt.. Jag hoppas allt rullar på, även om privatlivet inte vill som du vill alla gånger!…
    Kramar i massor❤

  2. Jasmine skriver:

    Lycka till med allt! Jag tycker att du är s duktig som kämpar på.

    Eftersom du antagligen missar mina uppdateringar med tanke på hur duktig du är i skolan kan jag meddela att jag har fått ett jobb.🙂

    Ta vara på dig.
    Kram

  3. Sandra skriver:

    Det är inte alltid lätt att få allting att gå ihop riktigt, det gäller att se över vad man prioriterar högst i sådana fall. Och göra det som betyder mest. Så får man ta resten lite som det kommer🙂

    Hoppas allt är bra med dig. Kram

  4. vad jobbigt att du känner som du gör! Känner igen mig litegran faktiskt!

    om su har lust så har jag en frågestund, så om du skulle vilja ställa en eller två frågor så skulle jag bli jätteglad!:)

    Kramar!!

Kommentera

