Rödluva

Måndag. 12-11-11. 
Ja, ni vet ju, ni vet ju hur måndagar kan vara. Jag behöver inte förklara, eller hur? Nej, ni vet precis. Men, min måndag har faktiskt varit väldigt, väldigt bra ändå – trots lite pluggångest (men det finns ju där lite hela tiden). Ni tror mig inte? Nej, jag förstå, men här ska ni få höra.
Okej, sure jag sov inte vidare bra under natten (är mycket sådant just nu, vet inte riktigt vad som har hänt). Men det räknas ju inte riktigt till måndagen.
Hade alarm 06.08 – ja okej…lite väl tidigt om ni frågar mig, men jag kom upp efter ett tag i alla fall.
Vanliga morgonsysslor.
Tåg in mot stan vid 07.37 – gick bra, inga förseningar.
Pluggade på tåget – det är alltid bra!
Läste Fredrik Backmans krönika i morgonens Metro, klockren om ni frågar mig! Här kan ni njuta av den och fnissa ni med.
Kom fram till fina Salong Tid vid 09.05.
Satt och bläddrade lite i skvallerblaskor – ja, det är ju lite av ett guilty-pleasure när de ändå ligger där helt gratis! Och lite plugg på det.
Vid 10.00 och fram tills 12.56 (ja, jag kollade), så fick jag sitta hårmodell åt min finaste hårfrisörska I! Det var jätteroligt och så fick jag träffa hennes sambo D också som jag hört mycket om tidigare, han höll i hela lärandet av dagen (han lärde I och hennes kollegor, inte mig, fast kommer nog ihåg en del). Så har nu med lite nya tekniker kunnat få en mer intensiv röd färg i hela håret, mer jämnt liksom. Istället för lite sådär rödbrunt som det snabbt blev tidigare efter en färgning. Känns lite annorlunda, men coolt!

© Salong Tid
Det blev sådan himla fin glans (klippning blir det nog nästa gång däremot, luggen är så himla lång nu!), passade på att unna mig ett paket också innan jag gick därifrån.

© rhulth.wordpress.com

Och i det paketet fanns…

© rhulth.wordpress.com

En kampanjbox/rör(?) med schampoo, balsam och hårinpackning, så nu hoppas jag på att få lika fint resultat hemma som i salongen, man kan ju hoppas i alla fall!
Efter frisörbesöket var jag tvungen att åka direkt till universitetet för en 2h föreläsning, med en gästföreläsare som var otroligt bra, dock var jag lite seg under sista halvan av föreläsningen.
Det här var väl en bra måndag?
You all know how Mondays can be, huh? Yeah, frankly Mondays can be a b*tch, but this one…yeah, it was actually very nice. You don’t believe me? Well, it’s true.
Sure, had to get up quite early, but it went pretty okay, managed to do some studying on the commuter train on my way into the city! (score) and then I spent the morning with my favourite hairdresser: I. She’s truly amazing and today I got to be her model, she ”used” me to learn different techniques and trying them out. It turned out great, although it was a little odd (or unfamiliar) sitting there while people looked at me (I’s colleague’s were there to observe and learn too, but they were only four so it wasn’t a crowd or anything), fixing with my hair and such – but it was pretty nice. So what I managed to do today was create an even more intense red colour in my hair, without having to bleach my dark hair and the result was great! Before my hair usually got this redish-brown colour, but now it’s more evenly red. (See pic above).
So, a very good Monday, seems as though they actually do exist!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, In English, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rödluva

  1. Jasmine skriver:

    Det ser ut som ett väldigt fint resultat, roligt!🙂
    Kram

Kommentera

