Hemtenta

 Just nu sitter jag med, vad som skulle kunna vara, den jobbigaste hemtentan någonsin. Dels är den vag och lämnar verkligen inte utrymme för annat än kortfattade meningar och noll analys. Jag förstår att det är viktigt att kunna läsa och plocka ut huvudargumenten, men att man sedan inte får plats att en skriva ordentliga meningar utan istället får skriva ”han tyckte” och ”hans sade”, istället för att använda utfyllnads ord, ja enligt mig fördummar det hela tentan.
Nåja, nu vet ni i alla fall anledningen för min tystnad för närvarande, jag har suttit ca. 10 h/dagen med denna tenta och läst och skrivit, suddat ut och tvekat om och om igen. Deadline är imorgon klockan 15.00. Tror dock att det kommer att lösa sig, jag är i princip klar. Det som måste göras nu är slipa texten så att den inte tar upp så mycket plats och sedan komma på ett lite bättre sätt att knyta ihop första frågan.
Hur har er vecka sett och ut och har ni några planer för helgen?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hemtenta

  1. Anna Terneborg skriver:

    Gillar citatet!
    Svar: Ja, jag gillade den. Söt🙂
    Det är bara bra med mig, tackar som frågar! Har haft en helt ok vecka, och i helgen ska det umgås med moster och kusin som är här i Göteborg och hälsar på🙂 Själv då? Några roliga planer?

    Precis, håller med det. Ha en bra kväll! Kram

  2. Leone skriver:

    Åh vad jag känner igen den känslan. Jag avskyr att inte kunna uttrycka mig fullständigt. Det är lite som på spanskalektionerna när vi talar muntligt. Jag kan svenska klart bättre än spanska så det blir fruktansvärt frustrerande när ord och meningar som jag vill säga fastnar för att jag inte kan språket så mycket som jag vill. Massor av lycka till med tentan och tack för bra och tänkvärda texter.

  3. Sofia skriver:

    Fest i helgen, care to join?
    Lycka till med sista stunden av tentan!
    Krama

  4. Jenny skriver:

    Naaw tack så mycket gumman!❤ För både kommentaren om naglarna och nya designen. Blir en helt annan sen nästa vecka igen!😉 Du är också fantastiskt duktig och stark som orkar med alla tentor och pluggandet!

    Med mig är allt bara bra, speciellt nu under Halloween.😀 Hoppas att allt är kanon med dig också och att du spöar den här tentan ordentligt!! Vi hörs snart igen! Pussar och kramar!❤

  5. Lisa skriver:

    Jag förstår vad du menar; man kan inte skriva ”oakademiskt” på en hemtenta — inte ens när man får instruktioner att skriva på ett mer vardagligt språk. Hur man än vrider och vänder på det sitter man ändå med ”universitet” i bakhuvudet och man vill skriva på den nivån.

    sv. Tack för tipset!😀

    Nja, än så länge är det deltid; jag har två fasta pass i veckan, enligt schemat. Sedan kan någon bli sjuk och jag kanske får hoppa in då, men det är två fasta pass vilket motsvarar ungefär 15 timmar i veckan.
    Imorgon ska jag arbeta på kvällen, men det är bara det jag har inplanerat för helgen. Hur ser det ut för dig? Vad tror du om att ses på söndag/någon gång nästa vecka?

    Kram!

  6. jossaaan skriver:

    Sv: Jodå, än så länge går det bra. Stressigt med alla deadlines men det hör ju till. Har min första riktiga tent på måndag, spännande.🙂

    Nu i helgen ska jag bara ta det lugnt, två av mina bästa kompisar kommer hit ikväll på glöggkväll. Ska bli riktigt mysigt! Vad ska du själv hitta på?🙂

    Kram!

  7. Det ska bli underbart att få komma till Bangkok igen. Vi ska absolut vara en hel del med Davids familj och kanske till och med bo där. Han ska även fixa med papper och sånt för han försöker att få ett thailändsk pass.Så kanske , kanske vem vet kan vi flytta till Bangkok en vacker dag!

    Hoppas du får en underbar helg. Själv jobbar jag och har bara rast nu en kvart till.!

Kommentera

