Three Things

{Perfect Dress – French Connection}
It was quite a while ago, that I did this and I get your pardon for it. But here are my ”three things” for this Friday. First out is this beautiful dress from French Connection, bought it at Åhléns in Stockholm and it was just perfect, I’ve honestly never found a dress this perfect before – okay, the colours aren’t the best, but the way that it fits me, wow…to be frank, I’ve got boobs, yes I do and it is sometimes difficult to find dresses that fit this good. T-shirts and things like that are easy, and it’s not that I really need a big size shirt or anything, I usually pull of a 34, since I’m quite petite apart from the boobs. But French Connection has really put forward a solution for me! First of all, the fabric of this dress is a little elastic, so it hugs nicely without being too tight. Second, instead of having a hemline just above the hips, this one has a line under the boobs which is perfect for me, otherwise I usually end up looking quite weird since I’ve got a short upper body and boobs framing half of it…it’s hard to explain, but this cut is great! Also, the way that the arms are cut are nicely too, since I sometimes end up with a cut that shows off some loose skin around the armpits – sounds a disgusting, but it’s not that bad, anyway this dress conceals it all and it does it greatly! I’m so happy. Now I don’t have to worry about the upcoming wedding that I’m going to attend! Yay.

{Red Wine – Gnarly Head}
I’ve heard different things about this wine, but according to me it’s a really good one and I’m usually not the one praising red wine, I’m more a white wine girl myself. But this tastes a little oaky/smokey and the flavour of berries is evident even for me and I’m not very good at this! It’s kind of sweet too, so I’ll look forward to next summer when I can drink it during a BBQ. I recommend it.

{Powdery steps – First Snow!}
And last, but not least, the first snow fell here in Stockholm yesterday evening/night it seems to have been different amounts of snow depending on area, but still! This was what I saw this morning when going into University, it feels kind of nice actually, I’d rather have snow – even if it feels a little early – than having it all grey and rainy as it was a few days ago! Actually it’d be nice if all days could be like today, until the snow starts falling for real, it was crisp and a chilly but it was still sunny. The best combo.
Have a great weekend!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Dricka/Drink/Smoothie, Foton, In English, Mode/Kläder, Three Things och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Three Things

  1. Jasmine skriver:

    Jag kan tänka mig att klänningen sitter fint på dig. Jag blir faktiskt själv sugen på att kolla in den. Tack för tipset!

    Snö i Stockholm… När R berättade det blev jag nog mer eller mindre förvånad. För mig är det inte vanligt att snön faller redan i oktober. Jag får helt enkelt ta med mig vinterjacka och kängor med mig på tisdag. Jag vet ju inte hur länge jag blir kvar…

    Kram

  2. Lisa skriver:

    Vi har verkligen haft det perfekta höstvädret de senaste dagarna; lite småkyligt, soligt, friskt, och med tanke på att alla löv inte är helt borta än har det varit mycket färger också. Det har varit perfekta promenad dagar då man kunnat njuta av härligt väder utomhus, och då det är tillräcklgit kyligt för att man ska kunna njuta av varm choklad eller te när man kommer hem🙂

    sv. Det har inte riktigt sjunkit in än att jag faktiskt jobbar. Jag fick min första lön någonsin i torsdags, och först då slog det mig. Saken är den att jag knappt ser det som jobb; visst, det kan bli rätt hektiskt emellanåt och det är klart att det blir jobbigt då, men jag gillar det så mycket och trivs så väl med det att jag har svårt att se det som jobb. Jag har visserligen bara fått jobba i butiken här hemma, så det kanske är något annorlunda då man stöter på gamla skolkamrater eller grannar emellanåt och då man stöter på stamkunder även när man inte jobbar, men det känns som att det är någonting utöver det.

    Men det är riktigt skönt att ha ett jobb!
    Inte bara för att jag, i många avseenden, har haft tur med att få tag i ett (hög ungdomsarbetslöshet kombinerat med inga tidigare erfarenheter brukar sällan ge bra odds), men också för att jag har någonting att göra. Visserligen är det bara timanställning och jag jobbar först igen på lördag, men det är något. Det är tillräckligt mycket för att hålla mig sysselsatt, men också tillräckligt ”lite” för att jag ska kunna få tid till att tänka över vad exakt jag vill göra och hur jag ska ta mig dit. Om inte annat är det skönt att slippa Arbetsförmedlingen :p

    Alla kurser på universitetet är jobbiga. Inte bara p.g.a. utbildningsnivån men också bristen på intimitet (hur många universitetslärare kan namnet på åtminstone några studenter?) och även bristen på vägledning och hjälp när det kommer till studierna. Men så länge du har något intresse kommer du klara dig fint, och du kommer att vara glad över att du började plugga igen så fort du får din examen🙂

    Många kramar!

  3. Fröken Tö skriver:

    Känner igen mig, både på att jag också är en tjej som föredrar vitt vin men som förra hösten stötte ihop med Gnarly Head och gillade det! Samt att jag också kan ha riktigt svårt att hitta snygga klänningar eftersom brösten så att säga är lite i vägen! Ska därför ta mig en närmare titt på French Connection🙂

    Jo jag gillade kalendern skarpt, men det kan bli lite dyrt att hela tiden ha färska snittrosor hemma att pryda denna kalender med, så för min del skulle det i sådana fall bli en med bilder på rosor istället.

    Printrest är ju också helt fenomenal på att ge en tips och inspiration, för även jag har hittat dit =)
    Det finns inte alltid tid till allt tjejen! Alla upplever vi det och det är inget konstigt att det går ut över kommentarerna och bloggen. Ibland finns helt enkelt inte tiden och orken, men jag tycker i alla fall att det är fint att du nu tog dig tid att besöka kommentarsfältet! =)

    Universitetsstudierna är krävande, men roliga! Längtar stundtals ganska mycket hem, speciellt nu när de skottar snö hemma och jag själv är ute och klipper gräsmattan! Men hur går det för dig med studier och allt? Flyter det på? Är det roligt? Hoppas du får en fin allhelgonahelg nu!

Kommentera

