A Letter

Idag så fick jag ett underbart fint brev i brevlådan (ja hör och häpna! den riktiga brevlådan) jag visste redan innan vem avsändaren skulle vara, finaste J som jag har blogg-kommenterat med ett tag nu! Jag skickade henne en väldigt försenad födelsedagspresent för inte så länge sedan, blev en topp, svart med vita stjärnor på. Rätt basic, men fin. Idén fick jag för länge sedan, då J berättade för mig om ett linne som hon haft tidigare, svart med vita stjärnor, självklart gav jag mig ut på jakt efter något sådant men det var svårare än väntat att finna! Lyckades hitta hur många olika plagg som helst med stjärnor, men inga fina linnen. Så fann jag en webbsida som sålde ett linne som var perfekt, men det linnet var slutstålt och verkade inte komma tillbaka. Så när jag fann denna t-shirt-topp så kände jag att det nästan var lika bra.
Så idag fick jag ett tack-brev från J och jag blev verkligen jätteglad, det är verkligen något speciellt med att få just riktiga brev, så personligt. It really made my day. 3 sidor hade hon skrivit också, jätteroligt att läsa.
Brukar ni skriva handskrivna brev?
Annars har dagen spenderats på universitetet, skrev ihop seminarieuppgiften tillsammans med gruppen och det gick faktiskt väldigt bra. Det är en trevlig grupp, diskuterade lite med dem i klassen angående förra tentan också, resultatet är ju uppe nu och visst klarade jag den första IR-tentan(!). Jag är på ett sätt väldigt glad, men det är klart att jag hade velat haft högre betyg, men det var en väldigt tung kurs och även de jag har gått med tidigare som oftast fått väldigt höga betyg hade inte fått mycket bättre än mig, så det känns bra. Nu är det dock dags för en ny tenta igen, på fredag släpps hemtentan. Det känns lite läbbigt, men jag hoppas att det kommer att gå bra. Ni håller väl tummarna för mig?
Bjuder på en låt som följt mig under dagen också, Rihanna’s nya Diamonds.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Bloggen, Musik, Privat, University, YouTube och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till A Letter

  1. Jasmine skriver:

    Inget kan bli mer personligt än handskrivna brev.
    Fint av dig att ge henne en så fin present.
    Kram

  2. enelyasaralonde skriver:

    Aaaww, tack så mycket! Vad glad jag blir för att du tyckte om brevet så mycket!😀 Jag hoppas jag inte skrev på för mycket om allt och ingenting.😛 jo, jag ville blogga om presenten eftersom jag tycker den är helt underbar. Känns lite som att jag fått tillbaka det där linnet som du nämner.🙂 Det var liksom det som saknades i min garderob.😀

    Tråkigt att du kände dig lite nere men om jag kunde hjälpa till att muntra upp dig känns det väl värt det. Som jag sagt tidigare så vet jag att du har mycket på gång och så just nu och jag vill inte heller tappa kontakten så om du vill fortsätta skriva brev, kommentera eller kanske till och med maila så fungerar vilket som bra för mig.🙂

    Hoppas att du mår bra i övrigt och att det går bra för dig med allt.🙂 Massa massa kramar!❤

  3. sara skriver:

    jag gissar på att brevet är från Jasmine?😄 HAHA vill det veta det konstiga med det hela, innan jag läste inlägget så kom jag att tänka på henne, bara genom att se bilden på breven. för hon brukar ju göra ”vykort” elr va man ska kalla dem xD

    och jag förstår dig, dete så mkt roligare att få riktiga brev än att få det via datorn. Jag och en kompis körde under en tid en ”brevlek” där vi skulle ha olika teman sen ska vi skriva ner ett brev. Och när vi blir äldre så öppnar vi breven … men det blir inte så mkt av det hahah xD

    Hoppas allt är bra med dig!<3

Kommentera

