Studentpalatset

Idag har varit fyllt med mycket, först sade jag och E hejdå – usch, hatar verkligen hejdå-n – och sedan satt jag under större delen av eftermiddagen tillsammans med F på Studentpalatset, det gick rätt så bra och det kändes skönt att prata med henne, även om vi ibland gled in på icke-skolrelaterade ämnen. Imorgon blir det att åka in igen, det är lite jobbigt inför den här tentan för jag inte om det är så att det känns väldigt bra just nu, eller raka motsatsen, känns lite som att vågskålen kan tippa åt vilket håll som helst. Men jag vill verkligen klara denna kurs, mycket har varit spännande och jag vill inte ha en omtenta på en sådan här tung kurs!
Kom hem vid halv nio från Studentpalatset och jag har tagit det lite lugnt samt kollat lite i kurslitteraturen, kommer att bli ännu mer imorgon och i övermorgon fram tills själva tentan. Usch, känns så nervöst. Var skönt att komma hem, kände mig väldigt trött då jag inte sov vidare bra under förra natten. Det är lite udda att vara själv och hade det inte varit tentaperiod så hade jag kanske spenderat lite tid på mig själv, men det kommer det inte bli mycket tid för under de här kommande dagarna. Lyckades fixa naglarna nu under kvällen i alla fall och det är ju alltid något. Nu tror jag att jag ska kolla ett par sidor till, sedan blir det sovdags!
Vad hittar ni på denna fredagskväll?

 

Spent most of the afternoon and evening in town with F, studying at this place called (directly translated) ‘Student palace’, a very nice building where students are welcome to come and study. F is really great and we managed to have a really nice time, we went through some school stuff and it feels quite okay. What makes me really nervous about this exam though is that it’s so different from those that I’ve had before and I’m not sure if I’m gonna do well or the exact opposite. It feels okay at the moment, but I have this little voice whispering that I might just be cocky/arrogant, and that maybe I shouldn’t feel safe just yet and well…safe would be to exaggerate my feelings at the moment anyway.
Said goodbye to E today too and I hate goodbye’s, but it feels good now, albeit a little odd; being here in our apartment by myself, it’s so quiet. Had I not had this exam I might have done something fun, gone out with friends or maybe just pamper myself a little bit, but there is no time for it, though I did manage to fix my nails tonight, at least it’s something. I think I’m gonna look through a few more pages before bedtime.
What are you guys up to this Friday night?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i In English, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

