Missoni @Lindex

Jag ber om ursäkt för den extremt dåliga uppdateringen, men jag lever fortfarande. Min kära mor som följer bloggen för att hålla sig uppdaterad lite extra ringde mig i helgen och beklagade sig lite över att jag inte hade bloggat något och undrade nästan om jag var död, nope, not yet. Dock så har jag känt mig död vissa dagar, plugget nu är verkligen intensivt och går i racer-fart! Har pluggat och pluggat, sedan kursen började i början av september (jag kan inte fatta att månaden snart är slut!) har jag knappt gjort något annat än att plugga.
Men jag har saknat bloggen, saknat att skriva.
Idag var i alla fall sista föreläsningen för denna kurs, på måndag väntar tenta, vilket känns supernervöst! Det är en väldigt annorlunda kurs, både i upplägg och innehåll om man jämför med socialantropologin. För er som inte vet eller inte riktigt har förstått, så läser jag alltså kandidatprogram i socialantropologi, men nu under mitt andra år så ska jag alltså bredda mig inom valfritt ämne, det jag har börjat med är Internationella Relationer och till våren väntar kanske en språkkurs, vi får se.
Efter föreläsningen som slutade lite efter tolv så kunde jag inte låta bli att gå förbi Gallerian och kolla in Missoni’s kollektion på Lindex och oh my vad den gick åt, det fanns ju knappt kvar något när jag kom in i butiken men det blev i alla fall en t-shirt till mig och sedan passade jag på att köpa ett linne och en scarf till min mamma, tänkte att hon kanske inte hade kunnat få tag på något plagg där hon jobbar då det alltid brukar vara mycket folk i den gallerian. Jag tyckte verkligen att linnet var ”mamma” på något sätt och hon var väldigt snygg i det! Bestämde sedan en fikaträff med mamma för att leverera ”presenterna” (fick pengar tillbaka så kan inte ta cred helt och hållet), när jag sedan kom tillbaka till stan skulle jag vänta på att E blev färdig på jobbet så då gick jag förbi en mini-Lindex affär vid Centralen och fann ett par pyjamas/hemmabyxor från Missoni som var hur mysiga som helst! Att mönstret sedan kanske inte var det mest ideala för en tjej med lite lår…tja, mysigheten samt bekvämligheten vann över det och färgerna var ju otroligt fina.
Missoni for Lindex
Detta var plaggen som köptes, t-shirten och byxorna är mina, känns lite lyxigt sådär. Jag som inte ens hade tänkt köpa något ur kollektionen då jag inte hade blivit sådär jätteimponerad, så kan det bli. Men lite måste man väl få spoila sig själv?
10% gick ju till bröstcancerforskning också, vilket inte är fel. Samt att jag också köpte ett rosa-bandet idag också.
Har någon av er köpt något ur kollektionen?

 

I’m so sorry for my absent, considering how absent I’ve been a sorry doesn’t seem to cut it, but then I don’t know what else to say. Since uni. and this course in International Relations I started it has been crazy, I haven’t done much besides studying for the last month…
Anyhow, I had the last lecture today (on this first course) and the exam’s on Monday and I’m extremely nervous but I’m going to really go through stuff this week and on Thursday I’m going to meet up with some classmates to study together, it’ll be great I think. After the lecture ended today I couldn’t help but go to one of the malls to check out Lindex’s (Swedish clothing shop) Missoni collection, I hadn’t even planned to buy anything but well…I ended up buying some stuff. The t-shirt and the pants above I bought for myself but the top and the scarf I bought for my mum. But considering these items were Missoni, these prices were heavenly! Plus 10% of the profit went to breast cancer research so it was for a good cause too!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Fashion, In English, Mode/Kläder, Polyvore, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Missoni @Lindex

  1. enelyasaralonde skriver:

    Hej gumman! Förstår att det är mycket nu med pluggandet. Håller tummarna för att det går kanon för dig!🙂 Väntar tålmodigt tills du har tid att skriva igen.

    Vad härligt att du lyckades fynda på Missonis kollektion också. Jag har inte ens varit och tittat. För mycket mönster och färger är inte min grej men kläderna är jättefina annars.🙂

    Hoppas allt är bra med dig gumman. Saknar dig!❤ Kramar i massor!

Kommentera

