Fullproppat

Idag var det inget schemalagt men herregud så mycket vi måste läsa! Och allting är teori och säkert en miljon termer. Dagen har spenderats med nosen i boken i hela 6 timmar. Det är mycket läsning och jag ligger till och med lite före i planeringen, det känns skönt men det är inte en chans att man hinner att läsa allting som vi ska ha läst tills på måndag utan att plugga över helgen, vilket dem ändå säger att man inte ska behöva göra, right. 
Vissa saker är spännande i alla fall och jag hoppas att jag greppat det mesta, det återstår att se under föreläsningen imorgon. Jag som hade längtat efter helg efter en sådan intensiv skolstart, nåja det är bara att bita ihop.
Hur går det för er med skola/jobb?
I didn’t have any lectures today, but that didn’t mean free time or anything, of course not! We have an insane amount of things to read until Monday and I have been busting my brain(?) off trying to keep up and after 6 hours, of reading today I’m even ahead of the schedule, which feels like a relief, I just hope that I’ve grasped it all too – I guess I’ll find out tomorrow.
I was kind of looking forward to this weekend, but now it seems as if I’m going to have to spend a lot of it studying, ah well.
Do you guys have anything planned for this weekend?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Böcker, In English, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fullproppat

  1. Combatanten skriver:

    Duktig du är som orkar plugga – själv är jag redan skoltrött, så lärare jag är… Det är fullkomligt kaos på mitt jobb. Två skolor har slagits ihop och inget fungerar som utlovat. Eleverna är sjövilda och jag är löjligt nöjd med mitt beslut att inte gå upp i heltid än. Men, men…
    Hoppas du fick lite ledigt i helgen i alla fall, så du inte är alltför trött inför en ny vecka🙂

  2. Leone skriver:

    Vad duktig du är som kan sitta och läsa i sex timmar, vad skönt att ligga lite före i fall det skulle dyka upp något oväntat.
    Min skolgång är faktiskt väldigt lugn. Dock har jag ett fysik prov om inte allt för länge som jag oroar mig lite för.

  3. Sv: Hej och förlåt själv för segt svar ^^ Är så sjukt långsam på att svara på kommentarer just nu ^^ Nu mår jag bättre igen, men är så sjukt trött!! Första veckan i skolan har varit så galet intensiv och helgen har inte varit speciellt lugn den heller! Men jag ska inte klaga, bara roliga saker! Och skolan älskar jag ju🙂

    Jag hatar hur dom gör så! Vi läser just nu utomhuspedagogik, vilket mest innebär praktiska moment men vi ska också läsa 800 sidor, på 5 veckor, på 4 inläsningsdagar. Tjenare att det går! Vad läser du till?🙂

  4. Lisa skriver:

    Åh vad jag känner igen mig! Jag bor i princip med näsan i böckerna nu för tiden. Att studierna skulle börja lugnt har man ju inte direkt märkt av!😛

    Härligt att du gillade örhängena förresten! Jag tog som sagt bara det som jag hade hemma.
    Med mig är det bara bra, fast jag har flyttat på mig till skåneland.Tog timeout från jobbet och har börjat plugga. Men jag är säker på att det kommer att gå bra för både mig och dig!🙂
    KRAM

Kommentera

