A taste of…

caramel, fudge?

 

Gillar ni godis?
Typ lite sött godis, karamelligt, fudge-igt? Knäckigt?
Det tycker jag – fast i viss mån.
Imorse när jag vaknade så kände jag en sådan sötaktig smak i munnen. Mmm, tänkte jag och smackade lite nöjt, sömndrucket. Vem vill inte vakna upp med lite söt, godisaktig smak i munnen minus alla kalorier? Ja, jag sade inte nej. Jag visste att det inte kunde vara för att jag smakat fudge någon dag innan eftersom jag borstat tänderna och använt Corsodyl. Jag gick upp och kände mig rätt nöjd, kom upp rätt tidigt också vilket var ytterligare ett steg i rätt riktning.
Jag hjälpte sedan E att lösa ett problem med sin datorskärm, ibland börjar dagar helt enkelt riktigt bra. Fixade sedan varma mackor till E (jag kan inte äta sådana eftersom det är ost på). Men när jag skulle försöka äta min frukost smakade det konstigt och lite surt, eller nej, syrligt.
Efter ett tag förstod jag att det var en bieffekt av Corsodylen och efter ett par timmar med fudge-ig och karamellig smak i munnen så blir man trött, även om godis och sötsaker kan vara väldigt gott. Nåja, jag och E begav oss ut på en 3 timmar lång promenad i skogen – stövlar och allt, det ni! Hurtigare bullar får man väl leta efter. Det botade inte min smak i munnen, men det gav mig något annat att fokusera på.
Hur har er dag varit?
Mindre söt hoppas jag…

 

Do you like fudge? Caramel? Desserts, sweets in general?
I do. But even I have my limits.
When I woke up today I noticed a kind of sweet and fudge-y, caramel-y taste in my mouth and I must say that I was kind of pleased. I mean you can wake up and taste a worse taste, right? And who doesn’t want to wake up to a sweet taste of candy, minus all the calories? I for one, is all for it. I knew it could not be a residue from the fudge I had a few days ago since I had brushed my teeth since then and also used Corsodyl (moutwash). Anyhow, I stopped thinking about it for a while and enjoyed that I had managed to get up quite early today, another nice spin on the day.
To make matters even better, I managed to help E solve a computer screen related problem! So I felt really good, I even made some grilled cheese/pizza sandwiches for E. But when it was time to eat my breakfast, I realised that it tasted weird – kind of sour. It took me a little while to put two and two together and that it was in fact a side effect of the Corsodyl. And let me tell you, a sweet and caramel-y taste in your mouth for hours, well it is not all that nice. So there is such a thing as too sweet.
In order to distract myself me and E went out for a walk in the forest, yes the actual forest, I wore boots and everything. And we walked for three whole hours! We also enjoyed a little rain.
So how was your day?
Less sweet I hope…

© rhulth.wordpress.com

{A fallen tree – Roots – During our forest walk}

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Foton, In English, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till A taste of…

  1. Vivi skriver:

    Hej tjejen! Ledsen att jag inte svarat på din gulliga kommentar, men jag har inte mått så bra.

    Ish för mycket av det goda kan just bli för mycket, hoppas det inte håller i sig hela dagen😦
    Duktigt att ni var ute och promenerade, det är riktigt härligt att göra det nu på sen sommaren, men 3 timmar är galet långt ju, ni måste ju gått nästan över 2 mil!

    Kram!

  2. Vivi skriver:

    Klart du får läsa , lösen är : bloggis
    Kram !

  3. Anna Katana skriver:

    Oj, ingen dålig bieffekt måste jag säga. Men klart kanske inte är så nice att gå med den söta smaken flera timmar.

    Verkligen hurtigt att gå så länge😀

    Jag hinner ju tyvärr inte träffa våra besökare särskilt mycket då jag jobbar 12-22 både fredag o lördag. Men det blir säkert bra ändå skulle jag tro.

    Kram kram

  4. jossaaan skriver:

    Jodå, med mej är det bra! Fyller år idag, 19. Jisses vad åren går snabbt!😮

    Hur är det med förkylningen? Bättre?

    Kram!

  5. sara skriver:

    jag skickade vänförfrågan till dig på fb, eller jag har för mig att dete du😮 skulle vara pinsamt om jag råkade skicka till ngn annan, men jag tror dete du iaf :O

Kommentera

