Back to reality

Idag var E’s sista dag på semestern och imorgon ska jag registrera mig på ny kurs på universitetet, tillbaka till verkligheten. Egentligen känns det skönt att komma tillbaka till verkligheten lite, samtidigt som jag kommer att sakna denna lilla semester. Det har varit väldigt skönt och vi har verkligen fått njuta av både ledighet och lägenhet, hoppas att det kommer att kännas lika bra även när vi båda återvänder till jobb respektive skola, men det kommer det nog.
Det har varit en riktigt härlig dag idag, det har varit varmt och härligt ute, jag och E har promenerat lite samt lånat bil och tagit en snabb vända för att kolla cykel till E, han verkar nu ha bestämt sig för en Nishiki (samma märke som min cykel) men han tänkte beställa den via nätet, snygg var den.

Min visdomstand gillar jag inte vidare mycket dock, min relation till den har gått ned något snäpp…varför ska det vara så obekvämt med dem när de växer? Varför måste vi ha dem? Jag som trodde att jag var lyckligt lottad när tandläkarna sade att allting såg bra ut och att jag inte skulle behöva dra ut den, I’m not so sure I’m lucky…

Nu tänkte jag och E se en film som en avslutning på semestern,
hur har ni haft det i helgen?

 

Me and E are going back to reality tomorrow, or well at least he is, tomorrow his vacation is over and he is going back to work. For me university does not start quite yet, but I do have to sign up for classes and stuff like that. In one way it feels quite okay to go back and face reality, although this vacation has been quite great! Me and E got some time together and we have had time to organize with the apartment a little further, so I am quite content with this little vacation.
Today has been a very pleasant day, sunny and quite warm, we took a walk and then borrowed the car to make a quick stop at a bicycle store seeing as E wants to buy a new one. He finally decided to go for a Nishiki bike (same brand as mine) and it looks quite cool; black and sleek.
Although my relationship with one of my teeth took a turn for the worse, not that it was ever a real good one, but there is this stupid skin flap over it now since the tooth is trying to ”break through” it does not hurt terribly but it is quite uncomfortable. Why do we even need to have these wisdom teeth anyway? They only seem to cause trouble. My dentist seemed so happy when he told me that I would not have to remove any of them, seeing as they seemed to fit and grow ”perfectly” in my mouth – I am seriously starting to doubt the lucky part. Ah well, I will let it run its course and I have newfound respect for infants going through this.
Now me and E will savour our last vacation night with a movie,
how was your weekend?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, In English, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Back to reality

  1. Eleonore skriver:

    Tänk att höstterminen redan är igång, tycker sommaren precis kom! Kanske för att värmen aldrig riktigt tog fart och för att man haft så mycket annat för sig🙂 men jag kan hålla med om att det ändå brukar vara ganska skönt att återgå till vardagen och rutinerna! Man mår ju ändå rätt bra av tryggheten i rutiner🙂

    Så rolig att du ger just det förslaget till dopet! Jag har faktiskt tänkt ha en dessertbuffe med en massa minikakor och desserter som cupcakes, cheesecake i små glas, Cake balls, brownies, småkakor och lite annat🙂 dock så kör har på färgtemat rosa/grönt likt en prinsesstårta i dukning och dekoration av bakverken! Kan nog bli kanon!

    Det låter som en toppenbra ledighet, skönt att du fick vara ledig nu innan skolan drar igång ordentligt! Var filmen bra?🙂
    Hoppas det går bra nu i skolan första veckan!
    Massa kramar till fina dig😀

  2. Anna Katana skriver:

    Kan vara lite skönt att komma tillbaks till verkligheten och få lite fasta rutiner igen. Men visst är det underbart med semester, att börja ta dagarna som de kommer och göra vad man vill. Själv är jag inne på min andra arbetsvecka efter semestern nu.

    Aj! Den där tanden lät inte särskilt rolig. Hoppas värken släpper så du slipper åka till tandläkaren och dra ut den.

    40-års festen blev riktigt lyckad.

    Kram

  3. jossaaan skriver:

    Jag var ett stort fan redan bara av filmerna. Men nu, jag är obsessed! Så himla bra! Och man förstår ju allt så mycket bättre. Men på ett sätt är jag glad att jag såg filmerna före jag läste böckerna. För filmerna skulle ju ha varit rätt så dåliga då enligt min mening, eftersom de lämnar bort nästan alla viktiga detaljer som kommer fram i böckerna som man skulle behöva för att första vissa saker bättre. Det är ju synd! Men ja, HP är bäst iaf så😉

    Haha, verkligen dagens I-landsproblem! Kan rent ut sagt skämmas över mig själv ibland när jag tänker på vad det är jag klagar över..

    Flyttade in idag. Så nu är jag officiellt Vasabo. Men skolan börjar inte förrän 3.9, så jag har ju en tid att komma till rätta ännu!🙂

    Samma för mig, känner mig inte direkt taggad att börja skolan. Men det ska väl nog gå bra när man väl har börjat.

    Hur har din dag varit?

    Kram!

  4. Leone skriver:

    Ja, ledighet är skönt men rutiner är ändå bra. Har ni kommit på plats i lägenheten nu? Kul!
    Vad spännande med en ny kurs hoppas att den blir givande.

  5. Tessie skriver:

    Sv: Nog tror jag du fixar det med skolstarten utmärkt..🙂 de klarar du fin fint!..

    Ja du, man kan väl säga att det var brist på arbetsuppgifter. Mer orkar jag inte gå in på det för det gör mig irriterad när jag tänker tillbaka på det hela.

    Kramar

  6. sara skriver:

    vad är det för ny kurs du har sökt till?😮 är det flera eller bara en kurs?😮

    va roooligt att det varit varmt ute där du håller hus😮 här har det regnat och varit ganska kyligt:/ lite trist faktiskt xD

    ibland kan det vara skönt att komma tillbaka till verkligheten även om det inte alltid känns så lockande, haha xD

    jobbar R eller pluggar han oxå?:o

    • rhulth skriver:

      Jag vet inte ifall du läser kommentarer här också, liksom prenumererar så att du får ett mejl när jag har svarat. Men jag testar såhär, annars så svarar jag på detta i ett mejl till dig.

      Det är en kurs i Internationella Relationer, jag hoppas att det kommer att bli spännande. Det är egentligen mer en inriktning och i den så ingår fyra små kurser.

      Just nu är det pisstråkigt väder här:/ så jag hoppas att det blir bättre. Å andra sidan har jag inte mått vidare bra de senaste dagarna, så det gör ingenting att vädret inte har varit toppen.

      E (R är jag ^^) blev klar med plugget i våras, däremot så har han lite rester, men han jobbar sedan början av sommaren🙂 *stolt*

      Kram på dig!

  7. Håller med att det på sätt och vis kan vara skönt att komma tillbaka till verkligheten. Antar att det är rutinerna som man saknar eller behöver. Vad blev det för film denna afton? Jag och Viktor kollade på två super konstiga filmer i fredags. ”Primer” vet jag inte ens om jag förstod, två killar som reste i tiden. ”Another earth” är en ny film som borde ha blivit en storfilm på bio, men den borde varit längre också… så mycket mer som kunde hänt efter slutet av filmen. =) Kram kram

  8. Once upon a time har ju börjat igen….. så det följer jag så klart. =) men ingen annan serie. Filmerna var kanon… även om dom var onstiga. Gillar filmer som gör att man får tänka, också filmer som får mig att gråta. =) Laxfiske i Jemen… hmm… finns inte den i bok-format också? Den låter bekant. Kram

Kommentera

