Under the weather

Idag har bara varit en lugn dag, jag har känt mig lite förkyld de senaste dagarna, vaknat upp med nästäppa och obehagligt tryck vid näsa, ögon och huvud – lite som bihåleinflammation, men jag hoppas att det inte är det. Så idag har jag mest tagit det lugnt, kurerat mig med vitamin, druckit te och vatten. Det kommer nog att bli bättre, jag håller tummarna för det i alla fall.
Men som sagt, det går ingen nöd på mig, jag sitter och går igenom lite bilder från Bergianska som jag tänkte posta här inom kort och sedan har jag endast några sidor kvar i min underbar bok, ska skriva en recension så fort jag är klar med den. Och försöka att inte bli galen på mina grannar som låter då och då, det är höga dunkande…lite som att de lägger golv, för det är en viss typ av rytm. E har varit uppe och knackat en gång men då var det ingen som öppnade, nåja.
Hur har er helg börjat?
I have been feeling slightly under the weather today, woke up with a nasal congestion and I have felt like a pressure building up around my eyes during the day and a headache, you know the one where it hurts to move or tilt your head. Hopefully it will pass and a days rest will surely do some good, I have taken it easy, E has taken care of his plants and me and I have also kept myself hydrated – so should be back on track soon!

I should not complain really, I have had some time for my lovely and wonderful book: Anthropology of an american girl, I will make sure to post a review as soon as I finish it. At the moment I am going through some more pictures from Bergianska and I will make sure to post them too.

How did your weekend start?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, In English, Privat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Under the weather

  1. Combatanten skriver:

    Citerar en av mina gyminstruktörer: all skit som händer mellan mars och oktober är pollen🙂 Krya på dig!

Kommentera

