Words that mean something

© rhulth.wordpress.com

Jag fick denna idé av Sofia som driver en inredningsblogg på blogg.se, hennes blogg är värd besök kan jag ju säga, hon har gett mig inspiration till tusen. Denna idé tyckte jag var otroligt fin, det finns nämligen en websida som heter: Wordle där man kan göra sitt eget collage (eller välja bland dem som folk har laddat upp) med olika ord eller fraser som man gillar.
Jag och E valde ord som vi gillar och som betyder något för oss, både som enskilda personer och oss som par. Det var en rolig idé och även om utskriften inte blev riktigt så ”ren” som jag ville så ser det bra ut och ramen som vi köpte på Clas Ohlson var inte sådär supervacker, men det får vara så länge.
Idag har annars varit en rätt så lugn dag, jag och E har varit ute på promenad och passade på att hämta ut vårt paket från H&M. Vi hade beställt en till badrumsmatta, ett set handdukar till (eftersom vi bara köpte en var på IKEA), en filt som inte luddar, en badhandduk till mig, samt ett 2-pack gästhanddukar.
H&M Home
Sådär ser dem ut, vad tycks?
Själv är jag helt kär i den typen av mönster, lite aztek-aktig. Känns lite lagom mysigt till hösten också.
E’s mamma L var förbi här också, fick oss en brödrost från OBH Nordica som vi är jätteglada över, tackar för det och sedan fick vi världens kanske godaste knäckebröd från henne också som hon gjort själv. Såhär såg det ut och det är både gluten och laktosfritt.

© rhulth.wordpress.com

Visst ser det mumsigt ut?
L tyckte verkligen om vår tavla också (bilden högst upp), hon kanske skulle göra en egen.
Nu blir det middag, hoppas att ni har haft en superfin dag!
The first picture is a print out collage that I made myself of Wordle.net (link above), me and E put in words that mean something to us as individuals as well as words that mean something to us as a couple. I thought it was a pretty cute idea and I got the idea from a blogger called Sofia that runs her own interior design blog (link above).

Me and E took a walk today and also went by to pick up our package from H&M, some stuff for the apartment. A rug to the bathroom, two towels, two guest towels, a bath towel and a blanket – all the items can be seen in the second picture – my Polyvore collage. What do you think? I myself just love the pattern, somewhat aztec-ish. and it feels very suitable now that fall is approaching.

L, E’s mother came by tonight and it was very nice. She also bought us a present – a toaster! Which we were very happy about and she also brought some homemade crisp bread which was lovely! It is free of both gluten and lactose (third picture). So yummy.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Foton, Inredning, Lägenheten och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Words that mean something

  1. Malin skriver:

    Jättefina! Båda nya grejerna och tavlan, kul med personliga ord sådär!

    Tack för din kommentar! Det går framåt på jobbet, men det är rätt svårt såhär i början måste jag säga! Men som du säger, det kommer nog flyta på bättre framöver🙂 Kram

  2. Tessie skriver:

    Sv: Det är mycket med det som är, så mycket kan jag säga. Tack för din fina kommentar. Det händer mycket i livet, svårt att ta det i en kommentar. Men jag söker jobb, mellan mig och J rullar det på. Så en dag i taget.. Hur är allt med dig!?..
    Kram

  3. kortisen (sara) skriver:

    jag vet inte om du fått min kommentar, elr inte men eftersom den var lång o jag orkar inte skriva om så kortar jag ner dig:

    vem kom på ordet chili? hahah det låter så roligt mitt i all kärlek, träning,blogga, datorer, nynäshamn hahah sen kmr chili in i bilden xD

    jaahh, fast jag skömde ut mig i onsdags när jag skulle snacka med bisträdande rektorn o fria, han frågade efter min adress, vilket jag inte kan för jag blandar alltid ihop mitt portnummer. sedan frgade han om mobilnummret, kan jag det då? nae. sedan frågar han om jag kan min e-post, och visst kan jag det, det enda är att det är lite udda och kan lätt låta negativt, speciellt när det handlar om flrsta intryck. mitt svar blev saningen ”blatteunge@live.se” HAHAHAH tuuur att det inte var en jobbintervju, då skulle det avra kört för mig xD

  4. kortisen (sara) skriver:

    och tyvärr måste jag säga att jag inte kmr vara kvar i bloggvärlden, kommer sluta helt nu. Ska prioritera annat ist för bloggandet, men kommer att kommentera din blogg då jag kan, dock kanske det inte kmr bli ofta p.g.a. skolan men jag ska förska läsa och så när jag kan! om dete ngt du vill säga elr så så kan du skicka e-post om du inte har facebook dårå?😮

  5. Anna Katana skriver:

    Ja, det var verkligen länge sen. Min sommar har varit mycket med bra med bl.a en vecka nere på Cypern. Hur har din sommar varit?

    Tycker tavlan ser jättefin ut. Ska genast gå in och kolla på den sidan.
    Vad gott med hemmagjort knäckebröd (:

    Kramar

  6. Anna Terneborg skriver:

    Riktigt rolig idé! Kanske något man får ta efter själv🙂

    Svar: Det ser ju lite roligt ut när alla rum är i olika färger och dylikt🙂 Men trivs man med det så ska man väl ha det så🙂 Men precis, bara för att man handlar på IKEA behöver det inte se ut som hos alla andra. Det gäller bara att sätta sin egen touch på det🙂

    Tänkte köpa vit färg, jag vill att alla mina rum ska ha det som bas och att jag sedan kan inreda lite mer med färgstarka detaljer.

    Jag har inga planer faktiskt, ska bli ganska skönt att ta dagarna lite som den kommer. En vän som bor i Österrike är hemma nästa vecka med, så ska passa på att umgås med henne. Hoppas ni hade en fin kväll! Kram

  7. Eleonore skriver:

    Jättefin tavla ni beställt! Vilken rolig sida att göra ordcollage på, ska kika närmare på den! Fröknäcket ser ju otroligt gott ut också. En kompis gjorde sånt en gång och det var väldigt gott, kul när man gör det själv också🙂

    Ingen fara fina du, man kan inte vara aktiv jämt i bloggvärlden🙂 hoppas du haft det härligt på sin lilla semester! Här är det kanon, så skönt att Elsa växer som hon ska och är mer vaken och aktiv🙂
    Har ni gjort något kul medan du var ledig? Kramar!

  8. Anna Katana skriver:

    Vi var i Ayia Napa, har varit där innan men är verkligen underbart och så himla fint där. Hade gärna stannat längre än en vecka kan jag säga.

    Åh, vad roligt med egen lägenhet. Förstår om du har fixat med att få ordning, man vill helst få upp allt så fort som möjligt så man kan känna sig som hemma.

    Jag ska ta tåget ner till småland om några timmar för att gå på 40-års kalas i helgen. Vad ska du göra idag?

    Kram

  9. Knäckebrödet ser jätte gått ut. Ett tjockt lager smör och en hushållsostskiva på det. =) Vet du vad som är i? Gillar ideen med tavlan, den får så mycket mer mening om man får välja ord som betyder något för en själv.

    Har du inte varit i Paris rekommenderar jag det, så vackert. (Men inte lika vackert som Rom). Gillar fiken i Paris, snälla människor, turisatraktionerna, alla museum som finns. Ja… det finns sååå mycket att göra. Rom älskar jag för att allt verkar så antikt. Pelare som bara dyker upp mitt i stan. Otroligt!

    Det är bra att ni har liknande smaker av inredning så att ni är överens. När vi köper hus får vi helt enkelt ansvara för varsitt rum i huset.😉 Men vi tycker om varandra i alla fall och det är väl det som har mest betydelse. HiHi.

    Kram kram på dig

  10. Jasmine skriver:

    Tavlan är jättefin! Tack för inspiration. Det kanske vore något för mig (och R) nu när det snart vankas eget boende.

    Svar: Tack snälla för att du berömmer mina tackkort, det betyder mycket. Ännu ett publicerades på bloggen ikväll.

    Det gör mig så glad att läsa att min blogg förmedlar något personligt; det är mitt mål och dina ord är bekräftelse på att jag har lyckats. Jag är alltid mig själv, men visst skrivs inte allt ut i bloggen. Dock vill jag inte driva en blogg som visar upp en falsk fasad – för jag är inte sådan.

    Jag ska till restaurang Lilla Capri, på Kungsholmen.
    Jag hoppas att det går bra; i alla fall att de tycker om mig, sen om de vill anställa mig är en annan sak.

    Många Kramar

Kommentera

