Twinkle, twinkle

Igår var en riktigt bra dag, jag vet inte vad det var som var så speciellt, kanske ingenting men allting bara klaffade och kändes bra. Pratade lite med min frisörska I, som är världens finaste och fick en liten snabbtid hos henne till eftermiddagen eftersom min färg i luggen släppt lite. Jag och E åkte tillsammans in och tittade lite på Åhléns inredning inne i stan medan vi väntade på att min klipptid skulle närma sig.
Sedan var det jättehärligt att se I igen, det blir ju inte sådär jättemånga gånger annars och vi snackade som vanligt om livet och om film, väldigt trevligt. Jag kände mig snygg och glad när jag gick därifrån, det var härligt väder. Jag och E åt en snabblunch och sedan promenerade vi runt lite inne på köpcentret och fastnade på Åhléns ytterligare en gång, denna gång en som var bättre än den inne i stan och hade lite större utbud, väldigt härligt. Dels blev jag kär i en bänk (som visserligen fanns även i stan):

Är den inte snygg?!
Jag är totalkär, funderar på att ha den i hallen, men det är ju inte vidare billig…men snygg, som sagt. Jag har blivit lite biten av inredning, E har hittat plantering och jag har hittat inredning, eller något.
Men vi köpte alltså inte bänken.
Istället köpte vi söta små ljuslyktor som både jag och E tyckte var jättefina och sedan en hushållspappershållare, inte lika intressant.

De små ljuvliga lyktorna som nu är monterade längs med vårt CD-ställ i vardagsrummet.
Vi gick sedan in på Clas Ohlson och där kan man ju villa bort sig i evigheter och vi köpte lite nödvändigheter där också, bland annat en hushålls-/köksvåg, en ram (ska ta bild när allting är fixat med motivet som ska var i den), E skulle förstås ha silvertejp (väldigt viktigt att ha i hushållet!) och sedan något jag tyckte var underbart: kökshanddukar i fibermaterial!
För er som har diskmaskin kanske detta inte är revolutionerade, men för er som – precis som oss – diskar förhand, tycker jag att detta är helt underbart. Och ja, jag inser att jag rejoice:ar över en diskhandduk, eller två faktiskt, det var 2-pack. Dels så slipper man att få massa små trådar i glasen och på tallrikarna, från vanliga diskhanddukar och dels så får man bort vattenränder. Underbar uppfinning och inte vidare dyrt.
Idag har dock inte varit lika händelserik, istället har dagen gått i tvättens tecken, tvättstugan har varit bokad under dagen och nu är E iväg och spelar tennis tillsammans med sin pappa i en timme. Jag ska fixa till lite i köket och sedan kolla någon serie kanske.

 

Yesterday was a wonderful day, everything just fell into place and I got my hair restyled by my hairdresser (only she can style it in that perfect way), I met with her again due to a minor ”complication” with my hair colouring, apparently a part of my fringe did not want to absorb the red colour properly which left a part of it more orange-y, but it was taken care of expertly.

E and I then spent the day just walking around in the city and we ended up doing some shopping for our apartment, which I love. Who knew that I would come to love a type of shopping that did not involve clothes this much. Anyway, we had a great time really and we bought those small lamps that you can see in the second picture, they are now on display in our living room. The first picture is of a bench that I completely fell in love with, but did not buy since as it was quite price-y, it would look nice in our hallway though.

We also bought dish towels yesterday and while that might be a funny thing to be very happy about, I am! Today I experienced the wonder of microfiber dish towels, first of all they do not become all damp after just a few items, they do not leave small, tiny little strings in the glasses and on the plates from the towels. Instead they dry up the water almost instantly and you get rid of watermarks! Rejoice.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Inredning, Lägenheten, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Twinkle, twinkle

  1. Anna Terneborg skriver:

    Det är roligt det här med inredning, att få skapa ett helt nytt hem åt sig själv och sin käreste😉 Älskar själv att inreda, dock har det inte blivit så mycket utav den varan på sistone då mina katter är lite oberäkneliga vad gäller att välta ner saker😉

    Svar: Allt är bara bra med mig, jobbar sista veckan nu innan jag går på två veckors semester. Skönt!🙂 Förstår att man inte alltid kan ha tid till att blogga, men gör man det till något man måste göra så blir det ju inte kul till slut heller. Hoppas du haft en fin sommar!

    Kan jag tänka mig att det är. Min familj har aldrig ägt en båt, får väl kompensera det nu när man är äldra och sticka ut på havet allt oftare🙂 Ha en fin kväll! Kram

  2. jossaaan skriver:

    Jag älskar Harry Potter och har känt mig dålig som inte har läst böckerna. Så så, bestämde mig för att ta tag i det. Bättre sent än aldrig?😉

    Jo, det är riktigt skönt att vara ledig men själv känner jag att jag inte har något att göra. Spec då alla vänner ännu jobbar och så.

    sv: Tack! Är riktigt nöjd över mig själv!😀

    Jodå, jag mår bra. Och just nu känns det bra! Jag håller på att flytta till en egen lägenhet med syrran. Livet flyter på!🙂

    Hur har du det själv?

    Kram!

  3. Leone skriver:

    Vad härligt att bara ha en dag då allt faller på plats. Jag älskar den känslan när man kommer ut från frisören och känner sig tokfin.
    Bänken är verkligen kalashärlig, synd att den är så dyr, men det kanske kan vara värt ändå? Sova på saken brukar hjälpa.

  4. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Jag älskar att leta bilder och videos på weheartit, finns så himla mycket fint där!

    Precis, nu är det ju ett helt hem man ska inreda. Och jag håller med om att det är svårt att begränsa sig, för även om jag kanske inte vill ha precis samma stil i varje rum så vill jag ändå att det ska gå någon typ av röd tråd emellan rummen. Kämpar lite med det och har inte alls kommit så pass långt som jag borde efter tre år, får försöka börja med att köpa färg nu när lönen kommer.

    Ja, det ska bli rymt skönt med lite ledigt igen. Det har varit mycket att göra dessa sex veckor jag jobbat sedan min förra semester. Förstår att det känns nervigt, men det kommer gå galant ska du se!

    Jag jobbar till 18 idag, sedan väntar en fika i stan med mina vänner jag gick i gymnasiet med. Ska bli riktigt roligt! Vi hinner inte ses så ofta vi vill, men när vi ses är det som om tiden stått still🙂 Vad ska du göra för något? Kram

  5. SV:
    Ja, det finns mycket spännande där ute! Om man har svårt för steviasmaken finns det sukrin/sötin som kanske passar bättre. Sen om man vill äta vanligt socker går det bra att byta ut allt eller en del av stevia strö, då det är samma volym som gäller.

  6. FANTASY DINING skriver:

    Heej! Det är jätte bra med mig Jobbar och jobbar nästan hela sommaren faktiskt! Därför har jag själv varit lite dålig på att kommenter.

    Paragon är ett grymt varuhus jag har varit där massa gånger men aldrig vid Aquariet. Jag får gå in där nästa gång jag är i Bangkok och hälsar på mina svärföräldrar. Det blir i December. Har du haft en bra sommar annars bortsett ifrån vädret?

  7. Nu har vi kommit hem men vi hade det underbart på semestern. Spontant, lugnt, nya äventyr och till och med en vän som följde med på slutresan från Paris. =) Man behöver semester från datorn ibland, det kan bli lite för mycket ibland. Dessutom har du väl jobbat massa i sommar? Fast kanske inte mer än du pluggar på terminerna?!

    Mina tomatplanor växer och växer… men dom ger inga tomater. Det har blivit några små blommor, men dom har alla fallit av. Nu i Frankrike köpte jag en vindruvsplanta också… ska ta tre år innan det ger druvor eftersom att den är så liten. Så här snackar vi tålamod. =)

    Bänken var urläcker. Inredning är verkligen tur.. problemet hemma hos oss är att jag och killen har så olika stilar. Jag gillar färg och oordning medans killen är mer stilren utan färg. Så tyvärr blir det inte mycket inredning för vår del. =(

    Ha de bra. Kram

Kommentera

