I am sailing

Idag blev det faktiskt segling, trots att jag tackade nej till mamma och pappas förfrågan (förlåt!) men att segla med mamma och pappa är lite komplicerat då båten ligger väldigt långt från oss och det blir lite jobbigt när dem ska iväg så tidigt. Men mamma och pappa hade gäster med sig på båten och jag och E ska träffa dem imorgon i alla fall, så ingen fara på taket.
Jag och E blev medbjudna av E’s mamma med sambo och hans barn på en seglingstur över dagen, vilket passar ganska lagom för E som lätt blir sjösjuk och vi seglade inte vidare långt. Det var en härlig dag med sol och inne i viken där vi låg på svaj var det 21 grader i vattnet inne vid stranden. E och jag lekte stundvis med barnen, E och A byggde sandslott och jag tror att E var minst lika glad över det som A, om inte gladare. Sedan är det ju alltid lite utmattande att få alla att komma överens och vara nöjda på en väldigt liten båtyta och det blir ännu lite problematiskare när två yngre barn är med, men det fixade sig tillslut.
Nu är dock både jag och E helt slutkörda efter bad, lek och annat. Vi ska försöka få i oss någon middag och bara ta det lugnt. Imorgon ska vi som sagt träffa mina föräldrar och besöka Bergianska Trädgården, väldigt mysigt och sedan har jag lovat E att vi ska kolla Plantagen, då han behöver lite krukor och annat för alla sina växter.
Hoppas att ni har en underbar helg!
Today we ended up sailing anyway, E’s mum and her partner with his two children asked us and since the weather was nice and we did not have any other plans we thought – why not? It was a good day and we took it fairly easy it was not very windy, which is good for E since he tends to get seasick otherwise. Although there is always some snappy comment or so when people have to get along on a small little boat and adding two small children to that equation does not make things easier – but all in all it ended on a good note.
Now though, after having played with the kids and helped out on the boat, we are both quite tired, we are going to try to eat something and then just take it easy until bedtime.
I hope that you all have a great weekend!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I am sailing

  1. Anna Terneborg skriver:

    Åh, vad härligt att komma ut på vattnet! Min faster och hennes man äger också en båt, så får försöka passa på att åka ut till dem för att stilla mitt begär😉

    Vet inte ifall du fått min senaste kommentar, så tänkte jag skriver igen🙂 Hoppas allt är fint med dig! Stor kram

  2. Jasmine skriver:

    Vilken fantastisk bild du har hittat!❤

    Att vara ute på havet är något av det mest underbara som livet kan erbjuda… Kärlek på det.❤

    (Sent) Svar: Tack så hjärtligt för dina fina ord. Du gör mig rörd – vet du det? Det är nästan lite skrämmande hur bra du verkar känna mig. Är det den uppfattningen som du har fått av mig genom att läsa min blogg eller var det först när vi träffades som du kunde analyser med sådan pricksäkerhet?
    Jag tror säkert att det kommer att gå bra för mig, jag behöver bara ha en mindre evighet på mig att tänka igenom allt. Idag är jag faktiskt lite nervös; om en stund ska jag ringa till en restaurang i huvudstaden för att bestämma ett möte. Jag är lite nervös, men jag tror att det kommer att gå bra – tack vare fina ord från dig som läsare. Tack för att du finns.❤

    Dina ord ger mig alltid den där extra strykan och det ska du ha stort tack för. Jag har en ganska stark tro på mig själv, men just i den situation som jag är i nu vet jag inte riktigt hur jag ska reagera. Livet börjar om på nytt, känns det som, och jag är inte riktigt färdig med tiden som var…

    Jag träffar dig mer än gärna över en fika eller en kväll på stan. Det skulle vara mysigt – nu när vi (snart) kan ses oftare.🙂

    Jag är ledsen för att jag inte har hållit mig vidare uppdaterad på din blogg under sommaren. Jag har jobbat mycket och det känns hemskt att säga att bloggen har prioriterats lågt. Men jag är tillbaka nu och jag ser fram emot att dela med mig av det fina som kommer i höst.🙂
    Kramar

Kommentera

