Rock n’ Roll

När man väl har semester då vill man ha det soligt, ljust och trevligt, eller? Tillåt mig demonstrera:

Typ såhär.
Eller i alla fall sol.

Tillåt mig att demonstrera ungefär hur det ser ut utanför mitt sovrumsfönster:

Tja, fast det har slutat regna nu, men you get the point.
Det är väl Murphys lag om inte annat.
Fast helt bitter är jag faktiskt inte, det är bara att se på det positiva! Både jag och E är lediga och nu har det ju faktiskt slutat att regna, så vi tänkte våga oss ut på en promenad. Sedan ska vi kura ihop oss i soffan och titta på någon film. Hittills har vi varit lite omotiverade, spelat lite datorspel och bara tagit det lugnt, men det är inte helt fel det heller. Man måste ju inte aktivt göra något hela tiden.
I början av veckan var jag också och klippte mig hos underbara I, hon har blivit egenföretagare nu med egen salong och var den vacker så säg! Det var ju som att kliva in i – vad jag föreställer mig att Hollywood-salonger ser ut – det var underbart. Dekorerat med vackra speglar, skinnstolar, en champagne falska som dekoration med rosa folie uppe vid halsen, väldigt vackert. Längst bort på väggen var det tapetserat med 5th avenue, en svart-vit bild, jättefint. Jag kände mig som en prinsessa, dels så är I alltid så trevlig att man alltid känner sig välkommen, sedan så fick jag supergott kaffe i söt liten kopp med hemmabakta(!) kakor till (två stycken). När håret sedan skulle sköljas var dem i en egen liten avdelning med massagestolar(!). Ja, det var ju mer än bara färg och klippning kändes det som, ett helt lyxpaket snarare.
Jag hade ju funderat och funderat på det där med hur jag skulle göra med håret, jag vet att min kära mor gärna ser att jag sparar ut till långt hår och även om jag själv kan sakna det ibland och även om jag tycker att det är supervackert så är vägen dit (från kort hår) lång och tja, det kändes som att jag inte orkade…och sedan kände jag att jag ville köra på lite rockig stil som passar till hösten då man plockar fram läderjackor och sådant (ja, jag vet att sommaren inte är riktigt slut….det sägs det i alla fall). Och även om jag inte är vidare gammal, så känns det som att det är nu jag faktiskt kan testa på lite sådant här med hårfärger och frisyrer, i alla fall känns det exttra okej nu. Så det långa håret får vänta ett tag.

© rhulth.wordpress.com

Tog en lite flummig bild såhär efter att jag stigit ur duschen, jag brukar ju annars tendera att säga att jag ska lägga upp bilder på saker och ting, men sedan händer inget. Så nu tog jag en bara sådär. Enjoy. Första gången jag testar en sådan här frisyr, det känns jättebra hittills och var förbi jobbet häromdagen som datasupport och fick väldigt många fina komplimanger, vilket kändes ännu bättre. Man ser dessvärre inte den röda färgen vidare tydligt på bilden, men det är rött och i luggen är det som vanligt en rödare slinga kan man säga.
Hoppas att ni har det underbart trots vädret och att några av er faktiskt har Fint väder!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rock n’ Roll

  1. Malin skriver:

    Ser ut att vara riktigt snyggt och passa dig superbra! Klart du ska testa lite roliga frisyrer om du känner för det🙂 Låter som en riktig toppenfrisör alltså, vilken lyxupplevelse! Kram

  2. FANTASY DINING skriver:

    Det har verkligen varit en usel sommar vädermässigt! Men hej.. man får väl göra det bästa av situationen dock blir en sommar alrdig lika trevlig utan sol punkt!

    Ps jätte snyggt med luggen!!

Kommentera

