Age

Hej,
yes jag lever fortfarande, kan vara svårt att dömma med tanke på bloggaktiviteten, men är faktiskt fortfarande vid liv. Nu har jag äntligen semester – oh, lovely word! Så nu hoppas jag kunna dra igång med bloggen mer ordentligt.
Jag firade början av semester med en middag tillsammans med arbetskamraten S, fina S. Vi gick till AYA, den lokala beach club:en och åt supergod ceasarsallad (den är helt underbar!) och drack lite, det var mysigt trots att vi båda var väldigt trötta efter arbetsdagen.
På lördagen sedan så skulle flera från jobbet till AYA för att hänga och vissa för att supporta DJ:n som skulle spela. Jag var där vid niosnåret och hängde lite med de yngre arbetskollegorna som hunnit komma på plats. Det var trevligt, absolut. Många människor. Men jag, till skillnad från 99% som var där, är inte uppvuxen här vilket gjorde att jag knappt kände någon medan alla andra som var där träffade bekanta, pussade på kinder och drack mängder med alkohol. De flesta var nyblivna 18-åringar och jag som aldrig reflekterar vidare mycket över min ålder, kände mig gammal och lite tråkig. Vad gjorde jag där? Var det så kul?
Jag drack en cider och sedan en shot av Fireball (den enda Whiskeyn som jag kan dricka/smutta på). Plus en halv till som jag blev bjuden på. That’s it. S kom dit senare på kvällen, vilket gjorde det hela bättre men hon hade andra bekanta på plats och jag kände mig lite sådär halvt i vägen, någon som hänger på sidan och halvlyssnar på konversationer och inte riktigt vet vad som händer. Så jag gick hem rätt så tidigt och kollade film med E istället, mycket härligare!
Att gå ut och dricka på ett sådant där sätt är inte riktigt min grej, det var roligt när man precis fyllt 18, när man äntligen fick känna sig vuxen och slänga fram det där ID-kortet och stolt känna att ”jamenvisstärjag18!” men nu, nja jag går hellre ut på middag med vänner och kanske dricker till maten.
Vuxenpoäng på det?
Sade jag att jag gick upp och fixade med räkningar idag också?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Age

  1. Combatanten skriver:

    Tro mig, sättet att dricka har ganska lite att göra med åldern😀 http://www.chippis1972.com/2011/05/mysteries-of-life.html

Kommentera

