Summer

Ibland på jobbet, speciellt i början av säsongen, kändes det som att tiden gick jättelångsamt och att jobba kväll var aldrig vidare roligt. Nu under regattan har det däremot varit fullt ös jämt och ständigt, så tiden har liksom rullat iväg utan att jag själv riktigt fattat det. Snart är ju sommaren slut, för min del känns det inte som att jag har hunnit göra någonting väldigt somrigt, jag har knappt varit ute och solat (och den gången jag var det så var det innan terminen var slut innan sommaren!), jag har inte badat i havet ännu! Det är ju katastrof, men det lyckas antingen vara väldigt dåligt väder när det jag väl är ledig, eller så är det mycket annat som måste fixas.
Nu är jag dock äntligen ledig litegrann, tre dagar! Men det är mycket som ska fixas under den tiden. Idag var jag och E återigen på IKEA för att köpa en sängbotten och självklart blev det lite annat med, när vi ändå var där. Känns inte jätteroligt att min första lön som jag får imorgon (för juni månad) går bort helt, det är hyra och IKEA saker samt lite annat också. Nåja, de här inköpen nu i början är ju engångsförteelser eller vad man ska säga, så det kommer nog att bli bättre framöver. Nu var vi alla fall en ny säng kan man säga och sängramen ska vi försöka pussla ihop nu i helgen. Underbart! Sedan är vi nog äntligen klara, eller vad man ska säga, i alla fall med köp och sådant.
Hur har er dag varit?

*   *   *

We have reached the end of July already, oh my! Time really does fly. I remember thinking that my summer schedule at the Tourist Information Office seemed endless at the beginning of the summer, but now it is almost over. It is kind of sad really, I mean I love the people that I have worked with and also, it feels as though I have done nothing really vacation-y this year. I have not had any time/the weather has been lousy. Ah, well hopefully I will be able to enjoy August.

Me and E managed to swing by IKEA today too, we met up after I finished work and we got home about two hours ago. We found a new bed that we both liked, so now I really do hope that we are done with the apartment-stuff-spending for a while! It does not feel all that fun to know that the paycheck that I receive tomorrow will go directly into paying the bed and the rent, ah well…it will get better!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Inredning, Jobb, Lägenheten, Privat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Summer

  1. SV: (fsent svarat….) Jag jobbar faktiskt min sista dag idag!:D Men jag hoppas ändå på att jag kan få lite fler dagar, att dom ringer dit mig. har jag tur kan jag få ett deltidsarbete där!:)
    I helgen börjar min ”semester” och då ska jag till min pojkväns stuga och bo där ett tag, sedan om tre veckor bär det av till turkiet🙂

    Har du/ska du göra något kul i sommar:D?

  2. FANTASY DINING skriver:

    tiden går så himla snabbt kan inte fatta det. Har heller inte badat i havet ännu. Har haft några soliga dagar på ledigheten men mest har det regnat!!!

  3. Combatanten skriver:

    IKEA är egentligen min no1 motivation att bli rik. Blir jag jätterik, kan jag slippa vara hänvisad till detta helvete på jorden och istället köpa mina möbler på typ MIO eller annat mer folktomt ställe😀 Jag och maken har okynnesbilat runt och käkat på McD – en helt vanlig söndag med andra ord. Bl a passerade vi IKEA Kållered och förundrades över att det alltid verkar var fullt på parkeringen, oavsett väder eller tidsavstånd till löning🙂

    Ett litet blogginlägg från yours truly ang. IKEA.

  4. Vivi skriver:

    Hej tjejen! Hoppas du haft en skön minisemester trots att du verkar ha fullt upp. Nu har jag hunnit läsa ikapp lite efter min semester, vad knasigt med den gamla damen du hjälpte, men vissa människor är ju lite … speciella🙂 Det gör ju iof livet så mycket intressantare!
    Själv har jag haft en riktigt lugn och skön semester och det känns nästan lite skönt att vara tillbka i vardagen, jag ska ju dessutom ha semester i oktober och så långt är det inte dit🙂
    Kram!!

Kommentera

