Absence

Jag vet att jag har varit jättedålig på att hålla bloggen uppdaterad nu under sommaren, men det är så himla mycket på turistbyrån att jag knappt har tid för mig själv. Det är mycket på G denna sommar i och med Jublieumsregattan, det är ju 100 år sedan de olympiska seglingarna hölls här och det är segeltävlingar pågående nu och till helgen blir det fester med konserter. Så ja, ni kan tänka er att det blir mycket att göra och hålla koll på, samtidigt som vi ska hålla gästhamnens kunder nöjda också, vilket har varit lite problematiskt när det har varit mycket abonneringar i hamnen.
Nåja, nog om jobbet. Igår fick jag och E i alla fall lite tid till att pussla ihop soffan som kom via IKEA-bud i måndags och det gick faktiskt förvånandsvärt bra och smärtfritt, ni som tampats med att få ihop IKEA-varor vet vad jag talar om. Så nu står soffan fint i vardagsrummet och vips känns det ännu mer som ett komplett rum med TVn och allt. Tidigare hade vi bara en divan längs med väggen som inte var jättebekväm att sitta i när vi är två, så det här känns jättebra.
Efter senaste TV-köpet var jag också beredd på att de stora lägenhetsspenderingarna var över, men icke! Vår sängbotten som är 1,60 och som vi fick ärva av E’s storebror har det gått hål på i linningen om man säger så och skummgummit inuti har börjat torka vilket resulterar i hårt, gult damm i form av små korn som jag har blivit allergisk mot. Yay. Så i och med att det inte är vidare roligt att vakna upp med klibbiga, kliande ögon varje morgon så ska vi försöka åka förbi IKEA imorgon efter jobbet och fixa en ny…för att uttrycka mig i ABBA’s termer:
”Money, money, money
must be funny
in the rich man’s world”
– ABBA
Hur är allting med er?

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Inredning, Jobb, Lägenheten, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Absence

  1. Malin skriver:

    Åh, typiskt med sängen! Vi behöver också en ny, men det får vänta lite till, det är ju det här med pengar… Men kul med soffan! Vore kul att se lite bilder från lägenheten sen om du vill visa🙂 Jag jobbar också mycket, skulle helst bara vilja vara ledig! Kram

  2. Anna Terneborg skriver:

    Låter som du har fullt upp, ja. Är det fortfarande kul eller blir det mer stressrelaterat när det är så pass mycket att göra? Kan tänka mig att man lätt tappar lusten när inte allt hinns med, så är det för min del i varje fall.

    Har ju börjat jobba nu igen efter semestern, är inne på tredje veckan. Det har gått riktigt bra! Vi har sommaröppet nu (7-16), så det är skönt att slippa de sena dagarna i några veckor. Jobbar tre veckor till efter detta innan jag tar mina två andra semesterveckor, det ser jag fram emot🙂

    Hoppas allt är bra med dig i övrigt! Kramar

Kommentera

