Three Things

© rhulth.wordpress.com

{Delicious Coffee Ice Cream – Homemade!}
Gjorde hemmagjord glass idag igen, fredag är det ju trots allt och så har jag varit ledig idag, även om dagen bara rann iväg utan att det kändes som att jag hann med allt det som jag ville. Men glassen blev supergod, även om den inte riktigt fick den där krämiga, tjocka känslan av riktig gräddglass. Kanske på grund av den laktosfria mjölken som inte är lika fet, men det var riktigt gott ändå!
Did some homemade coffee ice cream today, it tasted wonderful and even though it did not really have that rich creaminess to it, it was good anyway. Maybe it was due to the lactose free milk that I used, it is not as fat as ”normal” milk. Anyway I am really happy with the outcome of this batch, so no complaining!

© rhulth.wordpress.com

{40″ Samsung – Splinter Cell}
Vi slog äntligen till på en TV igår jag och E, efter många om och men blev det en 40-tums Samsung, en 50 Hz ändå (kändes för dyrt annars) och jag måste ändå säga att jag inte störs av det, nu när jag vet vad det är man ska kolla efter så kan jag väl märka att bilden blir något hackig ibland, men det är verkligen inte jobbigt. Vore jobbigare ifall vi var extrema sportmänniskor, men det är vi inte. Nu under kvällen kopplade vi i Playstationet också och jag testade Splinter Cell och det gick super. Vi är båda väldigt nöjda.
After a lot of ‘what if’s E and I finally decided on a TV for the new apartment, a Samsung 40″ with 50 Hz refresh rate instead of the 100 Hz refresh rate (it would have cost us almost double, hence too expensive) and I have to say that I am not troubled by it at all, sure now that I know what to look for, you might (at some angles) see that the picture gets a little jagged at times – but it is barely noticeable. Might have been worse if we were sports people, but we are not, not really. We plugged in the PS2 this evening too and I tried a little Splinter Cell and was very satisfied with the result, we both are.

© rhulth.wordpress.com

{The Globe – Glowing}
Vissa kanske tycker att det är lite barnsligt med sådana här jordglober, jag fick min när jag var rätt liten. Men jag har kommit fram till att jag nu tycker att det är en söt inredningspryl och att den dessutom lyser väldigt mysigt i mörkret. Så när hyllorna kommer upp på väggarna här ordentligt så kommer jordgloben definitivt att flytta upp på ett av hyllplanen. Vad tycker ni?
Some might find these globes quite childish and sure I got this as a gift when I was pretty young, but when pondering it lately I came to the conclusion that it might actually be a nice home decor piece. When I get some of the shelves up, this globe will be on one of them for sure. It also has this cozy glow to it. What do you think?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Inredning, Lägenheten, Privat, Teknik, Three Things och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Three Things

  1. MyzaaN skriver:

    hej vännen, tack kul du gillar dem:! vi ska inte resa fören i slutet av augusti 22 för att vara exakt! jobbar inte söker jobb för fullt. har kanske lite på g till hösten men vågar inte skrika hej innan papper är skrivna och allt är klart ;D har ni flyttat nu? gick flytten bra ?😀

  2. Combatanten skriver:

    Hej! Vad duktig du är som gör egen glass. Skulle det bli bättre på laktosfri vispgrädde, tror du?

  3. Sv: Härligt att höra! Ja, men det tar ju lite tid att komma i ordning helt! Jag har det mesta på plats nu, lite småplock kvar, en del att skaffa och några möbler jag vill måla om ^^ Men jag stormtrivs! Lägenheten är så himla fin, med utsikt över älven hör i göteborg och en liten trädgård jag delar med de andra i huset, jätte jätte mysigt allting! Har skaffat mig en liten kanin också, så vi båda trivs hur bra som helst ^^ Allt bra med dig?🙂 Kram!

  4. vad spännande med hemmagjord glass😮 har du lagt upp receptet på bloggen?😮 om inte skulle du kunna göra det?:o

    och jag är tillbaka så nu kan jag kommentera din blogg lika ofta som förut :DD<3

  5. Lisa skriver:

    Det kanske är lite barnsligt med jordglober, men samtidigt är vuxenvärlden väldigt tråkig och man behöver ta fram sin barnsliga sida på olika sätt lite då och då🙂

    Puss&Kram!!

  6. jossaaan skriver:

    sv: Jahaa, men det är ju bra att tiden rullar på.🙂 Själv försöker jag få tiden att gå snabbare eftersom det kommer in ganska lite beställningar just nu. Så försöker hitta på saker att göra!
    Men men, slipper iväg till Åland på onsdag så då får jag en vecka ledigt, vilket jag känner att behövs!

    Tack ska du ha!🙂
    Hördu, det är nog riktigt bra med mig. Även fast det liksom har sjunkit in nu att jag och mina vänner kommer gå åt olika håll nu i och med skolbyte… Det känns ju väldigt trist, men vi måste ju alla göra det vi själva vill så!
    Hur är det med dig då?🙂

    Jag slapp in dit jag ville, Novia- Socionom så det är jag väldigt glad över!🙂

    Kram!

  7. Tessie skriver:

    Sv:
    Det är absolut ingen fara att det tagit lite tid med svar, mina dröjer med. Men huvudsaken är ju att dom kommer, förr eller senare!🙂
    Roligt med ny lgh, grattis åter igen!!..

    Jag var uppe hos mamma 10 dagar. Jonas kom med barnen över dagen 1 dag och sedan kom han 2 nätter utan barn. Dom var på semester 20min i från där jag var hos en familj🙂

    Hur är allt med dig!?..
    Kram

  8. Fröken Tö skriver:

    Har själv en jordglob och tycker inte alls att det är barnsligt. Extra bra är det ju när man kan förena geografi med ljus!

    Förresten, lyssnade på sommarpratarna idag och jag tror att du skulle gilla att lyssna till Marika med tanke på ditt förra inlägg! Ha det fint!

  9. Eleonore skriver:

    Tre underbara ting i detta inlägg! Glassen ser ju gudomlig ut, du borde skaffa instagram med alla dina fina bilder! Kul att ni äntligen slagit till och köpt en tv, man behöver det mer än man tror ibland😀
    Underbar jordglob också, har alltid velat ha en! Pappa har en som jag älskade att titta på, det är dessutom en väldigt gammal en där landgränserna och vissa namn är annorlunda🙂

    Ja det blev en väldigt tung start, man vill ju inget annat än att ens barn ska vara nöjd och mätt. Men det är så skönt att ersättning finns att ta till när det inte räcker till! Som du säger tror jag att det är viktigt att man även talar om de jobbiga också, ingen är ju ensam om problem och om man inte öppnar sig och berättar får man ju aldrig det stöd man behöver🙂

    Hur är det med dig, saknar att läsa dina kommentarer men finns inte tiden ibland🙂 hoppas de har haft en underbar sommar hittills!
    Många kramar

Kommentera

