TV-djungeln

Igår skulle jag och E köra E’s pappas bil till ett ställe för att få den rekondad och i och med att det låg nära mina föräldrar så var det planerat att vi skulle träffa dem och äta lunch tillsammans. Dessvärre så var min pappa sjuk, så blev att jag och E tog en fika med mamma i köpcentret (väldigt trevligt och lugnt på en söndagmorgon) och sedan åkte mamma hemma för att fixa lunch till pappa medan jag och E gick runt och kollade affärer lite. E hittade ett  par riktigt snygga plagg till sig och jag strosade mest runt.
Vi var även inställda på att hitta en TV-apparat till lägenheten, men det är verkligen en djungel med olika prisklasser och positiva och negativa saker slängs till höger och vänster tills man knappt förstår vad en TV är längre! Vi var inställda på att inte lägga så himla mycket pengar och man hör ju hur både folk och annonser säger att det är lätt att hitta en TV idag för inte vidare mycket pengar men med bra teknik. Men väl i affärerna så vill de sälja och säger saker som att ”men om ni lägger lite till, då kan ni få något riktigt bra!” och vips så ligger priset runt 6-7000 vilket inte riktigt var den prisklass vi tänkt oss. Så nu är vi förvirrade och funderar lite på vad vi ska lägga pengar på och hur mycket vi egentligen ska lägga ut. Är det någon som är duktig på sådant här? Satt på kvällen och läste på om refresh rate och CMR (clear motion rate) och nu är jag beredd på att gömma huvudet i sanden.
Så det blev ingen TV för oss igår, men lite mer kött på benen har vi nu i alla fall och det känns ju okej. Var också förbi mamma och pappa så att jag i alla fall fick vinka lite till pappa (jag blir sjuk så lätt annars) och hämtade hit lite saker som var bra att ha. Nu har jag till exempel min synt (kallar man det så när oktaverna är likadana som ett riktigt piano? Stor synt i alla fall) här och det är jätteroligt! Man kan plugga i hörlurarna och sitta och lira för sig själv utan att grannar störs.
Idag blir det till att jobba kvällspass, inte det roligaste och är inte vidare sugen, men det får gå.
Hur har er helg varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb, Lägenheten, Privat, Teknik och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till TV-djungeln

  1. Michaela från antro skriver:

    Mitttips är att vänta till Julrean om ni orkar…då har de alltid bra priser. Jag köpte min stora för 3000 på Julrean förra året:-)/Michaela

Kommentera

